Jihlava — Cestující na Vysočině se mohou v současné době setkat s nově modernizovanými vozy s označením Bdmteeo294. Vozy vyrobené německou vagonkou VEB Wagonbau Görlitz v roce 1976 prošly nemalou změnou. Poté, co opustily dílny ŽOS České Velenice, byly opatřeny novým korporátním nátěrem dopravce. Modernizován byl i interiér – sedačky dostaly nové potahy, došlo k přetěsnění oken a ve spodní části vozu vznikl prostor pro jízdní kola. Samozřejmostí je modernizace toalet. V neposlední řadě cestující ocení i ovládání dveří tlačítkem. Cena rekonstrukce jednoho vozu vyjde na čtyři miliony korun. Tyto vozy jsou pro svou velkou kapacitu a velikost nástupního prostoru řazeny spolu s vozy BDs na osobních vlacích, jenž jezdí po hlavních tratích kraje. První takto rekonstruovaný vůz byl uveden do provozu 7. prosince 2010. V provozu je zatím nasazeno sedm kusů, během června by měly být dodány další dva.
Zdroj: České dráhy
Bohužel je 242+Bmto+BDs jediná souprava schopná brázdit celou zadrátovanou Vysočinu a přežije bez úhony (=bez tlumičů a s prasklou polovinou vypružení) stav tratě.
Jediné pozitivum vidím v tom, že 3MW lokomotiva dodá soupravě velmi slušnou akceleraci... ...a do místního blábolníku se napíše že na Jihlavsku lítají nové moderní nízkopodlažní soupravy s rozšířenou přepravou pro kola, kočárky, vozíčkáře, lyže a dále filmy do biografu, slepice, králíky, kozy, středoškoláky a jiný dobytek.
Ono tam není místo na větší zavazadla ani v původní verzi. A ani rekonstruovaná polská verze Bmnopux nemá mnoho místo pro objemná zavazadla.
SYN:No to dává smysl,nízkopodlažní nástup,neznám místní podmínky,ale na první pohled mi to přišlo divný.
Elefant už papá střídavinu,ale Litevská verze,takový lehký slon,motor.+řídící by tam pasoval.splnil by kapacitu i pohodlný nástup,no ale v dnešní době to nikdo nepořídí
Tohle řazení je z toho důvodu, protože je na vysočině (údajně) velmi málo peronů, tak aby se lidem do toho lépe lezlo. A protože tam je velmi málo peronů tak se vybírá co nejmenší možná souprava...
Tak to alespoň říkal kdosi od ČD v rádii....
Jinak souprava je to fakt prapodivná, těžká el. loko a dva vozejky, nějakých 200 tun, to je podle mě jednoznačně zralé na soupravu, ale ty holt nejsou (aspoň vhodné, slon tam je jednak velkej, druhak pořád ještě nepapá střídavinu)...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.