..: Každoroční změna času zbrzdí deset dálkových vlaků :..

hodiny ciferník Praha/Bratislava — Konec měsíce října každoročně přináší jednu znatelnou změnu, a to nejen v drážní dopravě. Začíná totiž platit středoevropský čas (SEČ) namísto středoevropského letního času (SELČ). I tentokrát se přechod dotkne několika nočních dálkových vlaků na území Česka, které tak budou uprostřed noci hodinu čekat na pravidelný odjezd dle SEČ stejně jako i přechodů přímých vozů, které jsou na dotčených vlacích řazeny. Pokud tedy budete ze soboty 29. na neděli 30. října 2011 na palubě z některých spojů, je dobré si ověřit aktuální časy odjezdů na lince Kontaktního centra ČD 840 112 113, či alternativně on-line na webu.

  • R 406 Chopin v trase Vídeň – Varšava, pobyt ve stanici Ostrava-Svinov, odjezd ve 2.05
  • R 407 Chopin v trase Varšava – Vídeň, pobyt ve stanici Bohumín, odjezd ve 2.10
  • R 440 Excelsior v trase Košice – Cheb, pobyt ve stanici Pardubice hl.n., odjezd ve 2.34
  • R 441 Excelsior v trase Cheb – Košice, pobyt ve stanici Česká Třebová, odjezd ve 2.04
  • R 442 Šírava v trase Humenné – Praha, pobyt ve stanici Třinec, odjezd ve 2.28
  • R 443 Šírava v trase Praha – Humenné, pobyt ve stanici Český Těšín, odjezd ve 2.17
  • EN 444 Slovakia v trase Košice – Praha, pobyt ve stanici Bohumín, odjezd ve 2.40
  • EN 445 Slovakia v trase Praha – Košice, pobyt ve stanici Bohumín, odjezd ve 2.23
  • EN 476 Metropol v trase Budapešť – Berlín, pobyt ve stanici Pardubice hl.n., odjezd ve 2.48
  • EN 477 Metropol v trase Berlín – Budapešť, pobyt ve stanici Brno hl.n., odjezd ve 3.27

Slovensko

  • R 614 Zemplín v trase Humenné - Bratislava hl.st., pobyt ve stanici Liptovský Mikuláš, odjezd ve 2.08
  • R 615 Zemplín v trase Bratislava hl. st. - Humenné, pobyt ve stanici Vrútky, odjezd ve 2.05

Všechny vlaky osobní dopravy, u kterých je podle jízdního řádu stanoven odjezd mezi 2.00 a 3.00, budou na Slovensku vypraveny podle SEČ, avšak osobní vlaky, které do své cílové stanice přijíždějí mezi 2.00 a 3.00, budou vedeny ještě podle letního času.

Veškeré časy jsou v SEČ.

Zdroj: České dráhy, Železničná spoločnosť Slovensko


Vítek_V | 26.10.2011 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ bulgur 
27.10.2011 (22:31)  
jari: To vím že je jen jedno nástupiště, ale přece je tam ještě jedna kolej vedle třetího nástupiště směrem k železárnám, takže kdyby obsadili obě strany nástupiště, tak je pořád kudy projet, ne? (Nemám/neznám schéma tak nemůžu říct konkrétní čísla...)
registrovaný užívateľ jari 
27.10.2011 (20:31)  
Bulgur: V případě Šíravy (R 443) by bylo určitě logičtější, kdyby čekal v Třinci, coby poslední stanici na území ČR. Problém je v tom, že v současné době při modernizaci tratě Č. Těšín - Bystřice je v Žst. Třinec k dispozici pouze jedno nástupiště a dvě koleje. Kdyby na obou stály hodinu vlaky, pak by se na tuto dobu zastavila v daném úseku celá nákladní přeprava, která je v těchto místech v noci nezanedbatelná. Snad tomu tak bude příští rok.
27.10.2011 (19:08)  
Dneska sem mel taky pocit ze se zastavil cas, z Brna do Olomouce sem jel ctyri hodiny diky tomu, ze fira na rychliku z Brna v 15:18 vyjel na cervenou. Hned za nadrazim nas zastavili, drazni inspekce rozjela vysetrovani, nikdo nic nekoordinoval, takze se po hodine lidi rozutekli po kolejich... Proste chaos. Ted na ten rychlik koukam a vypravili ho se 150 min zpozdenim, cili az po rychliku, ktery jel po dvou hodinach v taktu. Jestli k nemu nepripojili zadne vagony navic, tak musel vypadat pekne natriskane, uz ten nas byl dost plnej.

Nutno podotknout ze na netu ticho po pesine, kdyby byl ten vlak zlutej, tak jsou palcovy titulky!
27.10.2011 (9:09)  
Kazdopadne to povazuji za zastarale -- je to dohoda z dob, kdy lidi chodili spat se slepicema
Nikoliv. Je to přirozená vlastnost (Slunce je nejvýš v poledne), ke které dospěli astronomové před několika tisíci léty na mnoha místech nezávisle na sobě. Pokud je něco "zastaralé" (v dnešní době nevyhovující), tak to, že se chodí do práce na šestou nebo do školy na osmou.
registrovaný užívateľ Roger 
26.10.2011 (22:14)  
R.U.R.: Ono se poledníku takhle neříká jen tak náhodou :)
Potřebujeme nějaký čas, který se nebude natahovat či zkracovat podle toho, kde zrovna stojíme. Jinak bychom opravdu měli ten pravý sluneční čas, který jsem zmiňoval - a od něj se upustilo z dost dobrého důvodu. Bylo by trochu blbé, kdyby vlak vyrazil ze stanice v 8:05, do další dojel v 8:15 a cesta mezi nimi mu zabrala 20 minut :)
Na snahu držet se reálné situace v přírode jsme samozřejmě nekapitulovali, proto taky máme přestupné roky nebo UTC.
26.10.2011 (21:03)  
Nojo..wikipedie :D
registrovaný užívateľ José 
26.10.2011 (19:48)  
bartik: NN. Zimni cas se u nas uz hodne dlouho nepouzil - viz, http://cs.wikipedia.org/wiki/Zimn%C3%AD_%C4%8Das, to co je v zime je "správný", tj pásmový čas.
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
26.10.2011 (19:39)  
Roger: ale pořád je jenom konvence, že by v poledne mělo bejt slunce nahoře a že den by měl začínat v okamžiku k tomu inverznímu. Pokud vím, tak v minulosti bylo běžné, že den začínal +- s úsvitem, což je o něco přirozenější a spousta lidí to tak intuitivně chápe i dnes...
registrovaný užívateľ Roger 
26.10.2011 (19:26)  
xAnri05: Neexistuje? A co třeba (střední) sluneční čas?
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
26.10.2011 (17:36)  
bartik: spravny cas neexistuje. Casova pasma jsou stanovena celosvetovou dohodou. Nicmene ta dohoda rika, ze zimni cas je u nas "ten pravy". Kazdopadne to povazuji za zastarale -- je to dohoda z dob, kdy lidi chodili spat se slepicema, aby ve 3 rano vstali a sli makat k sedlakovi na pole.
Takze jsem priznivcem zastaveni techto dnes uz urcite prezitych posunu casu na letnim casu, stejne jako to nedavno udelali v Rusku.

Bulgur: to souhlas, to by mi prislo asi rozumnejsi...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko