Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Zdroj: ŽelPage, Deník
Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst. 2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať,17) a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.
U nás na silnici do okresního měta je šest přejezdů na trati, kde jezdí prázdný motorák jednou za dvě hodiny. Z toho pouze na jednom přejezdu bliká bílé světlo. Na ostatních jsou semafory, kde se řidič musí spolehnout na to, že až vlak pojede, bude blikat červená. Nemá totiž dostatečné rozhledové podmínky. Až to tam ten zpožděný prázdný motorák napálí do plného autobusu, protože zrovna neblikala červená, bude za to moci zase řidič. A ti mrtví v autobuse ... jejich chyba, mají jezdit vlakem. Jenže na to oni nemají ani peníze ani čas. Pánové ze SŽDC a všichni "vláčkomilové" by si měli uvědomit, že nejdřív se chodilo pěšky a jezdilo s koňskými povozy po cestách. Pak až přišla dráha. Jestli tedy někdo chce vlaky provozovat, tak ať zabezpečí, aby se jejich provozem nemohlo nikomu nic stát, nebo ať se na to vykašlou. Až se sem přihlásí pan Rpet, tak ať napíše kolik podobných přejezdů viděl v Británii. Kolik jich viděl chráněných pouze "zákonem", že tam řidič nesmí vjet, když tam jede vlak.
A to nehovorim o tom, ze trend je uplne zrusenie pozitivnej signalizacie .... Neviem ako Vam, ale mne ako pravidelnemu soferovi to nie je uplne prijemne. Totiz, pozitivna signalizacia ma svoj vyznam ... je to podobne ako ked mate krizovatku na ceste so semaformi. Co myslite - je lepsia krizovatka, kde mate zelenu, oranzovu a cervenu, alebo by Vam stacila aj krizovatka, kde by svietila LEN cervena ak mate stat. A vy by ste pri zhasnutom semafore nevedeli, ci teda mozete ist lebo vedlajsi smer ma cervenu, alebo je to proste pokazene ....
A vy už víte, co se tam stalo?
Ona taky byla třeba nehoda, kdy motorák sejmul auto na přejezdu, šotoušci měli hned jasno, že jde o chybu řidiče a že by se "s tím mělo něco dělat", auta zakázat apod. obvyklé litanie - a nakonec se ukázalo, že přejezd byl vypnutý, ale fíra nedostal žádný rozkaz a valil tam padesát místo 10 km/h. "Kolik takových nehod se bude muset ještě stát, aby už se s tím začalo něco dělat?!"
V tomhle případě, ať už se řidič rozhlédl nebo ne, je to 1%. Čili průšvih.
Neznám podrobnosti, ale nějak z toho cítím přístup "to je dobrý, co bych se tahal s cedulí STOP, má se ten blbec rozhlídnout, než tam vjede". To není mentalita nádražáků, ale velké části našeho národa.
Pro redakci: Opravte prosím u této zprávy region. Ono je těch Markvartic povícero, ale podle ostatních údajů v článku jsou tyhle v okrese Děčín, kraj Ústecký.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.