Sokolovsko - Další z tratí navržených ke zrušení, trať Loket předměstí - Krásný Jez, pravděpodobně zrušena nebude. Navrhovatel zrušení, Správa železniční dopravní cesty, totiž požádal Ministerstvo dopravy o přerušení správního řízení v této věci. Mluvčí SŽDC to zdůvodňuje "novými skutečnostmi", které se objevily. V první řadě se jedná o zájem města Horní Slavkov a Karlovarského kraje o provozování osobní dopravy, navíc je zde zájem i o dopravu nákladní, a to ze strany výrobce železničních vozů a lokomotiv Legios, ale údajně i dalších firem menšího významu.
Co však situaci vážně komplikuje je technický stav celé tratě, která je po letech bez pravidelného provozu ve velmi špatném technickém stavu, který se stále zhoršuje. Již nyní se náklady na obnovu odhadují na 250 milionů korun, pokud by se uvažovalo pouze o úseku Loket - Horní Slavkov, pak by to bylo asi 150 milionů. SŽDC nyní věc analyzuje a rozhodnutí chce vydat nejpozději v květnu letošního roku. Připomeňme, že je to další trať, kde ke zrušení zatím nedošlo.
Počátkem ledna Ministerstvo dopravy přerušilo řízení o zrušení tratě Aš - Aš st. hr. (- Selb) a již dříve také u tratí Královec - Žacléř, Račiněves - Libochovice či Moravské Budějovice - Jemnice, kde SŽDC hodlá tratě převést do rukou soukromých vlastníků, kteří se zde přihlásili. U tratě Královec - Žacléř je zájemců dokonce více. Na svůj osud však ještě čeká trať Čejč - Uhřice u Kyjova, kde bylo řízení pouze pozastaveno a kde v současné době SŽDC prověřuje zájem Moravských naftových dolů o provoz cisternových vlaků s ropou. I pro první letošní zrušenou trať Bruntál - Malá Morávka ještě existuje naděje, proti rozhodnutí byl totiž podán rozklad (tj. odvolání), a nyní se čeká na jeho vyřízení.
Zdroj: ŽelPage, ČT24
Důsledkem je podstatně zhoršené spojení od Rožnova a Vsetína.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.