..: Vážná nehoda u německého Magdeburgu :..

LINT 41, Harz–Elbe–Express (HEX), Quedlinburg, 28. 2. 2010, foto: Tomáš Kraus Oschersleben — Velmi vážná nehoda osobního a nákladního vlaku si pravděpodobně vyžádala 10 obětí. V blízkosti obce Oschersleben ve spolkové zemi Sasko–Anhaltsko se v sobotu v 22.24 čelně srazil osobní vlak Harz–Elbe–Express (HEX) dopravce Veolia Verkehr na cestě z Magdeburgu do Halberstadtu s nákladním vlakem. Více než stovka záchranářů se podílí na záchranných pracích. Podle policejních zdrojů bylo vedle osmi mrtvých, včetně strojvedoucího a průvodčího osobního vlaku, zraněno dalších nejméně 40 osob. Přesná příčina nehody se zatím vyšetřuje, podle svědků byly velmi špatné viditelnostní podmínky a silná mlha. Na jednokolejné traťi Magdeburg – Halberstadt je přerušen provoz a dopravu zajišťují náhradní autobusy.

Zdroj: Spiegel Online, ARD Tagesschau


ANKU | 30.1.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.02.2011 (10:29)  
pro Sim:

v SRN si "dráha" pošramotila pověst za šéfování pana Mehdorna. Dnes už není pochyb, že nejen u Berlinské S-Bahn, ale i samotné DB (má i "správu cesty") byla podseknutá údržba z důvodu snahy po zisku a uvedení společnosti na burzu. A Drážní úřad konal, jednal. I přesto spolkový ministr chce od DB opět bohatou dividendu. A to je to jádro pudla: dráha - služba, mebo dráha - podnik.
registrovaný uživatel Sim 
04.02.2011 (8:52)  
Koleys > to "diveni se" ma sve duvody:
- zeleznice je medializovana jako nejbezpecnejsi preprava ... lidi proste nepocitaji s tim, ze se neco semele
- kdyz uz se neco semele, stoji to za to; at uz z hlediska materialnich skod, omezeni dopravy nebo zranenych a bohuzel i smrtaku
- na draze se pohybuji pouze profesionalove (= lide, kteri to maji jako povolani a jsou z predpisu prezkouseni). Na silnici je to divocina, cykliste a chodci (kteri jsou zde oficialne) nemusi znat vubec nic a caste je i jezdeni autem bez opravneni. Proti provozu na draze je (teoreticky) na silnici dzungle a cestychtivi lide si to uvedomuji
- na zeleznici je system rizeni provozu pro bezneho cloveka naproste tabu, nema sanci se o tom moc dozvedet, pokud neni zeleznicni fanda a nechce tomu venovat veskery svuj cas. Diky tomu prakticky nikdo nevi, jake zabezpeceni provozu kde je... takze medialni masaz o tom, kde za kolik (mega) se namontoval cosi pro bezpeci lidi bastej i s navijakem ... a laickym pohledem si rikaj, ze kdyz to stoji takovy prachy, ze se proste nic stat nemuze.
registrovaný uživatel Koleys 
04.02.2011 (1:56)  
Stoupa: Moc děkuji za ty odkazy! :-) Ale k těm dvěma "klackům" - fíra prý projel předvěst a hlavní návěstidlo v pozici Stůj, tak tu předvěst bych nepočítal jako projetí návěsti, ale to je jen "maličkost". Strojvedoucí jsou vždy holt jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě, jak sami říkají. Zdržení se výpovědi chápu jako radu od jeho právníka.
Jinak je zajímavé, jak se celá německá veřejnost (nebo spíš média) diví, že se něco takového může stát. Že na silnicích BRD denně průměrně zemře 11 lidí, již nikoho nezaráží..
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.02.2011 (10:16)  
pro Koleys:

www.siegel-on line.de. Pokud jde o konstatace, že fíra nákladu byl na druhém stroji, pak http://www.mdr.de/nachrichten/8180579.html, a taky http://www.faz.net/s/RubB08CD9E6B08746679EDCF370F87A4512/, tam je toho o nákladu na jednom místě snad nejvíc. Tedy dva stroje, 2.700 tun, 35 vozů, fíra projel dva klacky a snad i řízl výměnu, nereagoval na pokyn vysílačknou od výpravky, odmítá vypovídat a zřejmě stačil utéct do boudy na druhém stroji. Tedy zřejmě. Němci formulují obezřetně, neb je to doměnka z průběžného vyšetřování a nemluvit je fírovo právo.
registrovaný uživatel Koleys 
02.02.2011 (19:09)  
Tak když čtu údaj o hmotnosti nákladního vlaku, tak ty nákladní lokomotivy musely opravdu být dvě. Na všech videích je sice vidět jen jedna poškozená lokomotiva, ale sama by na tu hmotnost vlaku nestačila.
Podle svědectví byl fíra nalezen mírně zraněn na zadní lokomotivě - to tam teda musel přeskočit..

Stoupa: Náklad prý opravdu nevykolejil ani jednou nápravou.. Mohl byste prosím uvést odkaz na Spiegel, kde je ta fotka s "dvojičkou" (když nechcete slovo přípřež)? :)Děkuji.
Rozdíl znám - pro Vorspann jsou potřeba 2 fírové, Doppeltraktion jsou 2 lokomotivy řízené z jednoho stanoviště.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.02.2011 (14:50)  
Na nákladu byly dva stroje? Dle záběrů ve Spiegel-on line a již v pondělí zahlédnuté animaci v TV lze dovodit, že na nákladním vlaku byly dva stroje (Doppeltraktion není totožná s Vorspann = přípřež). Druhý stroj je rovněž od VPS B'B', číslo nezjištěno, pokud to nebude 17XX, tak 15XX. Nehodový stroj tadle mašina odtáhla; z toho dovozuji, že vlakové stroje náklaďáku nevyšinuly. A taky by zdvojená trakce odpovídala údajné hmotnosti 2.700 tun
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.02.2011 (11:17)  
Nákladní lokomotiva, označená "1704", v majetku soukromého dopravce "VPS". Výroba Vossloh, Motor CAT 3512 B HD SC, hydrodynamický přenos výkonu. B'B', hnotnost 80 tun, V max = 100 km/h, Tažná síla na háku 259 kN, Výkon 1.700 kW. Výroba 2003 (čísla 1701 - 1705). "Zabezpečovačku", vysílačku atp. stroj měl.Terén v místě trati je spíše placatý, ale i tak - náklad měl (dle tisku) údajně 2.700 tun - zdá se mi to moc.

Trochu víc o stroji: www.vps-bahn.de
registrovaný uživatel Koleys 
01.02.2011 (18:51)  
Sim, M. Zikmund:
Výlet na zadní stanoviště se konat nemohl - nákladní lokomotiva byla kapotová - s jedním centrálním stanovištěm, jak je ostatně vidno z fotek. Píše se, že byl strojvůdce nákladního vlaku nalezen na zadní lokomotivě, přičemž přejít na "zadní" mašinu by nestihl, i kdyby tam byla (podle fotek byl náklad veden bez přípřeže). Vyšetřovatelé tohle cestování fíry budou muset popřít (max. mohl vyběhnout na ochoz či seskočit na zem, pokud by to stihl (jako že asi ne).

Pro úplnost klíčová část již panem J. Nosem odkazovaného článku:
Die Ermittler versuchen weiter herauszufinden, wo sich der Güterzug-Lokführer zum Zeitpunkt des Unfalls aufgehalten hat. Zu Berichten, wonach der Lokführer auf der hinteren der beiden Lokomotiven gefunden wurde, sagte der Einsatzleiter der Bundespolizei Ralph Krüger: "Dieses Gerücht haben wir auch gehört, können es aber nicht bestätigen." Krüger betonte, dass eine Lok nicht alleine fahren könnte. Es sei aber denkbar, dass der Lokführer sich in Sicherheit gebracht hat, als er den Regionalzug auf sich zufahren sah.
01.02.2011 (18:30)  
Sim : teorie o výletu na zadní stanoviště ovšem nepočítá se SIFA
registrovaný uživatel Sim 
01.02.2011 (13:49)  
Koleys > asi by to byl hodne cerny humor, ale teoreticky by tou druhou masinou mohl byt myslen motorak - a pak by to, bohuzel, byla pravda.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko