..: Praha hl.n. otevřelo opravenou halu i pobočku Regiojetu :..

Praha hl.n. otevření haly, 14. 4. 2011, foto: Josef Petrák Praha — Ve čtvrtek 14. dubna proběhlo slavnostní otevření nové odbavovací haly pražského hlavního nádraží. Ačkoli hala samotná i nástupiště jsou už několik měsíců v plném provozu po modernizaci, zatímco plánovaná přestavba secesní Fantovy budovy ještě ani nezačala, ceremoniál se konal právě minulý týden za účasti prezidenta republiky Václava Klause a jeho italského protějška Giorgia Napolitana, který Česko oficiálně navštívil poprvé. Státníky doprovázeli představitelé Českých drah a divize Grandi Stationi italských státních železnic, která nádraží renovuje výměnou za třicetiletý pronájem. Investice v hodnotě přibližně 1,15 miliardy korun přinesla odbavovací hale kromě jiného slušně vypadající toalety, několik kavárenských zařízení, jídelnu, pivnici nebo knihkupectví; právě v den slavnostního převzetí zde ovšem otevřelo také prodejní místo soukromého dopravce. Vedle moderního ČD centra tak nově v dostatečně reprezentativních prostorách nabízí své služby i RegioJet ve strategické spolupráci s Deutsche Bahn.

Modernější prostředí pro cestující

Nová odbavovací hala, jejíž přestavba započala před několika lety, se opravovala v několika fázích, částečně souběžně s přestavbou nástupišť. Vyměněny a opraveny byly veškeré podlahy, stropy, elektroinstalace či pokladny nebo sociální zařízení. Mezi nejpodstatnější změny patří nové ČD centrum s otevřenými přepážkami, podobnými odbavovacím zařízením na letištích. Ty nahradily původní nepříliš oblíbená okénka v potemnělé hale. Své místo zde získala také drogerie, samoobsluha, pobočky bank, trafiky, ale také knihkupectví nebo obchody s oblečením. Nádraží je nově také kompletně přístupné cestujícím se sníženou pohyblivostí či nevidomým. V neposlední řadě také zmizeli dříve všudypřítomní žebráci a bezdomovci a obecně se zvýšila bezpečnost ve stanici.

Nežádoucí obyvatelé nádraží se nicméně přesunuli před nádraží. Tamní park, patřící do kompetence městské části Praha 1, dosud na svou obnovu a zkulturnění čeká. Otázníky zůstávají také nad Fantovou budovou, jelikož se stále neví, k čemu bude dále sloužit. Mezi úvahami jsou třeba i hotel nebo konferenční centrum. Rekonstrukci této části nádraží by však chtěl italský investor zahájit ještě v letošním roce.

Nová pobočka RegioJetu se pouští do prodeje mezistátních jízdenek

Prodejna RegioJet severní, foto: Josef PetrákJen chvíli po slavnostním otevření odbavovací haly a v konzervativnějším duchu proběhla na hlavním nádraží další zásadní událost: soukromý dopravce RegioJet (RJ), dceřiná společnost Student Agency, totiž v těsném sousedství ČD centra otevřel své první prodejní místo pro cestující na železnici. Dopoledního slavnostního zahájení se zúčastnili jak představitelé Student Agency a RegioJetu, tak i Německých drah, které v projektu vystupují jako strategický partner.

První ze dvou nových poboček RJ na hlavním nádraží obsadí prostor u severního podchodu po dřívějších Cestách Wasteels, které jsou nyní v likvidaci. Na vlaky do Ostravy si zákazníci sice ještě přes dva měsíce počkají; díky terminálu DB Bahn si však už teď, až na několik málo výjimek, mohou na místě zakoupit celý sortiment jízdenek nabízených německými drahami, které v běžných mezinárodních pokladnách ČD nepořídí. DB tímto krokem získává univerzálního distributora – doklady totiž bude možné zakoupit a vyzvednout na jakékoliv pobočce Student Agency v Česku nebo na Slovensku. V nabídce je přitom opravdu téměř vše – jízdenky SparPreis a SparNight, ale také síťové jízdenky InterRail, BayernTicket (s přirážkou 2 eura za obslužný prodej), rezervace na spoje západních správ nebo třeba zákaznická karta DB BahnCard.

RegioJet prodejna jižní, foto: Josef PetrákOd 1. května má být navíc spuštěn prodej jízdenek DB Bahn přes internet. Otevření pobočky v jižní části haly se plánuje na 1. červen. Žluté prodejní místa na hlavním nádraží budou zároveň nabízet prodej letenek a jízdenek na autobusy Student Agency Express ve stejném rozsahu, jako kterákoli jiné zastoupení společnosti. Pražské hlavní nádraží tak paradoxně s příchodem nového prodejce získává nejrozsáhlejší možnosti prodeje cestovních dokladů, a to dokonce i v porovnání s dobře etablovanou kanceláří ČD Travel, kterou překonává zejména otevíracími hodinami.

Zdroje: Grandi Stazioni, České dráhy, RegioJet, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.4.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
27.04.2011 (11:02)  
M: A mate jistotu, že v té hospodě dostanete Eidam alespoň vyrobený v čr - aby nebyl náhodou z Polska :-) ( jako v Lidlu nebo Makru )

K tomu frenchisu - podle wiki máme pravdu oba, ale v případě potrefené husy platí "franchising agreements" - tj. jen smlouva mezi dvěma firmami.
registrovaný uživatel M 
26.04.2011 (11:39)  
Jo, dobre shrnuti:-)
U nas mozna plati takovy nejaky U - vlakem jezdi ti chudi (co nemaji ani na to auto), ti uprostred jezdi nejakym krapem a mysli si, ze vlak je pro socky a ti bohati (co nemaji krapy, ale auta) se rozhoduji dle situace (duvod dopravy, doba, trasa)
26.04.2011 (10:31)  
acolmiztli: Veřejná doprava není ekvivalentem "socky"
To se mýlíte. Češi jsou ochotni koupit si auto za stejné peníze, za jaké se prodává na Západě a benzín kupují taky za stejné peníze. Ale platit za veřejnou dopravu tolik jako na Západě? To přece nejde, vždyť jsme 5x chudší než Švýcaři, tak musíme mít 5x nižší jízdné.

Východní logika: Jsem chudý, nemám na auto, musím jezdit vlakem.
Západní logika: Jsem bohatý, nepotřebuju auto, mám dost peněz na to abych se nechal vozit vlakem.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
25.04.2011 (18:14)  
Nerovnoměrnému vyjíždění jde zabránit tím, že se jednou za čas obrátí směr schodů. Půlka cestujících si stejně nepamatuje, kde jede který eskalátor kterým směrem, a když tam bude jasné značení, tak si s tím časem poradí i ta druhá půlka. A slepci na to mají ta udělátka, která jim řeknou, který eskalátor jede jak.
Jinak na schodech jsem maximálně tolerantní. Když stojím, tak stojím zásadně napravo, aby mohli lidé vlevo předbíhat. A když spěchám, tak jdu nebo běžím nalevo (a dávám pozor abych nikoho nesrazil), ale když je přede mnou plno, tak se zastavím. A když mi někdo uhne, tak poděkuji. Není to úplně podle pomínek PID, ale nikoho to neomezuje a přitom mi to umožňuje spěchat.
Nemám nicméně rád lidi, kteří bez dobrého důvodu blokují levou část eskalátorů. Mají na to samozřejmě plné právo (které jim nijak neupírám), ale pokud by byli tolerantnější, uvědomili by si, že jsou lidé, kteří prostě zrovna někam spěchají, a těch i několik minut, které získají během po eskalátorech, pro ně může mít cenu.
25.04.2011 (9:33)  
PN: To není moc rozumné konání. Když se budeš tomu běžícímu stavět do cesty, tak si koleduješ o další sražení ze schodů.
registrovaný uživatel PN  mail  
24.04.2011 (23:50)  
No dobrá, chodit se po nich může, podle přepravních podmínek PID, ale jen pokud to dovoluje obsazení eskalátoru a jelikož sám DPP vyzývá k tomu, aby lidé na eskalátorech stáli rovnoměrně, což je logické kvůli údržbě, tak sám DPP v podstatě říká, aby lidé chození po eskalátorech zabránili.

A když je pro tebe ten zip tak důležitý, tak věz, že jezdím zásadně v pravém pruhu, pokud nepředjíždím nebo neodbočuji. Ale eskalátory nejsou zip, tam je to něco jiného a porovnáváš hrušky s jabkama. Možná že kdyby tě někdo na eskalátoru srazil tak jako mě, sám bys změnil názor.
registrovaný uživatel M 
24.04.2011 (23:22)  
Ano, zakazane je behat - ve smyslu BEHAT. Ale NIKDE, opakuji NIKDE neni napsane, ze se po nich nesmi chodit. A dokonce ani rychle chodit.

S tou soubeznou jizdou a zipem jsem to trefil taky?
registrovaný uživatel PN  mail  
24.04.2011 (21:44)  
M: Tak já jsem blb, protože respektuji upozornění DPP, že na eskalátorech se má stát na obou stranách a nemá se po nich běhat. No co já se tu o sobě nedozvím, panečku. Mimochodem, není to zase tak dávno, co si DPP v médiích stěžoval, že lidé stojí jen na jedné straně eskalátoru a ta druhá je tak nerovnoměrně zatížena a sám vyzýval lidi, aby stáli na obou stranách eskalátoru ;)
registrovaný uživatel M 
24.04.2011 (21:12)  
Jo, blb, kterej zablokuje eskalator nebo chodnik je bezohledny a asi neni "nahoda", ze v metech byva napsane, stujte na strane. Je to uplne stejny jako soubezna jizda na prazdny silnici, ale to asi taky nekomu prijde normalni, protoze "ja jedu 50 a ten druhej ma jet jako ja"... Nejlepsi jsou trubky, co na tom chodniku stoji fakt jak trubky a pritom ten "chodnik" jede tak 2 kmh za hodinu...
Jinak stat se ma vlevo nebo vpravo?:-)

PS: Je "krasny", ze se nekdo ke svymu blbstvi i prida. Tipuju, ze jako ridic blokujes druhej pruh, aby nejakej bidak nemohl objet kolonu a pouzit zip, co? OMG...
registrovaný uživatel PN  mail  
24.04.2011 (20:24)  
Hloubkar: Tak podle Vás je bezohledné, když někdo na jezdících schodech nebo pásech stojí tak, že se po nich nedá běhat? Já si naopak myslím, že bezohlední a hlavně nebezpeční jsou ti debilové, kteří po eskalátorech běhají. Ty nemohu ani vystát. Jednou mě jeden takový debil z eskalátoru srazil. Naštěstí to bylo těsně před koncem, takže jsem měl jen odřené koleno, ale raději ani nedomýšlím, co by se stalo, kdyby se to stalo někde uprostřed toho eskalátoru a já s sebou vzal ještě další lidi. Od té doby se řadím k těm "vidlákům", kteří stojí tak, aby to "běhačům"co nejvíce ztížili a pokud má někdo blbé kecy, tak neváhám upozornit, že po eskalátorech se neběhá.

Souhlasím ale s tím, že by na hlaváku měly být i klasické schody pro ty, co spěchají a chtějí to rychle vyběhnout.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko