..: Legios převezme ŽOS Nymburk, plánuje rozšíření výroby :..

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Železniční opravny a strojírny Nymburk se dlouhodobě potýkaly s finančními problémy. Útlum činnosti v průběhu 90. let minulého století měl za následek postupný úpadek podniku, jenž vyústil až do vyhlášení konkurzu v roce 2005. Firmu tehdy převzala slovenská společnost ŽOS Vrútky, která v Nymburku prováděla menší opravy kolejových vozidel a malou část svého produktového vývoje. Hlavní projekty výrobce, včetně revizí osobních vozů Českých drah, se přesto realizovaly přímo v sídle společnosti ve Vrútkách. Situace nymburské ŽOSky se opět prudce zhoršila v červnu letošního roku, kdy na ní dodavatel tepla Thermoservis podal návrh na insolvenční řízení. Krachu se firma nakonec vyhnula zaplacením podstatné části dluhů a jednáním s věřiteli.

Společně s odvrácením zániku společnosti vstupuje do nymburských železničních opraven jeden z nejrychleji rostoucích výrobců kolejové techniky, lounský LEGIOS. Ten se v současnosti prezentuje zejména licenční výrobou dieselových lokomotiv Voith Maxima pod produktovým jménem GENERAL, kterou již podruhé prezentoval také na veletrhu Czech Raildays 2011. Do konce roku chce nový majitel v Nymburku přijmout přibližně 150 nových zaměstnanců.

Zdroje: Legios, Euro, Nymburský Deník


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.7.2011 (20:00)
Related newsopen/close

More on Podniky

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
20.07.2011 (22:09)  
A nezdá se vám náhodou přátelé co tu sníte o nasazení u ČD že šestikol v osobce je tak trochu dost o ničem? Řekněme že Cargo by pro něj asi mělo práci, ale ČD asi dost těžko...
20.07.2011 (21:39)  
Vo veci vlastníka odkážem na starší text:
http://www.zelpage.cz/zpravy/6599
20.07.2011 (21:30)  
Ještě zhruba před rokem a půl byla vlastníkem LOSTRu/LEGIOSu finanční investiční skupina z Prahy, vlastnící i další průmyslové podniky...
20.07.2011 (19:03)  
tak doufejme,že bude legios úspěšnější než jeho předchůdci:-)
přeji hodně úspěchu
20.07.2011 (18:16)  
MG: Jasné, vedení mají zmíněno i na svých stránkách. Mě spíš zajímalo, kdopak to vlastní. Tak nějak se mi nechce věřit v ryze český průmyslový zázrak...
Registered user Luxian  mail  
20.07.2011 (18:16)  
-> Martin Grill: Řekl bych, že je to spíš naopak. Zatímco 40CC je určena především pro těžké nákladní vlaky, kde 120 kmh stačí a kde je rozhodující tažná síla, 30CC je určena i pro osobní vlaky, na které je výkon 2750 kW postačující a má smysl ji upravit na 160.
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
20.07.2011 (16:39)  
Filip: No, netváří se to jako Kypr... :oD

http://obchodnirejstrik.cz/legios-a-s-46711201/

...ale těžko říct, jaké jsou vazby pánů za čáru.
20.07.2011 (16:24)  
Netušíte někdo, zda stojí za Legiosem český kapitál nebo nějaký zahraniční vlastník?
Registered user Petr Šimral  mail  
20.07.2011 (16:01)  
ad Bora: Legios / Voith údajně umí i 160, když o to zákazník požádá, takže by spoje tažené deisely mohly jezdit po koridorech a nebýt brzdou provozu.

To má jeden dost podstatný háček. I železniční doprava se realizuje za peníze. Pokud mě trakční elektřina za takový rychlík stojí cca 24 Kč/km, tak si jistě dovedete spočítat, jakou spotřebu by mohl mít diesel, notabene ještě při nárůstu hmotnosti. A mohu vám z vlastní zkušenosti říci, že pro skutečnou spotřebu by nestačilo přičítat, ale bylo by potřeba násobit a číslice 2 by nestačila. Ani na ER20, natož na Legios Generála.
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
20.07.2011 (15:41)  
Pokud je mi známo, v Nymburku se bude montovat pouze 30CC, výroba silnější verze 40CC by pak měla zůstat pouze doma v Kielu. Rozdíl ve výkonu o není malý - 850 kW. Proto si myslím, že českou verzi pro 160 km/h si nejspíš nebude přát vůbec nikdo, protože ten úbytek rozjezdové tažné síly nejspíš nebude zanedbatelný a pro lehké vláčky se takováhle strojovna kupovat nebude.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko