Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.
Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."
Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.
Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy
Jinak pokladním čd dle mých zkušeností chybí znalosti a praxe v mezinárodním tarifu (spíš jeho vychytávkách), nebo je to plán, že mají prodávat zejména NRT, protože na tom čd nejvíc vydělají?
Ale musím říct, že nejhorší jsou pokladní ve francii, tři roky jsem tam studoval, dva roky aktivně cestoval nejen mezi českem a dijonem.. až někdy zkusíte zakoupit ve francii jízdenku až do prahy, možná se budete divit, co vám poví, asi vám něco vydají, ale kudy se na to dá jet atd vám nepoví.. a většinou vám to spíš ani nevydají, protože jim to neukáže vlak, který by tam jel.. takže ještě dobrý čd s jejich tarifnim a výdejny systémem jízdenek, to SNCF - hmm, pokud ten jejich někdo zná dobře dopodrobna, popište jeho funkčnost/nefunkčnost.. je to megamaglajs, z kterýho je vždy překvapením, co vám vyjede za jízdenku :D
Hodně zdaru Wasteels a hezké cesty!
Jinak by totiz musel RJ jednat primo s CD a to by se urcite modrym ponekud eklovalo.
Doufám, že se to podaří dojednat s DB, v Unipoku toho stejně moc nebylo. Nebo s ZSSK, aby byly zachovány východní slevy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.