..: Vykolejený nákladní vlak včera po poledni zablokoval trať 300 :..

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.

Náhradní autobusová doprava na trati 300
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/JeseníkNAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět
Sp, Os v dotčeném úseku tratě NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČRVlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.

V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."

Zdroje: DIČR, ČD, OSŽ, ŽelPage


Vítek_V | 6.6.2011 (14:09)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user MirekM  mail  
09.06.2011 (7:54)  
Viktor Suchoň: … pokud nebudou tratě v pořádku, tak dopravci nebude jezdit a také nebudou platit za použití dopravní cety. To si pánové od SŽDC neuvědomují?
Obávám se, že SŽDC funguje jako státní úřad. Pro státní úředníky platí, že čím méně toho je k zařizování, tím líp.

IR: …zatím se nám pro změnu na přejezdu ve Spytihněvi srazil rychlík s kamionem. Doufám, že to není začátek nějaké nové, trvalé reality show...
V případě přejezdů rozhodně ne začátek. Tahle smutná reality show už pěknou dobu trvá. Železničáři si trvají na svém, že přejezd je zabezpečen, a autíčkáři (ani autoškoly!) nevědí, co znamenají signály výstražníku…
09.06.2011 (6:19)  
Prokazuje se stará bolest, správa (SŽDC) nespravuje, ale ignoruje a proto zůstáva "starou traťovou distancí". Tá se, ale v minulosti aspoň hlásila k odpovědnosti za svěřenou trať. V současnosti po rozdělení (dle rčení "Rozděluj a panuj!") si horký brambor"odpovědnosti pouze přehazuje nebo se z ní snaží vyvinit neprofesionálními prohlášeními svého mluvčího. Škoda! Bezpečnost a spolehnutí na dráhy (dopravce i správce tratě) se pozvolna narušuje. Ale jedno zústává - pokud nebudou tratě v pořádku, tak dopravci nebude jezdit a také nebudou platit za použití dopravní cety. To si pánové od SŽDC neuvědomují? Jediný kdo na tom všem předělává nejvíce je zákazník jak v osobní tak i v nákladné dopravě.
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
08.06.2011 (23:24)  
No, ještě se nedošlo k žádným, ani dílčím závěrům, trať už snad bude v provozu, ale zatím se nám pro změnu na přejezdu ve Spytihněvi srazil rychlík s kamionem. Doufám, že to není začátek nějaké nové, trvalé reality show...
08.06.2011 (22:51)  
Bohužel,některé traťové úseky jsou v dezolátním stavu.Stav podkladnic,vrtulí do pražců, upevňovadel a šroubů je někde katastrofa.!!Pochůzkáři se svým klíčem na matice zcela zmizeli z našich tratí,takže výsledek je takový,jaký je.!Opět šetření na nesprávném místě.
07.06.2011 (17:43)  
kaktus: To by tam ten někdo musel dřít půl dne. A že by si žádný fíra nevšiml "traťovky", když o ní navíc není zpraven?
Registered user kaktus  mail  
07.06.2011 (16:24)  
98% procent odtažených šroubů??? :O
To tam nemohly dělat revizi snad 10 let nebo to někdo odtáhl :DD
Registered user MirekM  mail  
07.06.2011 (15:37)  
Martin Grill: Řekl bych, že se na to z vysoka vysrali…
Kdo prosím? Bez téhle informace se ten příspěvek dá vykládat nejméně dvěma způsoby. :-)
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
07.06.2011 (15:04)  
Řekl bych, že se na to z vysoka vysrali, protože přece nepůjdou po takové banalitě, jako jsou povolené matice... Asi by se pár traťováků mělo bát o místo, pokud podepsali protokol bez řádné kontroly.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko