..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
28.02.2011 (22:44)  
Farkač Karel : jakých chyb z minulosti ?
Četl jste rozhovor s majitelem "Leoexpresu". Ten se vyjdářil, že mu vůbec není proti mysli mudel DB = holdingové uspořádání, kde na kolejích spravovaných DB jezdí spousta dopravců, aniž by některý z nich přišel s teorií o své diskriminaci v přístupu na dopravní cestu ...

Vcelku je jasné, že ke škodě cestujícího se zájmy provozovatele dráhy a drážní dopravy liší - například v kursbuchu nejsou přepravní ustanovení, ačkoli v italském, kde je taky oddělen provoz od infrastruktury jsou, podobně jsou v rakouském, švýcarském ...
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.02.2011 (22:47)  
Myslel jsem, že personál zajišťující provoz dráhy patří pod SŽDC hned od začítku po rozdělení. (Alespoň nám tak bylo ve škole řečeno).
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
23.02.2011 (16:32)  
František > Tak proč to tak bylo, tak to muselo vysvětlit staré vedení ČD. To současné se toho chce spíše zbavit. Jenže většinou jsou to neprodejné budovy na nevhodných místech za vesnicí a nebo přinejlepším na jejím okraji. Samozřejmě je pár výjimek na zajímavých místech. Třeba právě ten Žižkov. Vyšehrad už vlastní čtyři roky jiný majitel v současné době to chce začít rekonstruovat a na obě strany přistavět další křídla. O Ústí nad Orlicí se toho napsalo již dost. Líbí se mi to nádraží, ale na koridor je zcela nevhodné.
Ale asi je pravda, že v případě, že by to nyní vlastnila SŽDC, tak výsledek bude ještě výrazně horší.
23.02.2011 (7:49)  
hasitobur: Souhlasím. Proč se pak o ně ale tak draly? Sice si nedělám iluze, že současná SŽDC se k nim bude chovat lépe než "zbořit a pozemky výhodně prodat spekulantům", ostatně ani není jisté, že by se bylo podařilo některé budovy opravit tak, jak to udělaly ČD, na druhou stranu odstrašující příklady typu Mladá Boleslav, Ústí nad Orlicí, Praha-Vyšehrad, Praha-Vysočany, Praha-Žižkov či Karlovy Vary ve mně probouzejí z různých důvodů skepsi i v případě vlastnictví ČD. Možná kdyby se podařilo podchytit zájem jiných dopravců, mohly by některé případy dopadnout lépe pod SŽDC. Zatím ale ani SŽDC o rozkvět využívání kolejí zájem zjevně nejeví, bohužel spíše naopak.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
22.02.2011 (8:45)  
posejdon > Myslím že jen konstatoval, že s tím nejde nic dělat, protože to prošlo zákonem. Jinak nádražní budovy jsou pro ČD ta největší zátěž a kdyby je neměly a části si pouze pronajímaly, tak by se peníze na jejich údržbu daly použít mnohem lépe.
22.02.2011 (8:26)  
Pokud me pamet neklame, tak proti tomu, ze CD ziskaly vypravni budovy, byla podana ustavni stiznost, Ustavni soud ji uznal, nicmene zkonstatoval, ze majetek byl jiz rozdelen a zapsan na dane spolecnosti, tak s tim nejde uz nic udelat (tipuju, ze se s rozhodnutim otalelo z techto duvodu).
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
22.02.2011 (7:53)  
SYN > Tvá nenávist k Českým drahám je přímo ukázková. Možná je občas dobrý zjistit si všechna fakta a hlavně je pochopit a pak teprve psát názory.
registrovaný uživatel SYN 
22.02.2011 (6:57)  
avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení
Co toto je zase za umělý problém? Stát dal, stát (majitel) vzal, vo co go? Jako že když ty zaměstnance CD a.s. získala, tak s holou pr...í a všechno jim museli nakoupit za svý peníze, který manažeři přinesli z domů kde rozbili prasátko? Ty peníze který použili na vybavení svých zaměstnanců hodili normálně do nákladů firmy, který se z větší části (ano, příspěvěk státu na ZDO tvoří už dnes přes 50% příjmů!) zatáhne z rozpočtu stát. neboli ty uniformy už jsou dávno zaplacený...
Mimochodem, pokud ČD a.s. dostala (když vznikla) do vínku majetek v hodnotě mnoha desítek miliard, tak ho asi do dneška krvavě splácí nebo tak něco, když je ten čistě podnikatelský subjekt? Ne, nesplácí, dokonce ani většinou neříká děkuju, no asi proto že dostala především primární úkol vozit co nejlépe lidi, NE vytvořit státu zisk (což v tomto století nehrozí, jak víme všichni).
Takže jde o to že primárně byli založení za nějakým účelem (vozit lidi) a ne primárně za účelem vytvoření zisku. NENÍ to běžná obyčejná akciovka...

P.S. Anebo ještě jinak, pokud by se přes to někteří lidé nedokázali principiálně přenést - může (stát) prostřednictvím SŽDC klidně i zaplatit za (nedávno přidělené) pracovní pomůcky a vybavení, ale tím holt vzniknou dodatečné příjmy ČD a tudíž o stejnou částku klesne potřeba dotace na ZDO, to je přece jasné ne? Vyřízeno...

P.P.S. Jen tak mimochodem, ty mundůry jsou pravděpodobně zhusta označený logem ČD a.s., to se bude přestříkávat nebo bude ČD platit za reklamu??
Jako máme tu pořád ještě přechodovou fázi, kdy dochází k všelijakým průvodním jevům, ale úmysl je podle mě jasný a logický.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
22.02.2011 (6:54)  
xAnri05: jo, souhlas, taky mi to připadá jako naprosto zbytečné. Že ČD je jen dopravce jsou kecy, tomu nemůže snad nikdo věřit.
registrovaný uživatel M 
21.02.2011 (16:19)  
Prostě a.s. je forma podnikání, kde se nějak a něčím ručí , zatímco státní organizace ručí za vše a pro všechny v podstatě bez limitu.

Nebo taky za nic. Zalezi jen na uhlu pohledu...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko