Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.
Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).
Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.
Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage
Pokud jde o Slováky, tak bychom měli naopak být rádi, protože ty desetitisíce Slováků, co pracují v ČR, vytvářejí na trhu práce výrazně lepší nabídku kvalifikovaných pracovníků. To, že si navzájem rozumíme, je jedno velké plus vytvářející téhle zemi výjimečnou konkurenční výhodu v lákání schopných Slováků oproti jiným zemím Evropy. Jsme si kulturně a hodnotově velmi blízko i bez toho, že jsme tvořili jeden stát. A jen naprostý hlupák může proti téhle symbióze protestovat tak chabými argumenty, jako neochotou učit se jazyk země, kde pracuje.
1. pokud končí šéf státní firmy, tak by mělo být dost jasně zřejmé, co je důvodem ukončení smlouvy.
2. jakým způsobem byl vybrán jeho nástupce
ani jedno se tady nestalo.
V Česku mají dokonce i pro získání občanství Slováci výjimku, že nemusí dělat jazykové testy, protože ty jazyky jsou velmi příbuzné a vzájemně srozumitelné. Vy Slamečkovi nerozumíte nebo on nerozumí Vám, že to tak řešíte?
Děkuji předem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.