..: Siemens získal kontrakt pro ThamesLink za 6,75 miliard liber :..

ThamesLink souprava, foto: www.free-photo.com Derby — Kontrakt na obří dodávku 1200 železničních vozů pro londýnskou páteřní síť ThamesLink získal v souboji dvou velkých dodavatelů koncern Siemens. Předstihl tak pobočku společnosti Bombardier Transportation v britském hrabství Derby. Velikost poptávané série vozidel má přímou souvislost s pořádáním Letních olympijských her v Londýně v příštím roce, přičemž již v roce 2007 rozhodla britská vláda o kompletní rekonstrukci železničního tělesa včetně modernizace technologických celků v hodnotě 3,55 miliard liber (99,5 mld. Kč). V roce 2008 pak k tomuto záměru přibyla druhá část v hodnotě 3,2 miliard liber (89,6 mld. Kč), která míří k obnově vozového parku ve formě dvanácti set nových vozů. O rekordní kontrakt, spolufinancovaný z fondů EU, se utkaly pouze dvě výše zmíněné společnosti.

Rozsah kauzy v britském tisku, foto: rpetRozhodnutí o vítězi tendru bylo zveřejněno 3. července a ve Velké Británii způsobilo nemalý rozruch – mimo jiné britský deník Daily Express vyhlásil petiční kampaň, adresovanou přímo premiérovi Davidu Cameronovi, jejíž znění apeluje na zrušení celého kontraktu a následném zadání celé zakázky přímo britské pobočce koncernu Bombardier. Tento tlak veřejnosti a médií je spojen s obavou odborné i laické veřejnosti o ztrátu pracovních míst v Derby. Zastoupení dopravní divize Bombardieru zatím v minulém týdnu avizovalo, že pokud nedojde ke změně v zadání tendru, bude nucena zredukovat počet zaměstnanců o 1400 míst, zatímco dalších 12 tisíc pracovních míst by mohlo zaniknout v navazujících dodavatelských organizacích.

Evropská unie tuto situaci nijak nekomentuje. Pouze ozřejmila oběma soutěžícím, na základě jakých faktorů byl výběr vítěze nabídkového řízení posuzován. Kromě samozřejmého vyhodnocení technologické a odborné způsobilosti bylo přihlédnuto i k ekonomickému a finančnímu postavení obou soutěžících na světových trzích – a v součtu všech faktů bylo rozhodnuto o vítězi tendru.

Další vývoj celé kauzy je ve Velké Británii velmi pozorně sledován. Je tedy možné, že se k vývoji situace v budoucnu vrátíme.

Zdroj: Daily Express (UK)


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.7.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.07.2011 (16:25)  
ad Zlámalík: a nakonec i naše zabavená 380....Asi to nebude zrovna férovej podnik...
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
18.07.2011 (16:07)  
Vidím, že Bomb. jsou stejní řvouni všude, viz metro v Montrealu: http://www.k-report.net/clanky/metro-de-montreal/
registrovaný uživatel happy 
18.07.2011 (15:35)  
To by se holt museli angláni trošku inspirovat u českých drah na téma zadávání výběrových řízení šitých na míru konkrétnímu výrobci, teď už to maj marný.
Jasný :) Stačilo chtít jen širší dveře :) Nebo udělat vř na nějakou malou sérii s výhercem Bombardier a následně udělat obří vř na určitý typ... jojo v tomto jsou ČD vynalézavé...
18.07.2011 (15:11)  
13 400 - to je číslo je děsivé...
18.07.2011 (15:03)  
koukám,že je to všude stejné jen s tím rozdílem, že domácí výrobce má asi co adekvátního nabídnout...
registrovaný uživatel bulgur 
18.07.2011 (13:33)  
To by se holt museli angláni trošku inspirovat u českých drah na téma zadávání výběrových řízení šitých na míru konkrétnímu výrobci, teď už to maj marný.
registrovaný uživatel Jim  mail  
18.07.2011 (13:16)  
Není ten kontrakt jenom na 3,2 mld liber? Nebo Siemens bude i rekonstruovat koleje?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko