Varšava — Polský osobní železniční dopravce PKP Intercity (PKP IC) hodlá mezi 15. a 31. květnem tohoto roku podepsat smlouvu se společností Alstom na dodávku 20 vysokorychlostních jednotek ETR 610 New Pendolino, o jejichž nákup usiluje už delší dobu. Jak deníku Dziennik Gazeta Prawna řekl nový prezident společnosti, PKP IC v současnosti dokončuje vyjednávání s Evropskou Investiční Bankou (EIB), pomocí které by měl být nákup financován. EIB si však kladla za podmínku poskytnutí úvěru dlouhodobou smlouvu na provozování spojů, na kterých mají být tyto soupravy nasazovány. Prvních 8 souprav by měly PKP IC uvést do provozu již v únoru 2014.
PKP Intercity také zveřejnilo konečnou sumu, kterou budou muset na koupi nových jednotek vynaložit. Pořízení 20 souprav od Alstonu vyjde polského dopravce na 2,48 miliardy zlotých. To podle současného kurzu odpovídá částce 15,3 miliardy korun. Tato cena však obsahuje nejen cenu samotných vlaků (400 milionů eur, resp. 9,77 miliardy korun), ale také 30 milionů eur (733 milionů korun) na vybudování základny s patřičnou infrastrukturou pro jejich údržbu, stejně jako samotnou údržbu na 12 let, v ceně 1,95 euro za kilometr. Jedna souprava tak i s 12letou údržbou a potřebnou investicí do zázemí vyjde na 766 milionů korun.
Zdroj: Rynek Kolejowy
http://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_CRH5
Anebo ta firma sestaví výhodnou SOUKROMOU nabídku rozhodujícím činitelům v procesu výběru... případně obojí...
Co vlastně šlo reálně za podobné peníze pořídit lepšího? Se mi tak nějak zdá že převážná většina jednotek v prodeji oo kterých vím je buď pomalejší, nebo naopak výrazně rychlejší (a pak bohužel i dražší)...
Kde na tyhle bludy chodíš...to by mě fakt zajímalo...
Jake bludy? Cena nasich pendolin byla kolem 700 milionu za soupravu.
ta cena není tedy tak úchvatná, když to neklopí..
1. neni potreba aby to klopilo (stejne jako je to skoro zbytecnost u naseho pendolina)
2. bude to jezdit 200 km/h (opet narozdil od naseho, kde je konstrukce na 230, ale muze u nas jet max. 160)
3. je o dve generace dal
4. vybavenost bude asi taky lepsi
Celkove bych rekl, ze ta pomer cena / co za to dostanu je tak o 100% lepsi nez u nasich Pendolin..
Ačkoliv postupem času by se ty zobrazovače skutečně mohly vrátit k minimální verzi s tím že vše rozšířené by stačilo v palubním intranetu. Ale to se můžeme vsadit že né, to se raději ty zobrazovače udělají ještě větší (fakt je že budou čím dál tím levnější) a hodí se na ně tuna reklamy :(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.