..: Cestujeme s místenkou zdarma v SC Slovenská strela :..

EC 277 Slovenská strela, Bratislava hl.st., 11. 12. 2010, foto: Josef Petrák Praha/Bratislava — Od první změny jízdního řádu, dne 6. března 2011, se zavádí staronová akviziční nabídka pro jediný pár komerčních spojů mezi Prahou a Bratislavou. Vlaky SC 278 a SC 279 Slovenská strela jsou vedeny, stejně jako spoje na ostravské větvi SC Pendolino, jako povinně místenkové. Do Bratislavy bude nově k dispozici nabídku omezeného počtu místenek za 0 korun pro první i druhou vozovou třídu. Nabídka je platná pouze pro trasy Praha – Brno, Praha – Břeclav a v opačném směru. Pro jakékoliv jiné využití nebo při nástupu do jmenovaných spojů v jiné stanici místenka pozbývá platnosti. Nulovou místenku může cestující získat ke všem druhům jízdného dle tarifu Českých drah.

Jízdenka musí být platná minimálně pro jednu z výše uvedených tras a platí pravidlo, že jeden cestující má nárok na jednu místenku SC za 0 korun. Lze ji získat u pokladní přepážky buď při zakoupení jízdního dokladu, či po předložení již zakoupeného a platného jízdního dokladu. Pomocí UNIPAJe či služby TeleTiket získáte tuto místenku pouze při zakoupení platné jízdenky. Samostatně ji lze získat také k nabídce IN 100 nahrané na In–kartě. Akviziční sleva je dostupná pouze do vyčerpání počtu místenek za nulovou cenu pro daný spoj. Velikost kontingentu ČD tradičně nezveřejňují. Pokud cestující využije tuto akvizici pro první vozovou třídu, nemá nárok na bonusy v podobě nápojů a občerstvení zdarma. Místenky je možné zakupovat v předprodeji již od 1. března a jejich nabídka končí k 10. prosinci 2011 stejně jako platnost současného jízdního řádu.

Spoj SC Slovenská strela byl znovu zaveden s příchodem jízdního řádu v prosinci 2010. ČD a ZSSK se dohodly, že proti původnímu konceptu budou nově místenky pro cestující 2. třídy zdarma. Tato nabídka ale platí jen pro držitele mezinárodní jízdenky prodané některým z těchto dvou dopravců a platných na trasu z Prahy, Pardubic, Brna nebo Břeclavi do Bratislavy, či naopak. Cestující s pasy (EurailPass, InterRail), popř. s lomeným jízdným dle vnitrostátních tarifů museli místenky nadále kupovat za obvyklou cenu 100, resp. 200 korun. Podobná akviziční nabídka platila minulý rok na spoji SC Smetana, který zajížděl z Prahy do Vídně a Wiener Neustadt.

Zdroj: Přepravní a tarifní věstník


Aleš Petrovský | 4.3.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
07.03.2011 (17:00)  
Tak ono kdyby byly všechny místenky zadara tak by to nebylo až tak špatné, dopravce by s předstihem věděl že nějaký vlak už je plný (možnost přidat vozy - tedy když je z čeho), cestující by už při zakoupení jízdenky mohl vidět že jeho plánovaný vlak bude dost plný, plus lidé by byli motivování dát dopředu vědět kdy hodlají jet... ti kteří by se rozhodovali na poslední chvíli by pořád ještě měli šanci jet "nastojáka" případně využívat nějaké skládačky či sedadla volná jen část cesty či po nenastoupivších...

Takhle jak to je je vše jasné - Piňďové mají místenku ze zásady povinnou aby si podrželi "lepší" image, no a jelikož jsou na jižní větvi dost prázdní tak aby se to ještě nezhoršovalo tak se dá třeba třetina (nebo tak nějak) místenek zadarmo...
registrovaný uživatel Sim 
07.03.2011 (16:50)  
Vlad > urcite ano, ale zakaz jezdeni na stojaka nijak nesouvisi s konstrukcnimi pozadavky vlaku. Predpokladam, ze to vite, takze to neberte jako rypani, spis jako pripomenuti.

Zaroven chapu, ze by se tim zborila image Pendolina jako vlajkove lodi CD, protoze na stojaka by to bylo podstatne mene pohodlne, nez A/B(m)(p)ee(r) v podani CD/ZSSK, takze pokud toto dogma (Pendolino = nadvlak) chce CD aspon u hrstky cestujicich zachovat, vymysli takoveto opicarny.

A je take vhodne podotknout, ze jim to stale jeste lidi basti - napriklad ve vzdalenejsim pribuzenstvu jsem se setkal s nazorem, ze prece v Pendolinu nemuze nikdo stat, protoze jede moc rychle (rozumej rychleji nez ostatni vlaky) nebo ze se v nem nesmi stat proto, ze by pri tom naklapeni lidi mohli popadat, kdyz se jim to bude houpat pod nohama :-)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
07.03.2011 (16:09)  
Miroslav Zikmund: Není ta povinná rezervace (na jižní větvi) náhodou proto, aby se ve špičkách nejezdilo "na stojáka" jako v mnoha jiných spojích?
07.03.2011 (13:32)  
Pikehead : Fakt jednoduchy, pratelsky a k zakaznikum vstricny krok... :)

Jednoduchým, přátelským a vstřícným krokem by bylo především zrušení povinné rezervace ... kdo má obavu, že si nesedne, ten si místenku koupí, jiný to riskne a bude sedět taky.
registrovaný uživatel Sim 
07.03.2011 (12:06)  
OK, tak jinak. Selekce cestujicich - beru. Zasuvky zrovna tak. Jen jaksi ... jak to rict ... mi to prijde porad ponekud "malo" na to, ze standardni rozdil v cene je 50%. Treba ve srovnani se stejnym vlakem na severni lince mi to prijde malo - obcerstveni je jako bonus k prvni tride, nikoliv k mistence.

A jako propadak to pak vychazi v porovnani s jinymi vlaky na stejne trase (EC 272/273 Jaroslav Hašek, EC 70 Gustav Mahler, EC 75 Franz Schubert), kde obzerstveni v cene jednotky bude i bez nutnosti povinne mistenky.

Takze mi to vychazi tak, ze tahle nabidka by byla v podstate hlavne pro ingoldare... a to, pokud to chapu spravne, mozne nebude.
registrovaný uživatel M 
06.03.2011 (10:33)  
Ale vzdyt jo. Ale i ta selekce cestujicich je podstatna vec
06.03.2011 (1:07)  
M) To je docela podpásovka vzhledem k tomu, že ARmpee se většinou nekoná a jako dvojka už jezdí některé druhogenerační repasy z Trnavy, takže zásuvky jsou všude a klimatizace vlastně taky. Pak už je to fakt jen o selekci cestujících a popř. mírně větším prostoru v kupé.
registrovaný uživatel M 
06.03.2011 (0:50)  
Nezajima mne co dostavas na R do Chebu, rec je o EC do Bratislavy. Takze co dostanes lepsiho v Aee proti Bee (Slovan)?
05.03.2011 (19:09)  
Sim) Jenže na pendolinech není Bmeer řazený. ;) V takových soupravách potkáš většinou vedle Bmeer-u Bpeer, a ten zásuvky nemá, a pak Apeer, který má opět víc prostor, bo je tam méně sedaček, zásuvku pro (skoro) každého, stolíky, plus ty intimboxy...
registrovaný uživatel Sim 
05.03.2011 (18:41)  
M > pokud si priplatim jednicku rekneme v chebske "zloutence" (= rychliky Cheb-Plzen-Praha a zpet), dostavam za to hadrove sedacky po sesti v kupe ve vetsich roztecich. V pripade velkoprostoru na Ostravu to byva zpravila trojice sedacek na sirku vozu misto ctyr, v pripade kupat jsou (= by mely byt) sice i ve dvojce tri sedacky na sirku, ale u te jednicky byvaji vetsi roztece.

U potemkina sem si jinych rozteci nevsiml, jinych sedacek taky ne... takze zustavaji zasuvky. Dekuji JP, netrklo me to (byt to pred tydnem byl duvod, proc sem si do potemkina priplacel, proste sem sklerotik) ... ovsem faktem je, ze napriklad u vozu Bmeer v podani ZSSK byvaji zasuvky i ve dvojce... takze ta "zasuvkova" otazka prestizniho vlaku CD ma preci jen jistou pachut, i kdyz odpoved na ni je zcela jednoznacna.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko