..: JLV Nová gastronomie nabízí jarní menu :..

Nová gastronomie, foto: JLV a.s. Praha — Stejně jako přišlo jaro v kalendáři železničních fotografů, tak se i v jídelních vozech, bistrovozech a Blue bistru ve vlacích SuperCity objevila jarní jídla. V nové nabídce společnosti JLV tak můžete ochutnat například hráškový krém s krutony, domácí jahodové knedlíky či lehký jarní salát. Redakce magazínu ŽelPage měla možnost degustovat jarní menu jako první, servírované přímo z rukou šéfkuchařů a členů Československého svazu kuchařů, pánů Jiřího Krále a Jana Michálka. Ovšem jejich um a deklarovanou kvalitu i služby jsme se rozhodli vyzkoušet také přímo v terénu, v bistrovoze ARmpee na vlaku v relaci Praha – Plzeň – Norimberk.

Jan Michálek s mladším kolegou v akci, foto: Aleš Petrovský V současné době JLV nejvíce trápí problematika odlišení se od konkurenčních poskytovatelů gastronomických a servisních služeb. Jak uvedl generální ředitel JLV Bohumír Bárta, společnost tento problém řeší polepem bočnic jídelních vozů, různými foliážemi na stolky či skla a roznosem letáků po vlakových soupravách, kde je řazen jídelní vůz JLV. Společnost také investovala do masivní kampaně; loga projektu můžeme potkávat prakticky všude, nejen v nádražních prostorách. Dalším marketingovým tahem je, podle Jana Valeše majícího na starosti obchod a marketing hlas známého herce Petra Rychlého, který zve k návštěvě do jídelního vozu. Podle ankety JLV, které se zúčastnilo více než 800 respondentů, dokonce 35 % cestujících ani neví, že je jídelní vůz na konkrétním vlaku, kde cestují, vůbec řazen. Ceny se JLV snaží zatraktivnit pomocí slevových kupónů, které si cestující může stáhnout z internetových stránek jidelnivozy.cz, nebo například pomocí tzv. Happy Hour, což je sleva 33 % na jídla v relaci Praha – Brno.

Jarní produkty

Variace salátů, foto: Aleš Petrovský Z jarní nabídky jsme ochutnali jemný hráškový krém s krutony, který se absolutně nedá srovnávat s rádoby krémy z jídelen a podobných zařízení. Pokud jste tedy měli stejně jako já, trauma ze školní jídelny, neváhejte a určitě jej zkuste. Dále jsou v nabídce bramborové gnocchi s listovým špenátem a parmazánem. Jednoduchý pokrm, který ovšem není pro každého. Nahořklá chuť listů špenátu dodává jídlu zvláštní nádech a malinko přebíjí chuť parmazánu. Za cenu 186 korun (bez slevy) pravděpodobně nebude hlavním trhákem jarní nabídky. Ovšem domácí knedlíky plněné ovocem (jahodami) s cukrem, máslem a šlehačkou jsou jako od babičky. Nečekejte žádné přesné kulaté knedlíky, dostanete opravdu domácí produkt. Co nezaujalo mne, věčného jedlíka, ale určitě si najde oblibu u manažerek a slečen, pro které štíhlá linie znamená vše, je jarní salát s dresingem. A v neposlední řadě je zde palačinka s jahodovým džemem, cukrem a šlehačkou, kterou jsme jedinou neměli možnost ochutnat, a proto se budeme těšit na váš názor.

„Mystery dinner“ ve vozech JLV

ČD ARmpee.003, detail nápisu na skříni, foto: Josef Petrák Abych nepodlehl pouze slovům z řad vedení JLV, podnikl jsem návštěvu v bistrovoze na trase Praha – Plzeň – Norimberk. Objednal jsem si hráškový krém, který jsem chtěl ovšem zabalit nějakým způsobem s sebou. Zarazil mne fakt, že na začátku směny se jednalo již o poslední hráškový krém a díky vyšší frekvenci německých cestujících, se značně zúžila nabídka chlazených nápojů, zejména pak piva. Zákazník, který by přišel za Plzní (cca 2 hodiny od vyjetí bistrovozu z výchozí stanice) by si už nemohl dát hráškový krém ani plzeňské pivo, přitom frekvence německých turistů se dá velmi dobře odpozorovat, jelikož se pravidelně opakuje v týdenních cyklech. Vraťme se ale k hráškovému krému. Zabalit jej s sebou nebyl žádný problém. Miska z pěnového plastu s víčkem poslouží výborně. Ale ouha, nejsou k dispozici plastové lžíce. Proto měním své rozhodnutí a polévku si sním ihned ve voze. Oproti degustaci, kde se podávaly domácí krutony, mě zde zklamaly klasické kulaté kupované. Hráškový krém ovšem chutnal výborně, což mě potěšilo, protože jsem si nemusel připomenout zmíněnou újmu ze školní jídelny a menzy. Kvalitu obsluhy hodnotím jako nadprůměrnou s velmi příjemným vystupováním, výbornou angličtinou, rozvážením občerstvení vícekrát za jízdu po vlaku a pravidelným hlášením pomocí rozhlasu.

Několik detailů mé očekávání sice nenaplnilo na sto procent, ale nezbývá než jarní produkty doporučit. Pokud chcete nahlédnout pod pokličku letního menu, prozradíme vám, že vás například čeká výborný dezert s jahodami. V nejbližší době se můžete těšit na recenze z více kontrol „neznámého zákazníka“ nejen v jídelních vozech společnosti JLV.

Degustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Gnocchi se špenátem a parmazánem, foto: Aleš PetrovskýDegustace: Hráškový krém s krutóny, foto: Aleš PetrovskýDegustace:  Jahodové knedlíky a letní dezert, foto: Aleš Petrovský

Zdroj: JLV, ŽelPage


Aleš Petrovský | 2.5.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
03.05.2011 (14:16)  
Moje představa by byla např. trasa Praha - Budějovice obyčejné menu (vývar, rizoto, 0,33piva za bratru 100kč) a nestalo by se mi že bych šel někam do Alberta pro svačinu. Ale za 2 párky 50 se mi zdá dost (rada ode mě, přidejte třetinku piva a máte o zákazníka pokaždé víc), pivo za 30-35 budiž, v hospodě si taky radši zaplatím o bůra víc a vím že dostanu celé pivo v čistém půllitru a nebude na mě obsluha koukat otráveně.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.05.2011 (13:46)  
Laborec425: V Německu jsou ceny jídelních vozů na podobné úrovni jako v restauracích nižší třídy- jídlo kolem 10-12 eur. Což je bohužel u nás pořád nezvykle moc...
Registrierter Benutzer Laborec425  mail  
03.05.2011 (13:32)  
VKor: Já řeším jídelní vůz tak, že v něm jedu celou cestu :)). Jednou jsem jel Olomouc - Košice a výstupování v Košicích si pamatuju jenom matně z toho piva :)).
Jinak ohledně cen. Připadá mi, že JLV to mají dost předražené. A taky si myslím, že by ani předraženo nemuselo být. Přece jenom je to obyčejná hospoda :). Proč v Německu nebo nejspíš i v jiných zemích jsou jídelní vozy o dost levnější než normální hospody? Do hospod v "západních státech" nechodím, ale třeba ve finském jídelním voze jsem se normálně najedl a nebylo to nějak drahé....
Registrierter Benutzer Sim 
03.05.2011 (12:22)  
Bohumil Stejskal > s tim prskanim zla ohledne reklamy JLV to beru jako dobry vtip, ale na tom ostatnim neco bude.

Kdyz to vezmu sam za sebe na "moji" trase Plzen - Ostrava a zpet:
- Plzen - Praha (a zpet) se nemam sanci trefit do vlaku s bistrem, roznaska vetsinou je, ale spoleh na to neni ... hlavne nikdy predem nevim, v jake casti to bude. Ovsem pokud je, nemam problem si koupit pivko a bagetu.
- Praha - Ostrava ... tady hospody byvaji, ale spolehnout se na to taky neda. Navic pri prestupu v Praze je cas si neco dat. Pri zpatecni jizde aspon predem na Svinove pisou, kdyz hospoda neni razena, takze je sance si zajit do Pontu nebo hospody na nadrazi ... ovsem faktem je, ze na zpatecni cesty byvam od skorozeny vybaven ne zrovna malou svacinkou, takze ... jaksi ... nebyva duvod :-) ... a kdyz v Praze uz svacinka dojde, na Plzen zase neni hospoda ani roznaska z mikrobaru :-(
- samostatna kapitola je Pendolino, tam je hospoda vzdy ... ale pokud si prikoupim jednicku, bagetku/sandvic/salat dostanu tak jako tak a nemam duvod lezt do hospody. Pokud jedu ve dvojce, teoreticky by to slo a i duvod by mohl byt ... jenze narazi to na drobnosti, ze bagety nejsou (nevim zda jsou nyni v nabidce, ale tenkrat proste nebyly nebo byly vyprodany - stalo se nekolikrat) a sendvice se nenajim (nehlede na fakt, ze ho neumim "bezdotykove" jist, narozdil od bagety). Takze v konecnem dusledku pro Pendolino plati to co jindy - bud si bagetu koupim predem, nebo jedu v jednicce ... no a nebo to ty tri hodky vydrzim a v cili si dam teplou veceri doma nebo v hospode...

A to vsecko v situaci, kdy si rikam, ze bych klidne i tech sluzeb vyuzil ... ale ne takto nastavenych. I kdyz, v tuhle chvili jsem rozhodnutej, ze pri pristi ceste Pendolinem kostnu tocenou Plzen :-)
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.05.2011 (12:12)  
Bohumil Stejskal: Jelikož 90% mých cest po ČD vede za hranice (a zbytek je ve vlacích, kde jídelní vozy nejsou, zejména na R Praha- Cheb), tak z toho, co po ČR jezdí, znám jen JLV, Utasellátó, WagonSlovakia, DB, rakouský catering (jehož jméno jsem zapomněl) a Železničko ugostitelstvo.
Problém z cenami je v tom, že pakliže vlak jede do "západní ciziny", tak buď bude jídelní vůz drahý nebo bude muset mít dvojí ceny. Ono i ne úplně levné bistro JLV je mezi Mnichovem a cca. Schwandorfem (pak německá klientela z vlaku mizí) natřískané až po střechu a dokonce se najdou i lidé, co v Regensburgu během přepřahu nalezou do vozu, koupí levné pivo a zase vylezou. Prostě starý známý problém s výrazně rozdílnou kupní silou obyvatelstva. Dokud jezdily Utasellátó na spoji Bp- Praha, byla tam cenová úroveň cca. o čtvrtinu nižší, než na spojích do Německa. A je taky pravdou, že když člověk z toho Německa jede, ani mu ty ceny nepřijdou- taková standardní hospoda...
Ovšem abych řekl pravdu, tak JLV moc nemusím- prakticky z těch uvedených cateringových společností je kladu (spolu s Rakušáky) na poslední místo- na Utasellátó nikdo nemá!!! Je pravda, že tam dokážu nechat i 40 eur, ovšem mám za to speciality maďarské kuchyně, připravené z kvalitních surovin, vynikající maďarské víno, Unicum a k tomu přátelskou obsluhu, kde si s elementární maďarštinou člověk připadá jak pán velkomožný:-). Nic z toho u JLV nedostanu, obsluha je taky všelijaká... I ti Srbové jsou aspoň příjemní a můžu si tam dát kávu z džezvy, jakou jinde ve vlaku široko daleko nedostanu. A u obou jmenovaných společností navíc nikdo nikoho nevyhání, takže je možné pobýt v srbském jídelním voze "na snídani" 3 hodiny jízdy z Brna až do Štúrova (když ještě v Břeclavi lehla lokomotiva), což by se mi u JLV nikdy nestalo. Navíc je fakt úžasné, když v hlubokém německém vnitrozemí (konkrétně u Mnichova) zve posádka JLV k návštěvě pouze jediným světovým jazykem- českým. A to ještě standardním "chrchly-chrchly stylem"... Prostě klasická česká snobárna: za drahé peníze dostanu načančanou iluzi, ale v jádru je to nesolidní česká knajpa!
A musím říct, že ty promočlánky na Zelpage fakt žeru: v poslední době mi vůbec přijde, že zdejší články jsou převážně o úspěších a světlých zítřcích naší železnice, přičemž realita je bohužel právě opačná- jak si člověk nejlépe uvědomí při překročení jakékoliv české hranice (kromě polské) vlakem.
03.05.2011 (11:38)  
Nevím, jak dobře platí JLV reklamu na Želpejdži pro své příšerné a předražené služby (nebo to má zadarmo za pozvánku na degustaci?), nicméně k zamyšlení, proč lidi nechodí do jídelních vozů:
1. CENA - ano, tak jak oceňuje své služby JLV či Utasellato na EC, je pro většinu cestujících jednoduše odrazující, i když to nejsou žádné socky, protože se v slušné restauraci luxusně najedí za polovinu a peníze ty "nesocky" mají (narozdíl od socek) právě proto, že je nevyhazují za kraviny.
2. NEVYROVNANOST - pokud je jídlo jednou jako mana nebeská a podruhé totéž není k žrádlu, popř. chybí úplně, popř. chybí úplně jídelní vůz (!!!), tak na to nebudu prostě spoléhat a najím se předem / vezmu si svačinu s sebou. Problém zejména Urblíka/Dankové, ale i JLV je to případ od případu, slušní kuchaři a číšníci i lidé jak vypadlí z role Borise Rösnera v Kalamitě.
3. NABÍDKA - zejména mikrovlnkou ohřívané polotovary v pendolínu (za stovky korun!) jsou tragédie. Chápu, že některé věci prostě jinak než zmražením + ohřátím v těch "bistrech" dělat nejde s ohledem na prostor a možné vybavení, ale v mikrovlnce si můžu nechat ohřát na nádraží párek v rohlíku, normální oběd za takhle dlouhé peníze by měl mít nějakou úroveň.
Takže - z mých úvah v první řadě vypadne JLV a Utasellato jako celek, poté "bistro" v pendolínu (ono místo pendolína stejně pojedu o dvacet minut pomalejším IC a dvě stovky za "místenku" prožeru ve špajzáku). Nespolehlivý SD Catering si stejně budu zálohovat svačinou a vítězem se stane - jak jinak - WGS CZ :) Čili do Ostravy Landekem, v Olomouci akorát čas na oběd, jasná volba - ať si "novou gastronomii", "tortilla menu" apod. ráčí JLV vetknout za klobouk.
(Bohužel ale není tahe firma závislá na tržbách od zákazníků, tudíž se může chovat tak, jak se chová.)
Registrierter Benutzer M 
03.05.2011 (10:36)  
Jeste vetsi iluze je, ze "bezpecne" jsou useky, kde vlak dlouho nikde nestavi. Zaprve se bavim pri predstave,jak kvuli ukradenymu baglu pruvodci zamce celej vlak a bude se patrat. Zadruhe zlodej na najblizsim zachode bagl prohlidne, vezme si co chce a zbytek tam pohodi. A je jedno, jestli vlak nestavi 10 minut nebo 5 hodin. Kdyz vlak nezastavi, tak je jistota ta, ze se vi, ze zlodej je stale ve vlaku, ale jaksi se nevi, kdo presne to je, coz je lehce problem:)
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
03.05.2011 (10:28)  
Nevím, jak moc se ve vlacích krade, ale rozhodně si myslím, že průměrný člověk častěji ve vlaku o něco přijde proto, že to tam zapomněl, než proto, že mu to někdo ukradl.
A také jednak věřím v dobré lidi a navíc se snažím být vždy v zastávce na svém místě - já kdybych chtěl někomu něco ukrást ve vlaku, tak nejlepší by mi přišlo vzít mu to v zastávce a vystoupit.
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
03.05.2011 (8:49)  
Těch JV jsem navštívil taky v Evropě celkem dost. Nejchutnější jídlo bylo ale na Slovensku.
Pobyt většinou řeším tak že buď jedu celou cestu v jídelním a nebo jen druhou část cesty. Hodně záleží taky na tom jestli cestuji sám a nebo s přáteli a nebo s rodinou a dětmi.
Nejhorší můj pobyt v JV byl v Rumunsku kde nešlo otevřít okno a klíma nefungovala. Tak že závěrem ty naše bych dal tak na druhé až třetí místo v pořadí spokojenosti.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.05.2011 (8:32)  
VKor: Vždyť je to veskrze jednoduché: prostě je třeba si pro návštěvu jídelního vozu vybrat úsek, kde vlak hodně dlouho nestojí. Např. Pardubice- Brno, Hranice n/M- Púchov, Praha- Ústí, Bp- Füzesabony apod. Z jedoucího vlaku si žádný zloděj lup neodnese a pokud by taková lapálie nastala, může se to ještě za jízdy vlaku řešit. Když už náhodou se v jídelním voze zdržím, obvykle se ve stanicích vracím na místo- u Utasellátó mají zpravidla pochopení. A v civilizovaných zemích typu Německo, Švýcarsko to vůbec neřeším. Každopádně cestuju hodně, vždy s vellkým batohem a jídelní vozy navštěvuju rád a často- a nikdy za uplynulých 20 let mi nikdo nic neukradl...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko