..: Výpravčí budu moci lehce zastavit vlak na trati prostřednictvím rádia :..
obrazekTraťový radiový systém TRS - České dráhy v průběhu 90. let výrazně zvýšily pokrytí svých tratí radiovým systémem, který umožňuje komunikaci mezi strojvedoucími vlaků navzájem i s výpravčími a dispečery. V současnosti je pokryto různými radiovými systémy asi 50 procent tratí v České republice, kde doplňují běžné zabezpečovací zařízení a zvyšují tak bezpečnost železniční dopravy. Nejrozšířenější systém je v Česku vyvinutý tzv. traťový radiový systém TRS. Vybaveny jsou jím tratě od Ústí nad Labem přes západní a jižní Čechy až na Moravu a síť železnic ve východních Čechách. České dráhy s cílem minimalizovat rizika srážky dvou vlaků např. v případě neuposlechnutí návěsti stůj strojvedoucím nebo při chybě výpravčího na tratích s nižším stupněm zabezpečení, nechají zařízení TRS upravit pro jednoduchou a rychlou obsluhu tlačítka STOP, kterým může výpravčí ze stanice zastavit všechny ohrožené vlaky vybavené příslušnou radiostanicí. Prototyp upraveného zařízení by měl být hotov do září, v průběhu října a listopadu se uskuteční testování ve stanici Heřmanův Městec ve východních Čechách. V případě úspěšného odzkoušení a schválení upraví České dráhy v průběhu roku 2004 i všechna ostatní zařízení traťového radiového systému TRS. TRS je český národní radiový systém, který se využívá na všech typech tratí.
Zdroj: České Dráhy , AŽD

Pavel Vlček Poslat mail autorovi | 21.6.2003 (12:15)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko