..: V Markvarticích srazil vlak auto, PZZ v činnosti nebylo :..

814.002, foto: optus Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: ŽelPage, Deník


Dominik Jaroš | 27.6.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.06.2011 (12:19)  
To tvrzení, že by se tam řidič měl chovat jako na přejezdu s kříži pochází odkud? Já totíž nevím, kde by to vyhláška tvrdila.

Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst. 2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať,17) a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.
registrovaný uživatel hull 
28.06.2011 (12:11)  
Ano ano, mělo by se s tím něco dělat. Nejlépe zakázat vlaky do doby než se sjedná náprava. Nepřipadá mi normální, aby bylo úrovňovové křižování železnice se silnicí I. třídy a bez závor na silnici jakékoliv třídy. Kdejaká vlečka kříží silnice s nějakým pochybným semaforem a bůhví, kdy se tam vyloupne vlak, jestli vůbec někdy. A co mají dělat řidiči? Každý by měl správně zastavit, sehnat tři lidi s vysílačkou a postavit je na kopce do okolí a nechat je hlásit šoférovi, jestli může bezpečně projet. Ale ti lidi, které bude rozmisťovat, musí znát ještě informace o maximální povolené rychlosti pro vlaky v příslušném úseku, aby mohli být od přejezdu dostatečně vzdáleni. Pak auto projede a udělá to další motorista, protože jenom tak je to spávně. Co na tom, že by se zablokovaly všechny silnice I. a II. třídy, zákon mluví jasně. Odpovědnost za nehodu padá na řidiče, ten musí dát přednost vlaku.

U nás na silnici do okresního měta je šest přejezdů na trati, kde jezdí prázdný motorák jednou za dvě hodiny. Z toho pouze na jednom přejezdu bliká bílé světlo. Na ostatních jsou semafory, kde se řidič musí spolehnout na to, že až vlak pojede, bude blikat červená. Nemá totiž dostatečné rozhledové podmínky. Až to tam ten zpožděný prázdný motorák napálí do plného autobusu, protože zrovna neblikala červená, bude za to moci zase řidič. A ti mrtví v autobuse ... jejich chyba, mají jezdit vlakem. Jenže na to oni nemají ani peníze ani čas. Pánové ze SŽDC a všichni "vláčkomilové" by si měli uvědomit, že nejdřív se chodilo pěšky a jezdilo s koňskými povozy po cestách. Pak až přišla dráha. Jestli tedy někdo chce vlaky provozovat, tak ať zabezpečí, aby se jejich provozem nemohlo nikomu nic stát, nebo ať se na to vykašlou. Až se sem přihlásí pan Rpet, tak ať napíše kolik podobných přejezdů viděl v Británii. Kolik jich viděl chráněných pouze "zákonem", že tam řidič nesmí vjet, když tam jede vlak.
registrovaný uživatel SYN 
28.06.2011 (11:36)  
Michal Tvrdý - souhlas, je to špatné. Osobně jsem v posledním řekněme roce viděl několik přejezdů kde sice pozitivní signalizace (modré světlo) bylo umístěno, ale neblikalo. V procentuelním zastoupení jich bylo víc než jsem viděl funkčních pozitivek. Tak nevím co si mám o tom myslet - zda že převážná většina přejezdů je v plánované či neplánované poruše/výluce, nebo zda je to trend toto rušit?
28.06.2011 (10:51)  
V tomto pripade je chyba nielen na strane vodica, ale ja na strane drahy. Jedna vec je nefunkcnost vystrazneho zariadenia v pripade neocakavanej poruchy, ale druha vec je, ze vyluka bola planovana. To bol skutocne taky problem na priecestia rozvesat dopravne znacky so STOP-kou a upozornenim? Neobhajujem tymto vodica, ale lepsie zabezpecenie priecesti urcite pomoze jednak znizit nehodovost a jednak zlepsit plynulost cestnej premavky ....
A to nehovorim o tom, ze trend je uplne zrusenie pozitivnej signalizacie .... Neviem ako Vam, ale mne ako pravidelnemu soferovi to nie je uplne prijemne. Totiz, pozitivna signalizacia ma svoj vyznam ... je to podobne ako ked mate krizovatku na ceste so semaformi. Co myslite - je lepsia krizovatka, kde mate zelenu, oranzovu a cervenu, alebo by Vam stacila aj krizovatka, kde by svietila LEN cervena ak mate stat. A vy by ste pri zhasnutom semafore nevedeli, ci teda mozete ist lebo vedlajsi smer ma cervenu, alebo je to proste pokazene ....
28.06.2011 (9:22)  
Michal Drabek: S tim souhlasim, ale zrovna tak neni vzacnej pristup "neblika cervena, muzu jet"
28.06.2011 (9:02)  
"Kolik takových nehod se bude muset ještě stát, aby už se s tím začalo něco dělat?!"
A vy už víte, co se tam stalo?
Ona taky byla třeba nehoda, kdy motorák sejmul auto na přejezdu, šotoušci měli hned jasno, že jde o chybu řidiče a že by se "s tím mělo něco dělat", auta zakázat apod. obvyklé litanie - a nakonec se ukázalo, že přejezd byl vypnutý, ale fíra nedostal žádný rozkaz a valil tam padesát místo 10 km/h. "Kolik takových nehod se bude muset ještě stát, aby už se s tím začalo něco dělat?!"
28.06.2011 (9:00)  
Snad 99% nehod na přejezdech je způsobeno řidiči.
V tomhle případě, ať už se řidič rozhlédl nebo ne, je to 1%. Čili průšvih.

Neznám podrobnosti, ale nějak z toho cítím přístup "to je dobrý, co bych se tahal s cedulí STOP, má se ten blbec rozhlídnout, než tam vjede". To není mentalita nádražáků, ale velké části našeho národa.
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.06.2011 (0:18)  
No já myslím, že ona je trochu malá díra v zákoně, protože ve vztahu na pozitivní signalizaci je tam jen to, že když bliká, může jet až 50km/h. Za důležitou zmínku stojí to, že pokud nebliká, musí se chovat tak, jako by prejížděl přejezd jen s křížem. Vsadil bych se, že 90% řidičů neví, na co tam je to bílé světlo. Že jsou řidiči "prasata" a jezdí i na červenou (obzvlášť když se začnou zvedat závory, tak nevyčkají zhasnutí výstrahy), a proto že po zvednutí závor až na výjimky bílé světlo nikdy nebliká, by se na vícekolejné trati měl ještě přesvědčit, jestli může bezpečně projet a ne projet závory na půl žerdi.
27.06.2011 (23:55)  
Měly by se dělat psychotesty i u řidičů amatérů. Odchytávat to na křižovatce jako chodce, a kdo by šel na červenou, hned zjistit, zda má řidičák, a pokud má, hned na psychotesty, a do jiného kraje, než bydlí.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
27.06.2011 (22:43)  
Kolik takových nehod se bude muset ještě stát, aby už se s tím začalo něco dělat?!

Pro redakci: Opravte prosím u této zprávy region. Ono je těch Markvartic povícero, ale podle ostatních údajů v článku jsou tyhle v okrese Děčín, kraj Ústecký.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko