..: Za železničním neštěstím v Polsku byla vysoká rychlost :..

PKP EU07, foto: Karel Syrůček Łódź(Doplněno) Důvodem pátečního vykolejení expresu u polské obce Baby, při němž zahynul jeden cestující a dalších 84 bylo zraněno, byla podle vyšetřovatelů příliš vysoká rychlost soupravy. Vlak TLK 14101 z Varšavy do Katovic podle záznamu z tachografu lokomotivy vjel do odbočky rychlostí 118 km/h, přičemž v současnosti je v daném místě traťová rychlost omezena na čtyřicítku. Z nehody už byl obviněn strojvedoucí, který teď bude čelit trestnímu stíhání. V okolních nemocnicích mezitím zůstává 22 osob, jež při vykolejení utrpěly těžší zranění. Provoz v úseku Koluszki - Częstochowa by měl být zcela obnoven v neděli večer po dokončení oprav trakčního vedení.

K vykolejení došlo v pátek v 16.15 u obce Baby nedaleko polského města Łódź. Expres dopravce PKP Intercity, který směřoval z Varšavy do Katovic, vezl ve čtyřvozové soupravě 280 cestujících. Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje a pokračovala v jízdě po pražcích. První vůz soupravy se poté převrátil na bok, lokomotiva EP07 a zbylé vagony zůstaly zpříčeny na trati. Testy na místě prokázaly, že obviněný strojvedoucí v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Neštěstí na celý víkend ochromilo páteřní trať č. 100. Dálkové vlaky jezdí v průběhu víkendu odklonem přes stanice Łódź Widzew, Zduńską Wola a Siemkowice, zatímco v úseku Częstochowa - Baby byla zavedena kyvadlová doprava náhradní soupravou.

Zdroj: TVP, TVN24


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 14.8.2011 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
16.08.2011 (2:50)  
Honza: Poloha mgnetov AVV s polohou návestidiel až tak úplne nesúvisí. Čo sa Ústí týka, pamätám si že bolo viackrát medializované, že na predmetnom úseku body AVV neboli.
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.08.2011 (2:26)  
Bývají ty magnety na AVV i oddílového návěstidla??
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.08.2011 (2:17)  
JOHNZ;Joska Holibajda:
Tak mám pocit, že AVV začíná právě u vjezdu na Jih, od vjezdu se to rekonstruovalo až v roce 2005 a na tu vyšší rychlost než je z Lovosic až sem.
registrovaný uživatel JOHNZ 
16.08.2011 (2:08)  
Tripolis: Nové návestidlá môžu znamenať aj len to, že staré už zhnili ...

Joska: Autoblok nemusí byť, ale viacmenej musia byť koľajové obvody. A Kadaň - Chodov sú počítače náprav.

zaosai: Preto sa podľa všetkého bude po novom mačkať aj na zelenú

Chikatetsujin: Nie je to opakovač, je to "vlakový zabezpečovač s kontrolou bdelosti" a onen vyšší level je potom "vlakový zabezpečovač s kontrolou rýchlosti".

Joska, SYN: Aleš Liesk. (a kol.) maj vyriešené AVV s použitím GPS miesto MIB. Až sa tu zasa ukáže, môžete sa ho spýtať, či na viackoľajnej trati zadáva koľaj rušňovodič, alebo to vymakali nejak vyše ;)
registrovaný uživatel SYN 
15.08.2011 (23:26)  
Joska Holibajda: Tak nějak takto to musejí mít Číňané, při nedávných diskuzích o rozšiřování tratí tuším někdo popisoval že fíra nafasuje před jízdou "flešku" s rychlostním profilem trati a pak se přes GPS hlídá poloha a kolik v daném místě může jet...

U nás je s GPS mj. i ten problém že doposud nedisponuje dostatečným rozlišením na to aby se poznalo na které koleji se vlak momentálně nachází (tam kde jich je víc) - a že se u nás nejednou vyskytuje rozdílná Vmax mezi jednotlivými paralelními kolejemi...
15.08.2011 (22:05)  
zaosai:
Právě proto propaguju AVV. Než bude ETCS, tak nám AVV zajistí i větší bezpečnost, po nástupu ETCS aspoň ulehčí práci a ušetří energii.
Mimochodem, o tom, že VZ hlídá světla, ale neohlídá ty plechové cedule na začátku oblouků, o tom jsme tu už kdysi mluvili. Kdosi dokonce tvrdil, že u toho EC se to už málem stalo. Tehdy ale ještě byly Hrobce před rekonstrukcí a ve stanici nefungoval přenos návěstí. Fíra nezmáčknul živák a vlak díky tomu zastavil. Takže dnes je to v některých situacích paradoxně nebezpečnější, přestože trať je zrekonstruovaná.
Napadá mě, že by se přibrždění k rychlostníku dalo hlídat nějakým GPS zařízením. Na mašině by byl počítač s uloženou "mapou" tratě a přijímačem GPS signálu. Počítač by průběžně porovnával rychlost s polohou vlaku a kdyby zjistil, že hrozí nebezpečná situace, tak by otevřel kohout. Výhodou je, že to nepotřebuje traťovou část a dalo by se to využít (téměř) na celé síti. Nevýhodou je, že signál GPS není stoprocentní. Ale 95% je pořád výrazně víc než 0%.
15.08.2011 (22:05)  
Zaosai: Ano, VZ tedy vlakový zabezpečovač takové situace opravdu bezpečně řeší. Viz pražské metro. Systém nasazený na síti SŽDC není skutečným VZ, je pouhopouhý opakovač světelných návěstí usnadňující práci strojvedoucímu. VZ by neměl dovolit jízdu vlaku v rozporu s návěštěním, lepší systémy nedovolí překročit dovolenou traťovou rychlost.

S ETCS by to byl skutečně skok vpřed. Systém omezuje chyby strojvedoucích, ale těm na druhou stranu podává bohaté infromace stran jízdní cesty před vlakem. Vylepší se interoperabilita a otevře je možnost jezdit více než 160 km/h.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
15.08.2011 (20:59)  
A vy si myslíte,že VZ je všemohoucí????Jedu takhle s EC a projedu Lovosicema a dám tam serii a pár šuntíků.Vlak běží cca 140 km/hod. a někde u Lukavce dostanu infarkt a vlak jede dál,a dál a na stanovišti mrtvý fíra.Všechny oblouky projede vlak bez problémů ..až na jeden a to ten 80tkový za zastávkou Nelahozeves.Tam jízda skončí přímo v Marině a Vltavě.Dobrý což.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
15.08.2011 (20:51)  
Tripolis - Nic ve zlém,ale co tady vykládáš za blbosti.Kadaň až Chodov žádný VZ není.Předevčírem jsem tam vezl jako strojvedoucí 612 a 441 a nikde nic,žádný VZ.Jen to na lokomotivě.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
15.08.2011 (19:55)  
Tripolis > V místě té nehody v Ústí AVV nebylo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko