..: Pětistý lokomotivní motor Caterpillar předán :..

Stroj řady 750.7, foto: Martin Klecán Praha — Spolehlivější, menší, tišší. Tak by se daly charakterizovat lokomotivní motory Caterpillar, které dodává společnost Phoenix-Zeppelin. Dodávka motorů do České republiky započala před patnácti lety, tehdy se jednalo o zakázky pro soukromé dopravce, například Chemopetrol Litvínov, Třinecké železárny, nebo U. S. Steel Košice. U Českých drah byly motory Caterpillar poprvé použity při modernizacích motorových vozů 854. Jubilejní dvoustý motor, vestavěný do kompletně modernizované lokomotivy 755.001-5, byl předán 7. června 2005. Po necelých šesti letech následoval další jubilejní motor, tentokrát s číslem 500. Pětistý motor určený pro modernizované lokomotivy řady 750.7, které jsou v provozu od začátku roku, byl předán na odstavném nádraží Praha-Jih 21. dubna za přítomnosti vrchních představitelů společnosti Phoenix-Zeppelin a ČD.

Pokud nahlédneme za české, potažmo slovenské hranice, můžeme se s lokomotivními motory Caterpillar setkat na Ukrajině v lokomotivách ČME3P. Pod kapotou této rekonstruované lokomotivy, vycházející z řady 771, se skrývá dvanáctiválcový motor Caterpillar 3512B, který by měl zvládnout patnáct až dvacet let provozu bez generálních oprav. U německého EKO Stahlpak najdeme lokomotivy 711.801-1 a 711.802-9, které byly stejně jako ČME3P rekonstruovány společností CZ LOKO, v tomto případě z původních strojů řady 710. Italské koleje pak brázdí dvojice v CZ LOKO zrekonstruovaných brejlovců 753.701-2 a 753.702-0. Pro polskou firmu Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA je určena lokomotiva SM42, disponující dvěma motory Caterpillar C15. Tehdejší ČMKS, kterou dnes známe pod názvem CZ LOKO, je největším odběratelem motorů. Nemalý podíl má však ale i společnost Pars nova, která dodala drahám rekonstruované motorové vozy 854.

Motory jsou vybavena tato kolejová vozidla:

  • 704.4 - Caterpillar C 13 ACERT
  • 709.4 – Caterpillar C 15
  • 709.7 – Caterpillar 3406 DI-TA
  • 711.8 - Catepillar 3406 DI-TA
  • 724.6 - Caterpillar C 15
  • 724.7 – Caterpillar 3412 B DI-TA
  • 724.8 - Caterpillar 3412E
  • 729.7 - Caterpillar 3412E DI-TA
  • 736 – Caterpillar 3512 DI-TA
  • 740.3 - Caterpillar 3406 DI-TA
  • 741.7 - Caterpillar 3508C
  • 742.7 - Caterpillar 3508C
  • 744.7 - Caterpillar 3512 E-DITA
  • 750.7 - Caterpillar 3512C HD
  • 753.7 – Caterpillar 3512 DI-TA
  • 755 – Caterpillar 3512 B DI-TA
  • 773 - Caterpillar 3512 DI-TA/2
  • 774.7 - Caterpillar 3512 DI-TA
  • 854 – Caterpillar 3412 E DI-TA
  • TEM TMCh - Caterpillar 3508 B DI-TA
  • SM42 - Caterpillar C15
  • MUV71 - Caterpillar C4.4

Pozn.: Jedná se pouze o vozidla, do kterých byly motory Caterpillar instalovány v rámci modernizace v ČR.

Zdroj: Phoenix-Zeppelin, CZ LOKO


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 8.5.2011 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.05.2011 (17:27)  
08.05.2011 (17:25)  
Trochu off topic, ale odkud je to foto?
08.05.2011 (12:23)  
Jsem rád, že se Caterpillary instalují do našich lokomotiv. Jsou to velice kvalitní motory a díky nim jezdí po tratích nezávislé trakce něco, co nesmrdí, nehřmotí, neničí ovzduší a pracuje tak, jak má.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko