Praha — Stejně jako přišlo jaro v kalendáři železničních fotografů, tak se i v jídelních vozech, bistrovozech a Blue bistru ve vlacích SuperCity objevila jarní jídla. V nové nabídce společnosti JLV tak můžete ochutnat například hráškový krém s krutony, domácí jahodové knedlíky či lehký jarní salát. Redakce magazínu ŽelPage měla možnost degustovat jarní menu jako první, servírované přímo z rukou šéfkuchařů a členů Československého svazu kuchařů, pánů Jiřího Krále a Jana Michálka. Ovšem jejich um a deklarovanou kvalitu i služby jsme se rozhodli vyzkoušet také přímo v terénu, v bistrovoze ARmpee na vlaku v relaci Praha – Plzeň – Norimberk.
V současné době JLV nejvíce trápí problematika odlišení se od konkurenčních poskytovatelů gastronomických a servisních služeb. Jak uvedl generální ředitel JLV Bohumír Bárta, společnost tento problém řeší polepem bočnic jídelních vozů, různými foliážemi na stolky či skla a roznosem letáků po vlakových soupravách, kde je řazen jídelní vůz JLV. Společnost také investovala do masivní kampaně; loga projektu můžeme potkávat prakticky všude, nejen v nádražních prostorách. Dalším marketingovým tahem je, podle Jana Valeše majícího na starosti obchod a marketing hlas známého herce Petra Rychlého, který zve k návštěvě do jídelního vozu. Podle ankety JLV, které se zúčastnilo více než 800 respondentů, dokonce 35 % cestujících ani neví, že je jídelní vůz na konkrétním vlaku, kde cestují, vůbec řazen. Ceny se JLV snaží zatraktivnit pomocí slevových kupónů, které si cestující může stáhnout z internetových stránek jidelnivozy.cz, nebo například pomocí tzv. Happy Hour, což je sleva 33 % na jídla v relaci Praha – Brno.
Jarní produkty
Z jarní nabídky jsme ochutnali jemný hráškový krém s krutony, který se absolutně nedá srovnávat s rádoby krémy z jídelen a podobných zařízení. Pokud jste tedy měli stejně jako já, trauma ze školní jídelny, neváhejte a určitě jej zkuste. Dále jsou v nabídce bramborové gnocchi s listovým špenátem a parmazánem. Jednoduchý pokrm, který ovšem není pro každého. Nahořklá chuť listů špenátu dodává jídlu zvláštní nádech a malinko přebíjí chuť parmazánu. Za cenu 186 korun (bez slevy) pravděpodobně nebude hlavním trhákem jarní nabídky. Ovšem domácí knedlíky plněné ovocem (jahodami) s cukrem, máslem a šlehačkou jsou jako od babičky. Nečekejte žádné přesné kulaté knedlíky, dostanete opravdu domácí produkt. Co nezaujalo mne, věčného jedlíka, ale určitě si najde oblibu u manažerek a slečen, pro které štíhlá linie znamená vše, je jarní salát s dresingem. A v neposlední řadě je zde palačinka s jahodovým džemem, cukrem a šlehačkou, kterou jsme jedinou neměli možnost ochutnat, a proto se budeme těšit na váš názor.
„Mystery dinner“ ve vozech JLV
Abych nepodlehl pouze slovům z řad vedení JLV, podnikl jsem návštěvu v bistrovoze na trase Praha – Plzeň – Norimberk. Objednal jsem si hráškový krém, který jsem chtěl ovšem zabalit nějakým způsobem s sebou. Zarazil mne fakt, že na začátku směny se jednalo již o poslední hráškový krém a díky vyšší frekvenci německých cestujících, se značně zúžila nabídka chlazených nápojů, zejména pak piva. Zákazník, který by přišel za Plzní (cca 2 hodiny od vyjetí bistrovozu z výchozí stanice) by si už nemohl dát hráškový krém ani plzeňské pivo, přitom frekvence německých turistů se dá velmi dobře odpozorovat, jelikož se pravidelně opakuje v týdenních cyklech. Vraťme se ale k hráškovému krému. Zabalit jej s sebou nebyl žádný problém. Miska z pěnového plastu s víčkem poslouží výborně. Ale ouha, nejsou k dispozici plastové lžíce. Proto měním své rozhodnutí a polévku si sním ihned ve voze. Oproti degustaci, kde se podávaly domácí krutony, mě zde zklamaly klasické kulaté kupované. Hráškový krém ovšem chutnal výborně, což mě potěšilo, protože jsem si nemusel připomenout zmíněnou újmu ze školní jídelny a menzy. Kvalitu obsluhy hodnotím jako nadprůměrnou s velmi příjemným vystupováním, výbornou angličtinou, rozvážením občerstvení vícekrát za jízdu po vlaku a pravidelným hlášením pomocí rozhlasu.
Několik detailů mé očekávání sice nenaplnilo na sto procent, ale nezbývá než jarní produkty doporučit. Pokud chcete nahlédnout pod pokličku letního menu, prozradíme vám, že vás například čeká výborný dezert s jahodami. V nejbližší době se můžete těšit na recenze z více kontrol „neznámého zákazníka“ nejen v jídelních vozech společnosti JLV.
Zdroj: JLV, ŽelPage

Ja mam taky naklonnost ke kulture balkanskych zemi, ale fakt je ze madarsky umim lefa Új nebo Vasardyniye ... takze objednavka v jazyce tokajskeho vina a klobas je u me spis zalezitost rukou, nohou a ukazovani na obrazky :-)
Nicmene premyslim, jakym stylem by clovek musel byt vybocen z prumeru, aby vzdy odchazel spokojen z jidelnaku JLV? Uchylka na ceskou knedlikovou kuchyn to asi nebude ... to by to muselo vypadat asi nejak takto http://sim.boruvkova.cz/foto/2007/20070825_bubak_mnichov/p20070826019f.jpg
Co se týče Utasellátó, tak platí totéž, co výše. Maďarskou kuchyni můžu a Maďar je "od přírody" pohostinný. jelikož ale mluvím maďarsky (aspoň tak, že v jídelním voze vyjádřív vše a cizími jazyky si vypomáhat nepotřebuju) a platím v eurech nebo ještě častěji ve forintech (což je nejlevnější- mají kurs HUF dost nevýhodný, takže platbou ve foroších se dá oproti Kč/EUR až pětina ušetřit), nemám žádný negativní zážitek. A to tím jezdím často, občas si kvůli tomu speciálně zajedu do Ústí a zpátky- poté, co v Praze maďarská restaurace zbankrotovala... Byť přiznávám, že západní styl pohostinství to není: že by mě (po útratě 40 eur) posádka hostila na účet podniku od Svitav až po Bratislavu- to by se mi u JLV zcela jistě nestalo!! Stejně tak mi už párkrát představili kuchaře, abych viděl, že je to kvalitní a jednou (v Bemovi blahé paměti) jsem se dokonce musel hádat s "pincérem", aby mi tu "cigánypecsény" udělal, přestože nemá čerstvé suroviny: v Polsku nenakupovali, takže maso bylo od předešlého rána v mrazáku. Nakonec jsme se domluvili na 50% slevě a ještě se moc a moc omlouval, že jídlo není, jak by mělo. Zato u JLV raději nezkoumám, z čeho mi ta jídla dělají...
Podobne babiccinu polevku dokazu prijmout i od mladika a do svickove mi nemusi bezpodminecne nutne zapichovat svicku:)
Aneb tim, ze sami chcete mit vsechno levne, tak tim se "odsuzujete" i k vlastnimu nizkemu prijmu...
v tu chvili se mi docela zjezily vlasy, uhledne sestrihnute na jezka, protoze si nedovedu predstavit "ceny v normalu" na tak neskutecne pokrivenem dopravnim trhu, jaky je specielne v CR. kdyby kolegove v CR tusili, ze s dodavkou jezdime bajvoko 21CZK/km za min proste jezdit neminim, asi by je (neslusne slovo). a to radej ani nebudu rikat, za kolik tu jezdi trucky, to uz by asi dopravci v CR dostali infarkt... ale hlavne, ze se to v CR "vraci k normalu"... opet pouziji svuj oblibeny citat Labus - Ctvrtnicek: "tak to mi ho teda vyndej"...
mas samozrejme pravdu, nic mene na druhou stranu: stalo se pred cca rokem, ze mel Virgin Media problemy s netem, skoro tyden jsem byl mimo - docela prusvih, kdyz mi doma pod stolem stoji dva firemni servery... a tak jsem volal na customer service s tim, ze mam problem. na dalku to nezdetekovali, a ze nevi, co s tim. povidam, jestli by tedy nebylo vhodne vyslat technika na kontrolu primo na miste (sic!), oni jako ze jo, neni problem. v navalu radosti jsem tu informaci preslechl. o to vice jsem musel zblednout nasledne, kdyz jsem byl technikem pozadan o poplatek ?70. tak jsem se zeptal jako ze za co? no za "vyzadanou" navstevu technika v miste... a takhle je to se sluzbama vsude na zapad od CR: spotrebni zbozi za hubicku, prace servismena, nebo jineho machra - taky za hubicku. jen stonasobne drazsi -:))
jsem si jist, ze v CR na tohle lidi nemaj dostatecny prijem.
Totéž platí i pro prodej občerstvení ve vlaku, ten rakouskej vozíček vypadá několikrát líp (tj mám i větší důvěru v dobroty v něm nabízené) než ten co člověk potká u nás.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
