..: Vykolejený nákladní vlak včera po poledni zablokoval trať 300 :..

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.

Náhradní autobusová doprava na trati 300
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/JeseníkNAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět
Sp, Os v dotčeném úseku tratě NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČRVlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.

V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."

Zdroje: DIČR, ČD, OSŽ, ŽelPage


Vítek_V | 6.6.2011 (14:09)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
22.04.2012 (18:59)  
Na You Tobe je spousta videí, kde jdou závory nahoru, přestane blikat červená, kolona se rozjede a když přejede půlka kolony, začne zás blikat červená a zbytek musí zastavit, ALE...
14.01.2012 (16:15)  
mě se jednou stalo to samé, co mirkovi m. ten nástup druhé předzváněcí doba bych si chtěl natočit, abych věděl, kolik aut pojede na červenou...
14.06.2011 (7:29)  
Kdo se zajímá o nehodu nákladního vlaku, velice doporučuji shlédnout celých prvních 5 minut:
http://www.ct24.cz/vysilani/2011/06/13/211411058260613-13:05-studio-ct24/
Dlouho jsem se nesetkal s takto profesionálním přístupem DI.
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
13.06.2011 (22:06)  
Joska Holibajda: Kdyby po otevření závor dalších 30 vteřin jen blikala světla a někdo pak vjel do zavírajících se závor, do příjezdu vlaku by zbývalo už jen 15 vteřin.
A když přijíždí ten první vlak, tak je to po spadnutí závor taky pár vteřin, jede-li plnou traťovou. To Vám nevadí?

Sim: …vychazela by z toho, ze kazdy vlak ma naplanovanou nejakou rychlost, jakou v useku pred prejezdem pojede. Takze z teto rychlosti by se dalo vypocitat, v jake vzdalenosti si musi vlak dupnout, aby ve stanovenem predstihu zacala blikacka a pak sly sranky dolu.
Souhlas, ale myslím si, že na to nejdřív potřebujeme něco, co si zaslouží označení vlakový zabezpečovač, aby to bezpečně rozlišilo vlaky.
registrovaný užívateľ Sim 
13.06.2011 (8:55)  
Joska Holibajda > to souhlas ... i kdyz uz samotny fakt, ze zavory jdou nahoru minimalne u poloviny populace znamena "dobry, jedem" ...

Takze ze dvou uvedenych variant je tahle ta lepsi, byt ne optimalni.

Idealni varianta (pokud za ni nepovazuju mimourovnove krizeni) by byla bohuzel podstatne drazsi - vychazela by z toho, ze kazdy vlak ma naplanovanou nejakou rychlost, jakou v useku pred prejezdem pojede. Takze z teto rychlosti by se dalo vypocitat, v jake vzdalenosti si musi vlak dupnout, aby ve stanovenem predstihu zacala blikacka a pak sly sranky dolu. Technicky to mozne samosebou je, legislativne by to bylo horsi a ufinancovat to ... mno, to mi uz prijde skoro snazsi udelat to krizeni mimourovnove... i kdyz jako technicka vychytavka by to byla slusna machrovinka :-)
12.06.2011 (22:07)  
Sim: No já si právě myslím, že je to lepší tak jak to je. Když si v okamžiku zdvižení závor dupne protisměrný vlak, je lepší ty závory ihned zavřít. Pokud se tam přece jen někomu podaří vjet, má zhruba 45 vteřin na to, aby se z toho nějak vymotal (třeba i za cenu přeražení závory). Kdyby po otevření závor dalších 30 vteřin jen blikala světla a někdo pak vjel do zavírajících se závor, do příjezdu vlaku by zbývalo už jen 15 vteřin.
registrovaný užívateľ Sim 
12.06.2011 (21:49)  
Joska Holibajda > jsem presvedcen o tom, ze varianta "zavory jdou nahoru, cervena blikat neprestava" je ta nejhorsi mozna - logiku zavor zna opravdu malokdo, v autoskole se v principu dozvi jen to, ze tam nema co lezt ... ale ze to neni poruchovy stav, to vyhodnoti jen ten, kdo o tom neco vi. Zbytek si rekne, ze vlak projel, zavory sly nahoru, tak to ze to neprestalo blikat znamena, ze to je rozbity ... a jede.
12.06.2011 (13:16)  
IR k bodu 1:
Jde o situaci, kdy vlak projede, závory se zvedají a v tu chvíli si "dupne" protisměrný vlak jedoucí po sousední koleji, přičemž světla nepřestávají blikat. PZZ si v takové chvíli řekne: "Blíží se vlak, měl bych zavřít závory. Ale blikal jsem už aspoň 30 vteřin? Ano, blikal, závory můžu zavřít."
Druhá možnost by byla po otevření závor nechat světla těch 30 vteřin blikat a pak teprve závory zavřít. Otázka je, jestli by to bylo bezpečnější.
12.06.2011 (13:10)  
IR: Přidám přejezd ve Valmezu směrem na Vsetín. Jedete-li po silnici tam ve výhledu vpravo na trať (od VM) brání jakási unimobuňka a ještě cosi. 30 m před přejezdem přestane být vidět na trať a vidět je až když strčí auto čumák pod závoru. Ideální na to, aby se za takovouto budku schovala MUVka nebo 810. Další byl na Bystřice (280 x I/57), ale tam už domeček nahradilo zařízení velikosti ledničky, takže je na trať vidět líp.
Podobný případ ve Valmezu je na silnici do Krhové (x trať 281), tady pro jistotu zavazí budova autobazaru ve vzdálenosti do 10 m od osy koleje.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko