..: Revitalizace dolního nádraží v Karlových Varech se odkládá :..

Karlovy Vary d.n. - desiro a regiosprinter, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Nevyužité prostory téměř v centru lázeňského města již delší dobu budí zájem investorů. Nachází se v prostoru dolního nádraží v Karlových Varech, které je nyní v žalostném stavu. Soukromý investor, firma Gama Property z developerské skupiny Lordship, má zájem investovat do této části města nemalou částku. Na bývalých drážních pozemcích by měly vyrůst nové byty, kanceláře, hotely, obchody a zdravotnické centrum. Karlovy Vary by do projektu měly vložit i své pozemky. Přípravy projektu však byly na žádost nového vedení města přerušeny, i přestože jej již úředníci schválili. Radní argumentují hlavně tím, že projekt je v rozporu s územním plánem a navíc neřeší dopravní kapacitu přilehlých komunikací.

Dolní nádraží plní funkci železniční stanice, autobusového terminálu i zastávky městské hromadné dopravy. Objekt je však v zanedbaném stavu a rozhodně jej nemůžeme považovat za reprezentativní „vstupní bránu“ do známého lázeňského města. Magistrát města Karlovy Vary opakovaně žádal České dráhy, aby nevyhovující stav řešily a našly investora. Zájem o pozemky projevila firma Gama Property a společně s bývalým vedením města zahájila přípravy rozsáhlého projektu Revitalizace dolního nádraží Karlovy Vary. Nové vedení radnice však projekt zastavilo a poukazuje na neprůhlednost předchozích jednání. Bývalí radní i investor to však popírají a hájí se tím, že současné vedení o projektu téměř nic neví. O dalším postupu by se mělo rozhodnout do konce ledna.

Stanice Karlovy Vary dolní nádraží je výchozí pro tratě 149 Karlovy Vary dolní nádraží - Mariánské Lázně, 142 Karlovy Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt a 141 Karlovy Vary dolní nádraží – Merklín. Provoz zde byl zahájen roku 1892 a sloužila jako výchozí stanice pro vlaky do Mariánských lázní. Později byla vybudována spojka s tratí 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb, která umožnila zajíždění vlaků do stanice Karlovy Vary horní nádraží. Nyní odsud vyjíždí vlaky německé společnosti Vogtlandbahn provozované dopravcem Viamont Regio do Mariánských lázní a Sokolova a Kraslic, vlaky ČD do Merklína a vlaky ČD provozované ve spolupráci s německým dopravcem DB Erzgebirgsbahn do Johanngeorgenstadtu a Zwickau. Současná nádražní budova pochází z osmdesátých let minulého století, kompletně dostavěna však byla až v roce 2001. Ze 60 procent je ve vlastnictví Českých drah, 33,5 procenta vlastní město Karlovy Vary a 7,5 procenta ČSAD Plzeň. Součástí stanice je i dnes již nevyužívané depo a k němu přilehlé budovy.

Zdroj: ČT24, deník.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
04.03.2011 (13:43)  
Svaz cestujících vydal k tématu Tiskovou zprávu - http://mzitka.snadno.eu/tz-zustane_dolni_nadrazi_vstupni_branou_mesta.pdf
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.01.2011 (17:59)  
To je pravda, to nádraží na tý fotce nevypadá moc půvabně. Aspoň že opraví nádraží Karlovy Vary (trať 140), i když bůh ví, jak to s ním taky ještě bude.
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (9:33)  
Já si myslím, že budova může být ve špatném stavu, protože po roce 1989 se na ní deset let nic nedělalo a stálo to tam jako torzo... Pak se to dostavělo. Jinak budova doopravdy nevyhovuje jako moderní terminál. Působí značně odpudivým dojmem. Nejlepší by bylo postavit nový terminál. Kdo to tam nezná, tak zabloudí, protože je to řešeno dost chaoticky. Je to takový pomník komunismu...
registrovaný uživatel Kakov 
24.01.2011 (18:09)  
dovolte abych se jako stavař vyjádřil k "žalostnému" stavu, situace může mít dvě roviny

1) podle vnějších znaků rozhodně budova není v žalostném stavu, pojem nevyhovující plyne spíše z nárůstu požadavků na moderní dopravní terminál

2) otázka je v jakém stavu je nosná konstrukce, což nemusí být vůbec vidět. Vinou nekvalitního provedení nebo nedokonalosti tehdejších technologií může dojít ke korozi ocelových částí nosné konstrukce a tím i velice rychle až k havarijnímu stavu, problém je v tom, že to nemusí být vůbec vidět.....
(z podobného důvodu v Plzni před časem rozebrali a znovu složili Bohemku=nejvyšší "mrakodrap" ve městě)
registrovaný uživatel Prochy  mail  
24.01.2011 (17:05)  
Bohužel,bývalá secesní budova nádraží byla zbourána někdy v polovině 80.let.Odpudivé kovové monstrum se stavělo opravdu od konce 80.let,s přestávkami a dostavbou do r.2001.Článek o investorovi Gamma Property zde: http://vary.idnes.cz/na-miste-dolniho-nadrazi-v-karlovych-varech-ma-vyrust-luxusni-ctvrt-1id-/vary-zpravy.asp?c=A101216_124440_vary-zpravy_sou
24.01.2011 (16:37)  
Musím zdůraznit, že roku 2001 byla budova DOSTAVĚNA, což neznamená, že je deset let stará, stavět se začalo na konci osmdesátých let. 10 let se do budovy ani nehráblo (aspoň co já vím). Uznávám, že například Horní nádraží je v horším stavu, ale Dolní nádraží bych rozhodně za vyhovující nepovažoval. To, že je v žalostném stavu se objevilo v několika zdrojích, nevím, čeho přesně se to týká. Pohledem laika bych celé nádraží označil spíše jen za nevyhovující. (V žalostném stavu je na první pohled spíše areál bývalého depa)
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
24.01.2011 (12:52)  
Musím se řidat s dotazem k Eeeeeeda: Nádraží fakticky dostavené roku 2001 je nyní (2011) v žalostném stavu? Tam by to chtělo dovysvětlit, jaký je k tomu důvod, normální stavby takhle rychle nechátrají.
24.01.2011 (12:13)  
Zdeněk Michl: Takže s těmi Desiry je to vlastně tak, že DB Regio patří jen polovina jednotky? :-)
24.01.2011 (10:06)  
Prosím opravit ten Vogtlandbahn do Johanngeorgenstadtu. Na této trati jezdí jen vlaky ČD, na dva páry o víkendu se používají Desira DB Regio (Erzgebirgsbahn), ale dopravcem jsou ČD. Dále jezdí dva páry vlaků z Mariánek přes KV dolní n. do Sokolova a dále do Zwickau, to jsou sice soupravy patřící Vogtlandbahnu, ale zaprvé nejedou přes J-g-stadt a zadruhé až po Kraslice je dopravcem Viamont.
registrovaný uživatel Eeeeeeda  mail  
24.01.2011 (9:27)  
10 (slovy: deset) let stará budova je v zanedbaném stavu. Čím to je?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko