Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.
Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).
Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage
Jak Vám nádherně vysublimovaly veškeré náklady a zůstaly jen mzdové na obchodníka. Takhle řídit firmu, tak Vám moc dlouho nevydrží.
btw. co se týče údajného 7. místa ZOO. O tom nevím, ale dalece jsem to nezkoumal. Ale vím o Fejkově průšvihu s jakýmsi Českým domem v New Yorku.
Btw. Co bylo tak strasne vtipnyho?
Ale kdyby k těm cestujícím ještě vyřešil levnější dodávku sponek do sešívaček a dodávku hajzlpapíru v provedení Najbrt, tak by musel dostávat nejmíň milion.
Opravdu nevím,co si bez ombudsmana počneme.Nejspíš přestanou jezdit vlaky.
Osobně proti panu Fejkovi nemám vůbec nic.Jeho výsledky v pražské ZOO mluví o tom,že je to schopný(nikoliv všeho schopný)člověk.Ale...opravdu jste vy,pozorovatelé železnice zvenčí,kteří evidentně žijete v jiném světě,přesvědčeni o nezbytnosti takových trafik pro fungování železnice?V době,kdy nemá kdo kontrolovat stav tratí,nejsou prostředky na jejich údržbu,kdy se v depech v zimním období vypíná vytápění v halách a lokomotiva odtavená pro závadu mnohdy čeká,až se seženou peníze na nákup potřebných dílů???
Nemyslim, ze jeho prace by spocivala v tom, ze by prijal stiznost "Na trati 261 jel v sobotu sukafon se spinavym hajzlem." a mel by obratem objednat uklidovou sluzbu na kazdej den na kazdej vlak na 10 let dopredu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.