..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
28.04.2011 (18:43)  
Já bych měl podobný dotaz technického rázu. Ve špičkách je inzerován interval 30 minut. Odpovídá tomu rozmístění stanic?
Neboli: dá se na této trati při krátkých intervalech využít to, čemu se říká "systémová jízdní doba", aniž by docházelo ke zbytečným prostojům?
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2011 (17:58)  
Busman > zrovna tady predpokladam, ze to bude spis kvuli stavu trate ... plus samosebou vata. Vidim to jako pouceni se z lonskeho provozu na svestkove draze, kde to bohuzel obcas drhlo.
registrovaný uživatel Busman 
28.04.2011 (17:06)  
Honza Paroubek:

Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, proč u zastávkových vlaků nedojde ke zkrácení jízdních dob, viz ŽM 1/2011 str. 13: "S přínosem lepších dynamických vlastností nových jednotek je zatím RegioJet opatrný a momentálně přepokládá tímto způsobem uspořit zhruba minutu na 45minutové cestě."

Zajímalo by mě, jestli tyto "dynamické vlastnosti", které výrobci nových vozidel inzerují, mají pro dopravce/cestující reálný přínos v možnosti zkrácení jízdních dob (kolik % je tak asi reálných), nebo jde jen o marketing výrobců a v praxi toho dopravci raději nevyužívají - resp. upřednostní "vatu" v JŘ kvůli jeho stabilitě (aby mohli v soutěži s klidným srdcem nabídnout vysokou přesnost dodržování JŘ a vysoké pokuty za zpoždění), nebo jestli Talent zas tak "dynamický" není, nebo máte k dispozici slabší verzi (630 kW)?

Děkuji a přeji Vám mnoho úspěchů.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.04.2011 (16:18)  
Sim a M > Ale i uvažujou. Slyšet a vidět je ta druhá menšina, která si myslí, že je třeba ohrožena. Ale ta je v současné době ohrožena i u ČD. Ale abych mluvil za sebe, tak ani já bych třeba u Jančury nejezdil, ale nemusím kvůli tomu na něj házet špínu. Ale měla by si to uvědomit i ta druhá strana a chovat se stejně.
registrovaný uživatel M 
28.04.2011 (15:32)  
hasitobur - jenze takhle racionalne zjevne neuvazuje kazdej
registrovaný uživatel Sim 
28.04.2011 (13:57)  
hasitobur > jsem rad za to, ze aspon u nekterych zamestnancu narodniho dopravce tento nazor je, diky za nej. A vase posledni slova tesat do kamene - to je totiz presne to, o cem je dnesni situace. Z konkurence bude mit v konecnem dusledku prospech kazdy - vcetne CD, ktera se diky tomu bude muset probudit a zacit poradne rozlisovat mezi lemplem drzicim si teple mistecko a zamestnancem, ktery si sve prace vazi a vykonava ji svedomite, jako by to byla jeho vlastni firma.

Honza P. nebojte se, tohle je proste klasika - nejvic stejne rvou ti, kteri tim vlakem nejedou a nepojedou, bez ohledu na to, jakou ma barvu. Jen jsou nejvic videt a slyset... takze se nenechte odradit.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.04.2011 (13:06)  
SYN > No vidíš a já se jako strojvedoucí toho státního dopravce jeho příchodu neobávám vůbec. Právě naopak ho vítám. Ale kvůli tomu tady nemusím psát oslavné ódy a ani ho hanět a pomlouvat. Ale kdo s tím pomlouváním začal? To jen pro přesnost. Právě proto říkám, že hodnotit se dá ve chvíli, kdy začne opravdu jezdit. Zatím se pohybujeme jen v oblasti spekulací.
A že by se příchodu soukromníků zaměstnanci ČD nějak obávali je možná přání některých lidí. Dobrého strojvedoucího i dobrý vlakový personál totiž bude potřebovat každý dopravce. A když Ti špatní přijdou o práci, tak to velká škoda opravdu nebude.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.04.2011 (12:52)  
Strojvudce88 > To tam v Ostravě máš málo lokomotiv? Já tam s nějakou jezdím celkem často ;-)
registrovaný uživatel SYN 
28.04.2011 (12:22)  
Hasitobur, Strojvudce88: Tak normální by to pravda bylo nechat někoho vyjet a až pak kritizovat co předvedl, ale předpokládám že velké části těch, kterým se sama myšlenka že má právo po kolejích jezdit ještě někdo jiný než státní dopravce jeví jako totálně nepřijatelná, se (doufám že právem) obává lavinového efektu - že jakmile se úspěšně projeví jeden alternativní dopravce, už navždy pomine doba kdy to šlo "jen státně". Vždyť takoví lidé prakticky rázem příjdou o zhruba polovinu argumentů proti ("ještě nic nepředvedl", "kde vezme vozidla", "nebude mít žádné zázemí" a "takhle to prostě nikdy nemůže jít"), a pokud za svým přesvědčením skutečně skálopevně stojí tak je celkem logické že se vší možnou (částečně i) pomlouvačnou kampaní snaží zabránit tomu PRVNÍMU kroku, protože potom už to bude mnohem těžší...
No a stejně tak ti co si naopak myslí že konkurenci ČD potřebuje jako prase drbání, případně že Černá Díra už měla dávno skončit naopak jásají nad každým příslibem že konečně bude aspoň o trošku líp...
Jak primitivní... ale jak lidské!
28.04.2011 (12:03)  
Honza P.: Jsem rád za takové informace pro fotografy. Jen je škoda, že to vede mimo Ostravu. A kdy bude možné spatřit nějakou mašinu z těch hotových na Ostravsku?

Kolegové po trase - ČIŇTE SE a foťte!!!
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko