..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.04.2011 (17:28)  
ale je treba si uvedomit ze Jancura bude mit talenty pujcene tudiz nebude odepisovat nic, i kdyby je mel na leasing tak nic neodepisuje, musel by si je poridit na uver ci za hotovost...
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (16:58)  
Jo. Akorat bych mozna pouzival spis neco jako "musi si vydelat na svoji porizovaci cenu". Odpisy bych pro uvazovani o zisku vubec neresil (z uvedeneho duvodu - odpisy "jenom" snizuji zaklad dane)...

RF - aha, takze kazdy to piseme jinak. Ty to pises jako Oktavka=Talent, Fabia=810 (a RJ a ZSR jsou ty prodejny). Ja to ale pisu jako Oktavka=RJ, Fabia=ZSR (jednotlive stroje v mem priklade nebyly vubec).
Takze jo, obejit vic prodejen by slo, ale ono to taknak vypada, ze ty prodejny jsou vseho vsudy jenom dve...
registrovaný uživatel Busman 
29.04.2011 (16:11)  
Odpisy jako takové nejsou žádný fond, kam by se odkládaly peníze jako do truhlíku. Je třeba odlišit náklady od výdajů. Koupím si mašinu za peníze - to je výdaj, nikoli náklad - protože jsem vyměnil hodnotu za hodnotu - milión v penězích za milión v železu - do nákladů se ten nákup dostane až v odpisech, tzn. postupně (ztrátou účetní hodnoty). Když ta mašina vydělává jen na svůj provoz (na spotřebu, na údržbu, na fíru - náklady provozní), tak ještě není zisková. Musí vydělat i sama na sebe (na odpisy). A když na sebe vydělá, tj. výnosy jsou vyšší než náklady (nejen z této aktivity, ale za celou firmu), tak můžu po nějaké době (už) starou mašinu vyhodit/prodat a místo ní koupit novou. A když ne, tak tak to musím flikovat rekonstrukcí. Anebo ten zisk prožeru (investuju jinam) a zas to flikuju rekonstrukcí. Anebo se rozhodnu pro rekonstrukci proto, že mašina je ještě dobrá (technicky i morálně) a raděj investuju do rozšíření vozového parku (staré vydělává na nové).

Na konkrétním příkladu: Pendolíno je provozně v zisku, ale na odpisy si nevydělá. Takže se bude flikovat a rekonstruovat. Kdyby výnosy nepokryly ani provozní náklady, tak by bylo nejlepší se ho zbavit, a to co nejdřív. Kdyby výnosy pokrývaly odpisy, pak by se plnil onen "virtuální fond" a časem by se dala koupit Pendolína nová.

Je třeba odlišovat náklady a výdaje, výnosy a příjmy. Není to totéž.

EDIT: Ty odpisy není třeba pokrýt výnosy hned, stačí později, ale pokrýt se musí, jinak špatenka. Přes odpisy se hlavně snižuje základ daně.
29.04.2011 (14:37)  
M, stále uvažujete len v rovine, že existuje buď ZSSK alebo len RJ, ale kľudne môžu existovať desiatky neinformovaných s výhodnejšími podmienkami. Analógia s autami potom môže byť v tom, že štát má milión korún a dostane 2 ponuky - v prvej mu zaň dávajú 3 Fabie, v druhej mu dávajú 6 Octavií, ale za 1,6 milióna. No štát si nezistí, či na trhu je aj nejaký iný produkt (napr. 4 Octavie za milión), a rovno kúpi tých 6 superbov, aj keď na ne prachy nemá.
(prachy nemá = musí zrušiť vlaky v iných regiónoch)

K tomu účtovníctvu - odpisy vo všeobecnosti slúžia na reprodukciu majetku, t.j. rozdiel bude v tom, že ten nový stroj môžte po pár rokoch vyhodiť a kúpiť si za odpísanú čiastku nový, alebo aj opačne, že z odpisov splácate úver, ktorý ste si na kúpu nového stroja vzal. V tomto prípade sa teda úspora používania starého rovná splátky úveru, ktorú nemusíte platiť.
registrovaný uživatel ufo 
29.04.2011 (14:19)  
M: Prečo by nemohol existovať iný dopravca, ktorý by to s rovnakým Talentom odvozil lacnejšie?
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (14:02)  
RF - prodejna je jenom jedna a v ni jsou ruzna auta. Prodejnou je v tomto pripade stat a autama jsou ruzne nabidky/ceny spolecnosti. V tomto pripade mezi sebou nesoutezi prodejny, kdo prodava levnejc auta, ale mezi sebou soutezi auta...
Nejak mne nenapada, co by mohla byt ta tvoje druha prodejna.
(Pozn.: prodejna neni vlastne prodejna, ale vykupna:)
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (13:58)  
Aha, takze provoz se starsim (a/nebo levnejsim) vozidlem je vzdy levnejsi, protoze jsou nizsi odpisy?
Podotykam, ze pisu o provozu, nepisu vubec nic o nakupovani.
Je to teda tak, ze kdyz je vozidlo stare (idealne zcela odepsane), tak jsou nizsi provozni naklady, protoze se do nich nepromita porizovaci cena kdysi nakoupenych stroju? Kdyby mi nejake zdejsi odbornik na vedeni firmy (neptam se odborniku na ucetnictvi, protoze to s tim nesouvisi) mohl tenhle problem vysvetlit. Mam dva stroje, jeden uz odepsany, jeden novy. Oba dva (rekneme) zerou stejne nafty, maji stejnou udrzbu (taky rekneme), rozdil je jenom v tom, ze jeden je novej a druhej 50 roku starej. Jestli by mi nekdo mohl teda nak polopate vysvetlit, v cem spociva uspora, kdyz budu jezdit s tim starym. Kde se mi ty uspory projevi? Dostanu to od financaku? Nebo naopak kdyz budu jezdit s tim novym strojem, tak budu muset platit neceho vic? Komu?
29.04.2011 (13:08)  
Error404, ten argument je samozrejme logický a správny (ako aj pridávanie vlakov na poddimenzovaných, ale poteniciálnych tratiach), lenže ak objednávateľ dopravy (MinDop) bazíruje na zachovaní objemu výkonov v celoslovenskom meradle (30,3 mil./rok), tak práve 100% pridanie vlakov na 131 spôsobí, že z toho nepoužiteľného rozsahu výkonov, čo na väčšine slovenských tratí dnes je sa ešte budú škrtať ďalšie vlaky. Výsledkom bude celkovo ešte viac nepoužiteľný systém ako dnes.

Zámčan, nežijeme v monarchii, ani ČSSR, kedy vlak bol jediným možným dopravným prostriedkom a ľudia naň "radi" čakali pol dňa. Resp. ľudia necestujú len účelovým spojom na 6.00 do fabriky a 8.00 k doktorovi a do školy. Realita už dlhodobo takto nevyzerá.
29.04.2011 (12:28)  
Casty argument je, ze preco sa navysuje na 131ke ked sa inde redukuje.. no neviem, podla mna je ovela lepsie mat par funkcnych trati ako 2 pary spojov denne na 24 tratiach... A zrovna ta DS ma obrovsky potencial.
29.04.2011 (12:18)  
M, idem do autopredajne a mám ponuku:
- jazdený Favorit za 300.000
- fabia za 400.000,
- superb za 420.000,

Ale v druhej autopredajni predávajú:
- fabia za 330.000,
- superb za 350.000.

Tak vy ste taký frajer, že rovno kúpite v tej prvej predajni a ani si nezistíte, či môžte kúpiť to isté aj lacnejšie... A aby sme Slovensko dokreslili úplne, tak v tej prvej predajni sa kúpi 30x jazdený Favorit a 1xSuperb a všade sa vychvaľuje aký úžasný nákup sa uskutočnil.

Mimochodom o RJ a ich politike som nepovedal ani ň, jediné na čo poukazujem je pochybný postoj štátu, ktorý namiesto riešenia problému verejnej dopravy na úrovni monarchie, bude blabotať o spasiteľovi RJ. Presne tak ako to uviedol ufo. Ale viacerí štátnu propagandu zjavne zhltli háčik aj s navijákom...
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko