Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.
Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.
S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.
Zdroj: České dráhy, Týden.cz
Říkáte, že je problém, pokud je klimatizace s otevíráním oken. To je, protože když se to vychladí, oknem tam hned naleze další hic a zase se musí chladit do nekonečna. Jenže uznejte, že jsou lidi, kterým ten hnusnej klimatizovanej vzduch vadí a potřebují okno! Zrovna jsem se teď divil, když mi kamarádka říkala, že nesnáší, když to nejde vyvětrat ta klimatizace, že to je blbý že to nejde otevřít. A je fakt, že když to smrdí a to docela často, tak je to zoufalá situace. Nebo také naše prodavačka z kantýny jezdí na Slovensko ECčkem a je zoufalá, že si nemůže otevřít okno. Že potřebuje vzduch!! Mě to nejvíc vadí, že nemuži koukat z okna, ale ten smrad je někdy šílenej.
Jsem rád, že neztrácíte humor. Včera jsem jel Chebu do Plzně-schválně osobákem, abych si prohlédl novou stavbu. Když jsme projížděli okolo protihlukových stěn, samozřejmě ve velmi teplém počasí, tak to byl akustický zážitek. Jen si kladu otázku, co to bylo za blba, který těm betonovým stěnám dal název protihlukové.
FRK
FRK
Páni!!! A to jako že budou od nového GVD koženky a jejich deriváty včetně WR hospod zničehožnic lítat po koridoru 160 km/h??? Není to trošku nebezpečné??? Vždyť jsou před rozpadem už při oněch magických 140 km/h!!! Protože to, že by naráz mávnutím kouzelného proutku byly od nového GVD včechny soupravy řazeny pouze z vozů na 160,je pouze sci-fi... Spíše to bude tak,že administrativně se sice zvýší rychlost vlaků na 160, ale ejhle, ve skutečnosti nám tam vždycky nějaké to pravidelné Y (či spíše většina Y v soupravě) stejně rychlost pokaždé omezí zpět na 140 (od čeho jsou rozkazy, že..). To že bude pro 140 dostatečná vata v GVD, laik nepozná. A koženky budou vesele jezdit dále. A na Cheb zase pro změnu Bmz ploužící se max. 120 (tedy až po rekonstrukci tohoto pseudokoridoru, který stejně nikam nevede...). To je ale Kocourkov!!!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.