..: Vykolejený nákladní vlak včera po poledni zablokoval trať 300 :..

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.

Náhradní autobusová doprava na trati 300
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/JeseníkNAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět
Sp, Os v dotčeném úseku tratě NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČRVlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.

V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."

Zdroje: DIČR, ČD, OSŽ, ŽelPage


Vítek_V | 6.6.2011 (14:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.06.2011 (14:51)  
SYN: Spíš bych to viděl tak, že v pátek se na to vykašlali, přece nebudou dělat přesčas do noci, o víkendu se to spravovat nebude - muselo by se zaměstnancům připlatit, radši ušetříme a udělá se to v týdnu. Ono to vydrží.
Připomíná mi to historku o jednom řidiči, který spěchal a tak nikde nezastavil, aby si odskočil. Celou cestu si říkal, to už vydržím. Přijel a při vystupování to už neudržel. Ušetřil 5 minut za cenu znečištěných gatí.

Naštěstí je to jenom sypký inertní substrát - mletý vápenec, nebo prý to dokonce jelo prázdné. Nedovedu si ten průser představit v pátečním narvaném (cca 700 lidí) rychlíku, radši ani nemyslet kolik lidí by tam zařvalo.
registrovaný uživatel SYN 
06.06.2011 (14:35)  
Hm, odhadoval bych že za zanedbáním údržby by mohl z části být i fakt že se očekává přestavba dané tratě...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko