Oschersleben — Velmi vážná nehoda osobního a nákladního vlaku si pravděpodobně vyžádala 10 obětí. V blízkosti obce Oschersleben ve spolkové zemi Sasko–Anhaltsko se v sobotu v 22.24 čelně srazil osobní vlak Harz–Elbe–Express (HEX) dopravce Veolia Verkehr na cestě z Magdeburgu do Halberstadtu s nákladním vlakem. Více než stovka záchranářů se podílí na záchranných pracích. Podle policejních zdrojů bylo vedle osmi mrtvých, včetně strojvedoucího a průvodčího osobního vlaku, zraněno dalších nejméně 40 osob. Přesná příčina nehody se zatím vyšetřuje, podle svědků byly velmi špatné viditelnostní podmínky a silná mlha. Na jednokolejné traťi Magdeburg – Halberstadt je přerušen provoz a dopravu zajišťují náhradní autobusy.
Zdroj: Spiegel Online, ARD Tagesschau
v SRN si "dráha" pošramotila pověst za šéfování pana Mehdorna. Dnes už není pochyb, že nejen u Berlinské S-Bahn, ale i samotné DB (má i "správu cesty") byla podseknutá údržba z důvodu snahy po zisku a uvedení společnosti na burzu. A Drážní úřad konal, jednal. I přesto spolkový ministr chce od DB opět bohatou dividendu. A to je to jádro pudla: dráha - služba, mebo dráha - podnik.
- zeleznice je medializovana jako nejbezpecnejsi preprava ... lidi proste nepocitaji s tim, ze se neco semele
- kdyz uz se neco semele, stoji to za to; at uz z hlediska materialnich skod, omezeni dopravy nebo zranenych a bohuzel i smrtaku
- na draze se pohybuji pouze profesionalove (= lide, kteri to maji jako povolani a jsou z predpisu prezkouseni). Na silnici je to divocina, cykliste a chodci (kteri jsou zde oficialne) nemusi znat vubec nic a caste je i jezdeni autem bez opravneni. Proti provozu na draze je (teoreticky) na silnici dzungle a cestychtivi lide si to uvedomuji
- na zeleznici je system rizeni provozu pro bezneho cloveka naproste tabu, nema sanci se o tom moc dozvedet, pokud neni zeleznicni fanda a nechce tomu venovat veskery svuj cas. Diky tomu prakticky nikdo nevi, jake zabezpeceni provozu kde je... takze medialni masaz o tom, kde za kolik (mega) se namontoval cosi pro bezpeci lidi bastej i s navijakem ... a laickym pohledem si rikaj, ze kdyz to stoji takovy prachy, ze se proste nic stat nemuze.
Jinak je zajímavé, jak se celá německá veřejnost (nebo spíš média) diví, že se něco takového může stát. Že na silnicích BRD denně průměrně zemře 11 lidí, již nikoho nezaráží..
www.siegel-on line.de. Pokud jde o konstatace, že fíra nákladu byl na druhém stroji, pak http://www.mdr.de/nachrichten/8180579.html, a taky http://www.faz.net/s/RubB08CD9E6B08746679EDCF370F87A4512/, tam je toho o nákladu na jednom místě snad nejvíc. Tedy dva stroje, 2.700 tun, 35 vozů, fíra projel dva klacky a snad i řízl výměnu, nereagoval na pokyn vysílačknou od výpravky, odmítá vypovídat a zřejmě stačil utéct do boudy na druhém stroji. Tedy zřejmě. Němci formulují obezřetně, neb je to doměnka z průběžného vyšetřování a nemluvit je fírovo právo.
Podle svědectví byl fíra nalezen mírně zraněn na zadní lokomotivě - to tam teda musel přeskočit..
Stoupa: Náklad prý opravdu nevykolejil ani jednou nápravou.. Mohl byste prosím uvést odkaz na Spiegel, kde je ta fotka s "dvojičkou" (když nechcete slovo přípřež)? :)Děkuji.
Rozdíl znám - pro Vorspann jsou potřeba 2 fírové, Doppeltraktion jsou 2 lokomotivy řízené z jednoho stanoviště.
Trochu víc o stroji: www.vps-bahn.de
Výlet na zadní stanoviště se konat nemohl - nákladní lokomotiva byla kapotová - s jedním centrálním stanovištěm, jak je ostatně vidno z fotek. Píše se, že byl strojvůdce nákladního vlaku nalezen na zadní lokomotivě, přičemž přejít na "zadní" mašinu by nestihl, i kdyby tam byla (podle fotek byl náklad veden bez přípřeže). Vyšetřovatelé tohle cestování fíry budou muset popřít (max. mohl vyběhnout na ochoz či seskočit na zem, pokud by to stihl (jako že asi ne).
Pro úplnost klíčová část již panem J. Nosem odkazovaného článku:
Die Ermittler versuchen weiter herauszufinden, wo sich der Güterzug-Lokführer zum Zeitpunkt des Unfalls aufgehalten hat. Zu Berichten, wonach der Lokführer auf der hinteren der beiden Lokomotiven gefunden wurde, sagte der Einsatzleiter der Bundespolizei Ralph Krüger: "Dieses Gerücht haben wir auch gehört, können es aber nicht bestätigen." Krüger betonte, dass eine Lok nicht alleine fahren könnte. Es sei aber denkbar, dass der Lokführer sich in Sicherheit gebracht hat, als er den Regionalzug auf sich zufahren sah.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.