..: PKP Intercity: smlouva na pendolina bude v druhé polovině května :..

ETR610 Cisalpin / SBB, InnoTrans 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Polský osobní železniční dopravce PKP Intercity (PKP IC) hodlá mezi 15. a 31. květnem tohoto roku podepsat smlouvu se společností Alstom na dodávku 20 vysokorychlostních jednotek ETR 610 New Pendolino, o jejichž nákup usiluje už delší dobu. Jak deníku Dziennik Gazeta Prawna řekl nový prezident společnosti, PKP IC v současnosti dokončuje vyjednávání s Evropskou Investiční Bankou (EIB), pomocí které by měl být nákup financován. EIB si však kladla za podmínku poskytnutí úvěru dlouhodobou smlouvu na provozování spojů, na kterých mají být tyto soupravy nasazovány. Prvních 8 souprav by měly PKP IC uvést do provozu již v únoru 2014.

PKP Intercity také zveřejnilo konečnou sumu, kterou budou muset na koupi nových jednotek vynaložit. Pořízení 20 souprav od Alstonu vyjde polského dopravce na 2,48 miliardy zlotých. To podle současného kurzu odpovídá částce 15,3 miliardy korun. Tato cena však obsahuje nejen cenu samotných vlaků (400 milionů eur, resp. 9,77 miliardy korun), ale také 30 milionů eur (733 milionů korun) na vybudování základny s patřičnou infrastrukturou pro jejich údržbu, stejně jako samotnou údržbu na 12 let, v ceně 1,95 euro za kilometr. Jedna souprava tak i s 12letou údržbou a potřebnou investicí do zázemí vyjde na 766 milionů korun.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 8.4.2011 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.04.2011 (13:39)  
Pochybuju že by se něco takového dalo na na schváleném vozidle doplňovat později .. konec konců, podobné nenaklápěcí jednotky dodal Alstom i do Číny, kde si na jejich bázi a s licencí na vozidlo vyjma naklápěcího systému stavějí vlastní CRH5.
http://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_CRH5
11.04.2011 (16:42)  
Anebo jde taky o to, že pár těch souprav naklápění má mít (teď nevím jestli z výroby, nebo má být klopením doplněno později). Takže z provozního hlediska může být výhodnější mít 20 souprav stejného typu (sdílení dílů) s tím, že jich pár může mít navíc naklápění, které lze operativně také dosadit i na další, než třeba 6 souprav jednoho typu a 14 nějakého zcela jiného...
registrovaný uživatel SYN 
11.04.2011 (16:39)  
Možná půjde o to za kolik jim to nabídli ne? Dovedu si představit že za jistých okolností může firma nabízející sestavit vzhledem k požadovaným parametrům natolik zajímavou nabídku že se třeba i vyplatí pořídit klopidlový vlak s nenainstalovaným klopením...
Anebo ta firma sestaví výhodnou SOUKROMOU nabídku rozhodujícím činitelům v procesu výběru... případně obojí...
Co vlastně šlo reálně za podobné peníze pořídit lepšího? Se mi tak nějak zdá že převážná většina jednotek v prodeji oo kterých vím je buď pomalejší, nebo naopak výrazně rychlejší (a pak bohužel i dražší)...
registrovaný uživatel Sim 
11.04.2011 (16:29)  
tenzor: neni potreba aby to klopilo ... netvrdim, ze to je nutne, ale v tom pripade mi prijde jako blbost objednavat soupravu, ktera byla na klopeni optimalizovana. Mimo jine tvar skrine (resp. jeho prurez) znatelne snizuje prostorovy komfort a tak podobne.
11.04.2011 (16:26)  
Dobrá připomínka .. nevim kdy se to přesně platilo, ale v roce 2000 bylo Euro kolem 36 Kč, v roce 2005 prolomilo 30 Kč a dneska je na 24,44 čili o celou třetinu níž.
11.04.2011 (15:59)  
Pánové berte taky ohled na to, že ty vlaky se vyráběly/vyrábějí v zemi, kde neplatí Koruny ani Zloté, takže je ještě třeba zohlednit kurzy měn v době pořizování... pak tady totiž dochází ke srovnávání hrušek s jablky...
11.04.2011 (15:39)  
Dráhy tak mají pouze sedm pendolin, jejichž pořízení vyšlo na 4,3 miliardy korun. Původně za tuto cenu mělo být deset jednotek, miliardu ale dráhy utopily na zálohách ve zkrachovalé ČKD. Pokud ještě umim odčítat a dělit, tak je výsledkem této jednoduché slovní úlohy cena cca Kč 470 milionů za kus.
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2011 (13:19)  
JiříK. napsal:
Kde na tyhle bludy chodíš...to by mě fakt zajímalo...


Jake bludy? Cena nasich pendolin byla kolem 700 milionu za soupravu.
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2011 (13:17)  
R 1463 ÚPA napsal:
ta cena není tedy tak úchvatná, když to neklopí..


1. neni potreba aby to klopilo (stejne jako je to skoro zbytecnost u naseho pendolina)
2. bude to jezdit 200 km/h (opet narozdil od naseho, kde je konstrukce na 230, ale muze u nas jet max. 160)
3. je o dve generace dal
4. vybavenost bude asi taky lepsi

Celkove bych rekl, ze ta pomer cena / co za to dostanu je tak o 100% lepsi nez u nasich Pendolin..
registrovaný uživatel SYN 
11.04.2011 (12:03)  
Miroslav Zikmund: ale zase to co je pro Vás zbytečnost dost možná dav naopak dost ocení... asi ne každý má jízdní řád v hlavě nebo knižní vydání v tašce :)
Ačkoliv postupem času by se ty zobrazovače skutečně mohly vrátit k minimální verzi s tím že vše rozšířené by stačilo v palubním intranetu. Ale to se můžeme vsadit že né, to se raději ty zobrazovače udělají ještě větší (fakt je že budou čím dál tím levnější) a hodí se na ně tuna reklamy :(
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko