Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
Tim padem zde je stale dost prostoru pro jednotku, ktera klidne muze vychazet ze soucasneho esusu - lepe receno, nevidim nic negativniho na tom, kdyby to byla o dalsich par kroku dopredu posunuta varianta urcena pro Slovensko.
A jak uz tu nekdo zminil, je proste nutne se poucit z drivejsich chyb - a je otazka, zda treba soucasne velmi kritizovane plosne presviceni interieru bylo vubec nekdy vytykano vyrobci ve snaze udelat pristi radu lepe. A je samosebou take otazkou, zda se vubec informace o nekterych ne zcela vyhovujicich reseni esusu dostane skrz ridici strukturu CD od zbrblajicich cestujicich k cloveku, co ma na starosti specifikaci vlastnosti vozidel pri vyhlasovani vyberovych rizeni.
Takze se vratim k puvodni vete takze kez by posledni nebyly ... lepsi by asi bylo to nahradit vetou kez by se nejednalo o posledni dodane primestske jednotky na nasich kolejich
Takhle bych tedy to rozhodně neformuloval.
Jistě by byly potřebné střídavé, nebo lépe dvousystémové jednotky. Určitě by na ně mělo být vypsáno výběrové řízení a doufejme, že to vyhraje nějaká (ještě) modernější a spolehlivější jednotka než ešus ve stávající formě.
Také byly v minulosti v týdeníku Českých drah-Železničář slibovány dvoutrakční soupravy složené z pěti dílů pro tratě s velkou frekvencí cestujících. Mám ten dojem že na Benešov, ale přesně si to už nepamatuji.
FRK
Sim > Dobrý a souhlas :-) Jen ten nákup dalších, byť třeba odvozených jednotek, už raději ne. Asi by to chtělo už novou generaci.
Btw, chapu, ze v tuhle chvili je to nejcerstvejsi objednavka slonu a ze nyni CD neplanuji dalsi nakup... ale ze bych mel jistotu, ze jsou skutecne posledni, to opravdu ne.
Koneckoncu, dvousystemove esusy tu stale nemame ... takze kez by posledni nebyly.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.