..: Pozvánka na železniční prohlídku dělostřelecké tvrze Hůrka :..

Hůrka lokomotiva ALD2, foto: Jakuza Králíky — Po nějakém čase se Muzeum československého opevnění na dělostřelecké tvrzi Hůrka v Králíkách rozhodlo ve dnech 7. a 8. května 2011 zorganizovat další prohlídky pro železniční nadšence zaměřené na tamní podzemní drážní dopravu. Ta hrála při přesunech materiálu v rozsáhlých prostorách tvrze hlavní úlohu a tvrz Hůrka je společně s nedalekou tvrzí Bouda jediným místem, kde lze tuto raritu zhlédnout. Součástí prohlídek by měl být i ukázkový lokomotivní posun v prostoru hlavního muničního skladiště.

Na obou tvrzích, kde je možné pevnostní železnici zhlédnout, se pro tento typ prohlídek vžil název železniční prohlídka. Jak již bylo zmíněno v úvodu, na Hůrce budou probíhat ve dnech 7. a 8. května 2011, a to po oba dva dny vždy ve 12.00 a ve 14.00 hodin. Zájemci absolvují prohlídku kompletního podzemí tvrze obsluhovaného železnicí, tj. i část podzemí, která při běžných prohlídkách není přístupná. K vidění budou části tratí vybudovaných společně s výstavbou tvrze, během její přestavby na německou podzemní továrnu i úseky poválečné. Standardní výklad bude rozšířen o problematiku dopravy ve tvrzi. V prostoru muničního skladiště se při posunu předvede i poválečná akumulátorová lokomotiva ALD2. Kolejovou svážnici nebude možné v činnosti ukázat, jelikož je v současné době v poruše.

Vchodový objekt a zároveň vstup do muzea se nachází na okraji města Králíky u výpadové silnice na Hanušovice. Na cestu pěšky od nejbližšího vlakového nádraží, stanice Králíky (trať 024), je nutné počítat asi s patnácti minutami, vzdálenější nádraží v Červeném Potoku (trať 025) je pak asi 2,5 kilometru daleko. V areálu vchodového objektu je možné zaparkovat automobil. Je třeba dát si pozor na záměnu tvrze Hůrka s králickým vojenským muzeem, které se nachází rovněž na okraji města, ale u silnice na Prostřední Lipku (zastávka na trati 025). V případě, že se budete chtít v Králíkách zdržet, doporučujeme i návštěvu tohoto muzea, kde jsou kromě jiného k vidění i komponenty německého železničního flaku z období druhé světové války. Na povrchu tvrze Hůrka byla vyznačena trasa úzkorozchodné trati rovněž z období druhé světové války. Na rozdíl od poslední podobné akce, která se konala začátkem února, bude možné její pozůstatky zhlédnout bez problémů.

Zdroj: Informace o železničních prohlídkách na stránkách provozovatele tvrze Hůrka


Railfort Poslat mail autorovi | 25.4.2011 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Pozvánky Military

More from ČR Pardubický


Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
26.04.2011 (18:55)  
Z Králík směr Štíty ještě někdo jezdí, otázka je, kolik z toho za Červenou Vodu. Na Hanušovice z Dolní Lipky už nejezdí skoro nikdo. Nevím, jak je to mezi Podlesím a Hanušovicemi, ale Králická strana trati trpí tím, že nevede z Králík.
26.04.2011 (18:31)  
toma.baza: S provozem v úseku Lichkov-Králíky se snad počítá v každém případě, horší je to s úseky Králíky-Štíty a Dolní Lipka - Hanušovice, tam to bude záležet na tom, co se podaří vyjednat... O ty tratě je ale z více míst zájem, tak doufám, že k zastavení provozu nedojde...
25.04.2011 (8:51)  
Možná to bude taky jedna z posledních příležitostí, jak se do Králík dostat vlakem. Od nového jizdíního řádu by v rámci optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji měla být osobní vlaková doprava na trati Dolní Lipka-Štíty a Dolní Lipka-Hanušovice nahrazena autobusy.
http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/dalsi-petice-za-zachovani-zeleznice20110405.html

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko