Malé Hoštice — Aktualizováno 2. dubna v 10:30 Dne 2. dubna došlo na stejném železničním přejezdu mezi Malými a Velkými Hošticemi na Opavsku - na křížení železniční tratě 317 se silnicí I/56 - k další dopravní nehodě. V 0.03 h se střetl osobní vlak, jedoucí z Hlučína do Opavy, s osobním automobilem. Vůz taxislužby řídil jedenadvacetiletý řidič. Přejezd, který byl před několika dny poškozen při kolizi osobního vlaku s nákladním automobilem, je v současné době zabezpečen pouze výstražnými kříži a strojvedoucí jsou povinni před příjezdem dávat zvukové znamení: "Pozor!" Při nehodě byli lehce zraněni tři lidé jedoucí osobním automobilem, nikdo z 25 cestujících vlaku zraněn nebyl. Tentokrát byla škoda vyčíslena na 100 tisíc korun (z toho 80 tisíc připadá na poškození vlaku). Provoz byl obnoven po necelých třech hodinách. Řidič taxíku ale tvrdí, že houkání vlaku neslyšel. Vyšetřování drážní inspekce navíc stěžuje fakt, že do příjezdu policie všichni cestující vlak opustili. Policie proto všechny, kteří tímto vlakem cestovali, žádá, aby ji kontaktovali a následně podali vysvětlení.
30. března 2011 kolem 13.00 h došlo na železničním přejezdu mezi obcemi Velké Hoštice a Malé Hoštice ke srážce osobního vlaku (složeného z vozů 810.329 + 010 + 010) jedoucího z Hlučína do Opavy s kamionem značky Mercedes, který byl řízen polským řidičem. Při nehodě se lehce zranilo celkem 26 ze zhruba 120 cestujících. Řidiči kamionu, ani strojvůdci se nic nestalo. Oba se ihned po nehodě podrobili zkoušce na přítomnost alkoholu v krvi s negativním výsledkem. Dle řidiče kamionu nefungovala v době nehody světelná signalizace, kterou je přejezd na frekventované silnici z Opavy přes Kravaře a Hlučín do Ostravy vybaven. Toto tvrzení ale drážní inspekce při vyšetřování po nehodě vyvrátila s tím, že světelná signalizace přestala fungovat až při nehodě, kdy byla sražena nabouraným kamionem. Předběžná škoda byla zatím vyčíslena jen u vlaku ve výši 500 tisíc korun a na trati ve výši 190 tisíc. Pokud bude řidič uznán vinným ze zavinění nehody, hrozí mu obvinění z obecného ohrožení s možným odnětím svobody.
Zdroj: Drážní inspekce
Tohle už no comment, aby v noci někdo přehlédl osvětlený přijíždějící vlak, který ještě k tomu jede 10km/h, tohle je prostě vypatlaný magor.
Že to mnozí neznají nebo odmítají dodržovat,není věc provozovatele drážní dopravy.
Jak je vidět,pro "inteligenty",co řídí tyhle krámy,je bohužel úplně jedno,je-li přejezd zabezpečen výstražnými kříži nebo kompletní PZZ včetně závor...nedávný případ u Berouna je toho důkazem.
Naprosto tristní je skutečnost,že pokud dojde v této zemi k podobné nehodě,je strojvedoucí automaticky považován za potencionálního viníka...i přesto že je na první pohled jasné,že jde o vinu řidiče silničního vozidla (což je v 99% případech).Kontrolními orgány je okamžitě zjišťováno,zdali nepřekročil rychlost o 1 km/hod,zdali troubil(a proč netroubil více)a podobné nesmysly a stupidity.Totální výsměch.
Projel jsem většinu Evropy a můžu zodpovědně říct,že v žádné civilizované zemi není něco podobného možno spatřit-nikde netroubí vlaky před přejezdy tak zběsile jako u nás, rovněž jim není snižována rychlost.Tam každý ví,jak se má chovat.
Za prvé, skutečně by musela vysadit světelná signalizace (jinak by čekal a nerozjel se, a musela by vysadit tak že by blikala modrá, protože jinak (nesvítí nic) by musel být extrémně patrný, nejspíš počkat až pojede někdo v protisměru kdo vidí dobře nebo v kabině udělat trochu tělocviku aby si zlepšil výhled doprava). Dále muselo bejt nějak velmi špatně slyšet (vlak má výhled obstojný min. posledních 150m a kdyby viděl někoho u přejezdu tak zajisté troubí/píská jak zběsilý), v protisměru zrovna nikdo (kdyby tak někdo jel v protisměru tak se šlo snadno řídit podle něj) a pak teda ještě ta náhoda že teda vlak (teď se mi zrovna nějak naasociovalo vrak, fakt netuším proč :) zrovna jel což je samo o sobě tak nějak 1:100 ne-li víc.
Prostě takové souhře náhod moc nevěřím. Ale asi budou nějaká svědectví od lidí takže to napoví podle toho co viděli...
Jo a ten náklaďák by měl mít výhled z kabiny aspoň 30 stupňu za sebe (zkoušel jsem si to malovat v měřítku) a pokud stojí kousek před přechodem tak by to mělo stačit...
Jo a taky je z fotek vidět že ho šukafon trefil těsně za budku, NE někam ke konci návěsu. To by se teda musel rozjíždět velice zvolna...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.