..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.05.2011 (22:22)  
Farkač Karel: já už si na "superhlukové" stěny zvykl.

Říkáte, že je problém, pokud je klimatizace s otevíráním oken. To je, protože když se to vychladí, oknem tam hned naleze další hic a zase se musí chladit do nekonečna. Jenže uznejte, že jsou lidi, kterým ten hnusnej klimatizovanej vzduch vadí a potřebují okno! Zrovna jsem se teď divil, když mi kamarádka říkala, že nesnáší, když to nejde vyvětrat ta klimatizace, že to je blbý že to nejde otevřít. A je fakt, že když to smrdí a to docela často, tak je to zoufalá situace. Nebo také naše prodavačka z kantýny jezdí na Slovensko ECčkem a je zoufalá, že si nemůže otevřít okno. Že potřebuje vzduch!! Mě to nejvíc vadí, že nemuži koukat z okna, ale ten smrad je někdy šílenej.
12.05.2011 (10:54)  
Pánové !
Jsem rád, že neztrácíte humor. Včera jsem jel Chebu do Plzně-schválně osobákem, abych si prohlédl novou stavbu. Když jsme projížděli okolo protihlukových stěn, samozřejmě ve velmi teplém počasí, tak to byl akustický zážitek. Jen si kladu otázku, co to bylo za blba, který těm betonovým stěnám dal název protihlukové.
FRK
registrovaný uživatel zesp 
12.05.2011 (10:24)  
Sim: Výborná poznámka!!! To by ten problém vyřešilo na 100% Ono tam to B určitě bude i tak, takto by se jeho přítomnost v soupravě alespoň dala na něco svést...
registrovaný uživatel Sim 
12.05.2011 (9:24)  
Farkač Karel > a prave z toho duvodu bude v souprave razeno jedno Becko, aby svym ramusem pri brzdeni donutilo cestujici ty okna zavrit :-)
12.05.2011 (9:08)  
Ty vozy už klimatizaci mají (osobně ověřeno). Určitým problémem bude to, že mají z původní výroby také otevírací okna, což bude u nás potíž, protože někteří cestující to okno musejí otevírat stůj co stůj, i když je na nevhodnost otevírání okna nálepkou upozorněno.
FRK
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
12.05.2011 (6:32)  
160 mezi Prahou a Ostravou budou jezdit všechny vlaky ČD. 140 tam budou jezdit jiní ;-)
registrovaný uživatel zesp 
12.05.2011 (3:46)  
banánistán: Jaká slátanina??? Jak jinak si za současné tristní situace s vozovým parkem vyložit onu informaci o navýšení rychlosti??? S Y letícími 160 se jedná pochopitelně o žert, i když chápu, že za tohoto zoufalého stavu se mu nelze moc pousmát... Ano, slátanina - to je spíše přesný a výstižný název pro soupravy IC a Ex mezi Prahou a Ostravou. Jinak dle tvého komentáře, že 160 budou moci jen soupravy, které budou vozy na 160 mít - to tedy taky může zůstat zachovaný současný stav, kdy se tyto soupravy dají spočítat na prstech jedné ruky, a to je ještě přehnané, protože se vždy nějaké to Y do soupravy přeci jen vloudí...
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.05.2011 (2:06)  
Pravda, Y letící 140 připomínají, že se rozpadnou. Klepou se, že za jízde se nehne s oknem.
11.05.2011 (22:51)  
zesp: no to je zas slátanina ... 160 nebudou jezdit všechny soupravy,ale jen ty u kterých to bude žádoucí a také budou opatřeny patřičnými vozy ... wrmka a béčka letící 160 fakt nečekám :-D
registrovaný uživatel zesp 
11.05.2011 (21:24)  
JiříK: od nového GVD hodlají ČD i klasiky na spojích z Phy do Ov zrychlit na 160 km/h...

Páni!!! A to jako že budou od nového GVD koženky a jejich deriváty včetně WR hospod zničehožnic lítat po koridoru 160 km/h??? Není to trošku nebezpečné??? Vždyť jsou před rozpadem už při oněch magických 140 km/h!!! Protože to, že by naráz mávnutím kouzelného proutku byly od nového GVD včechny soupravy řazeny pouze z vozů na 160,je pouze sci-fi... Spíše to bude tak,že administrativně se sice zvýší rychlost vlaků na 160, ale ejhle, ve skutečnosti nám tam vždycky nějaké to pravidelné Y (či spíše většina Y v soupravě) stejně rychlost pokaždé omezí zpět na 140 (od čeho jsou rozkazy, že..). To že bude pro 140 dostatečná vata v GVD, laik nepozná. A koženky budou vesele jezdit dále. A na Cheb zase pro změnu Bmz ploužící se max. 120 (tedy až po rekonstrukci tohoto pseudokoridoru, který stejně nikam nevede...). To je ale Kocourkov!!!
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko