..: Kaplice: Co se dá dělat, návaznosti autobusů na vlaky budou :..

EC 101 Jože Plečnik, Rybník, foto: Railman Kaplice — … i tak by se dal shrnout postoj referentů organizátora dopravy v Jihočeském kraji, společnosti JIKORD, k zajistění návazností mezi vlaky a autobusy v železniční stanici Kaplice, která se nachází cca 3,5 kilometru od stejnojmenného jihočeského města na železniční trati České Budějovice – Horní Dvořiště – Linec. Jak informoval Českokrumlovský deník, v současnosti lidem, kteří přijedou ve směru Českých Budějovic vlakem, autobusy ujíždějí doslova před nosem. Vzhledem k tomu, že autobusy linky Český Krumlov – Kaplice nazajíždějí až k nádražní budově, ale stojí jen na cca 300 metrů vzdálené zastávce, čtyři minuty na přestup mezi vlakem R 201 Anton Bruckner přijíždějícím v 10.39 a návazným autobusem s odjezdem v 10.43 bohužel nestačí. Tím, že autobus nezajíždí k nádraží není zajištěno ani spojení z Českého Krumlova do Lince, byť by jeho zajištění prakticky nic nestálo.

Podobné nepřípoje panují i vlaků přijíždějících do Kaplice ve 14.45, kdy jsou na přestup taktéž čtyři minuty, a v 16.51, kdy „návazný“ autobus odjíždí ve shodný čas. O víkendu pak na Sp 1933 Donau Moldau s příjezdem do Kaplice v 12.37 „navazuje“ autobus s odjezdem v 12.31.

Českokrumlovský deník dále uvádí, že na nedobrou koordinaci krajem objednávaných spojů upozornil JIKORD jeden z cestujících z Kaplice. Za JIKORD se k tématu vyjádřoval Jiří Doubek, odborný referent, který uvedl, že s autobusovými dopravci již předjednali posuny autobusových spojů tak, aby tyto mohly proběhnout od 6. března tohoto roku. Českokrumlovský deník ale zároveň uvádí, že dle Doubka „zkvalitnění návaznosti autobusů na vlaky se konkrétně v Kaplici Nádraží pravděpodobně dožadují hlavně držitelé zaměstnaneckých průkazů Českých drah, kteří pro dopravu z Českých Budějovic do Kaplice využívají právě vlak s přestupem na autobus“. Mnoho lidí totiž mezi oběma městy cestuje autobusy, které podle Jiřího Doubka představují levnější, přímé a kvalitní dopravní spojení.

V podstatě není čemu se divit, když krajem objednávné osobní vlaky jsou vzhledem k množství zastávek velmi pomalé a návaznosti autobusů mizerné. Na druhou stranu autobusy České Budějovice – Kaplice, které jsou provozovány na komerční riziko dopravce, na rozdíl od vlaků většinou nemají v Českých Budějovicích přípoje do dalších směrů.

Zkusme teď trochu počtů: Jízdní doba spoje R Anton Bruckner z Českých Budějovic na kaplické nádraží je 27 minut, čas na přestup v případě zajíždění autobusů k nádraží je s velkou rezervou cca 3-4 minuty a čas jízdy autobusu do Kaplice činí maximálně 12 minut, to je celkem 43 minut. Naproti tomu Jiřím Doubkem, referentem JIKORD, zmíněné autobusy jedou z Českých Budějovic do Kaplice téměř 60 minut. Tedy jejich jízdní doba je o více než třetinu delší proti variantě s přestupem z vlaku na autobus. Ušetření 15 minut na jedné cestě může být i přes přestup pro nemalou část cestujících velmi zajímavé, má to ovšem jednu podmínku: potřebu celodenní systémové nabídky rychlých vlakových spojů s přestupy na autobus.

Jihočeský kraj a potažmo i JIKORD si na jednu stranu stěžuje na nedostatek prostředků na veřejnou dopravu (viz například web JIKORD, strana O společnosti), ale na druhou stranu nejsou schopni řešit souběh spojů tak, aby osobní vlaky na trati z Českých Budějovic do Kaplice byly výrazně urychleny díky nezastavování v zastávkách s minimálním obratem cestujících (nota bene v situaci, kdy tyto zastávky jsou poměrně dobře obsluhovány autobusy: zmiňme například Kamenný Újezd u Českých Budějovic zastávku, Holkov, Chlumec, ale vzhledem k řádově lepší obsluze budějovickou MHD i Včelnou), a není schopen či ochoten zavést systémové přípoje autobusů a vlaků v žst. Kaplice.

Snad JIKORD vyhoví požadavkům cestujících a od březnové změny nebudou cestujícím autobusy ujíždět před nosem. Zda ale dojde k systematizaci nabídky a zavedení pravidelných přípojů autobusů na vlaky v Kaplici nebo zda v budoucnu dojde ke zrušení zastavování u ministerstvem objednávaných vlaků v Kaplici a za daných podmínek i ke zrušení zastavování ve Velešíně městysi u ministerstvem objednávaného páru Sp 1932/1935, to je v tuto chvíli ve hvězdách, resp. rukou JIKORDu.

Zdroje: Českokrumlovský deník, jízdní řády tratě 196 a autobusových linek 330001 a 330101


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 11.1.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
13.01.2011 (16:46)  
OK, vezmu to pěkně bod po bodu:
ad 1: V tom případě se ale musíme bavit jen v obecné rovině a v poloze věřím/nevěřím a mám rád/nemám rád. Jelikož neznám nic lepšího, než ZVS (což může být dáno mojí omezeností, proč to neuznat), tak jsem rád aspoň za to málo, co poskytuje. Že má systém na víc, je jiná věc (viz. Švýcarsko), ale v Čechách je i stávající stav malým zázrakem. Pokud nemáš nějaké věcné a relevantní připomínky, jak by se měla doprava v ČR změnit, tak není co řešit, protože se pohybujeme v ideologii a ne ve věcné rovině a tedy se zjevně nedomluvíme.
ad 2: Ona cestovní kancelář je bohužel na britských ostrovech jediná, která mi v knize zobrazí všechny důležitější tratě ve Spojeném království včetně omezení provozu a dalších poznámek. Jestli mi můžeš dát okaz, kde seženu oficiální knížní jízdní řád všech britských železnic (nebo odkazy na knižní jízdní řády jednotlivých dopravců, z nichž si ten celkový obrázek složím) nebo aspoň odkaz na seznam tabulkových JŘ (třeba v pdf) na webu, budu jen rád, on ten "Cook" (jak je v něm celá Evropa) je opravdu poněkud stručný. Bohužel dnes už málokde v Evropě najdu jiné spojení, než "z-do" a z toho si obraz o dopravní obsluze území (např. státu) udělat neumím. Takže zaplať Pánbůh za toho Cooka a kdykoliv někam jedu (což je často, alespoň 1x měsíčně jezdím někam mimo ČR vlakem), tak ho používám a kromě Balkánu (kde je problém s daty) mě nezklamal.
ad 3: Proti gustu žádný dišputát, nicméně pokud nemá veřejná doprava být alternativou k vlastnictví a provozování osobního auta, pak opravdu není důvod, aby byla doprava dotovaná. A v těch britských poměrech chápu i tvůj přístup: když se teď v Londýně rozhodnu, že ráno pojedu třeba do Birminghamu (tedy žádnou horentní vzdálenost), vyjde mě to pekelně draho- obávám se, že i na britské poměry je ta "full price" poněkud drahá, prostě daň za to, že systém není dotovaný. Pak takové vlaky jezdí potud a jen potud, dokud bude významná část lidí ochotná platit ty horentní sumy. V Británii zjevně jsou a systém funguje, v ČR máme jinou tradici, takže by toho tu moc nejezdilo- jak už jsme si dávno vysvětlili.
ad 4) Sorry, ale opravdu nebyla řeč o 135. Když se pohybujeme v oblasti, popisované článkem, požaduju spojení do Kaplice, Č. Krumlova a třeba Trhových Svin, je mi celkem jedno čím. Dokonce i taxík bych bral, ten mi ovšem těžko zajistí vzhledem k českým platům jakž-takž rozumnou cenu do 2 Kč/km. Ostatně jako nejlepší koncept pro 196 bych považoval dvouhodinový takt Sp do Rakouska (nejmíň do Summerau) se zastávkami Kamenný Újezd u ČB, Velešín městys, Kaplice (bude-li tam vazba na ten Český Krumlov, jinak je zastávka zbytečná), Rybník (přípoj na "lipenku" a nakonec ani to Horní Dvořiště by být nemuselo, když jsme v Schengenu. Do Kaplic bych z ČB a Č. Krumlova provozoval autobusové linky v nejhorším víkendovém a večerním intervalu 120 minut a tím by byla "revoluce" u konce, vesnické spojení bych nechal, jak je dnes, možná bych něco i ještě omezil.
Budeme-li na severu, chci se dostat do Teplic, Dubí, Bíliny, Oseku, Litvínova, Mostu, Chomutova a Jirkova a dále bych se rád dostal přes hranice- když už ne přímými spoji, tak do nějakých "styčných bodů", kde se dá přestoupit na německý spoj (typicky Vejprty, Cínovec). Ono ani v tom Německu se člověk vlakem/busem nedostane ani omylem všude, vzdálenosti mezi tratěmi jsou dost značné (a busy na venkově o víkendu taky moc nejezdí) a vlak staví každých 20-30 km. Nicméně do měst okolo 5000 obyvatel se člověk dostane dobře a kdykoliv. A dál se nakonec dá jet tím taxíkem: 10-20 km k babičce do vesničky asi opravdu nikoho nezabije. Nicméně jezdit taxíkem desítky nebo i stovky km je poněkud drahé... jestli něco jezdí nebo nejezdí na 135 je mi opravdu srdečně jedno, slouží turistům a nikoliv ZDO- paradoxně právě tahle trať by se možná v rukou nějakého spolku i uživila, jak ukazují příklady na druhé straně hranic (např. Annaberg-Bucholz- Schwarzenberg)
Registrierter Benutzer rpet  mail  
13.01.2011 (16:11)  
@ SzKT:

dnes jiz naposledy, nebot tvoje arumentacni uroven je mirne pod moji rozlisovaci urovni:

1. nerikam, ze jsem genialni a umim to vsechno udelat sam. naopak, rpet se s klidnym svedomim prizna k tomu, ze jeho znalosti jsou omezene, nic mene: pokud by existoval tym, ktery by resil zmenu ZVS do jine, funkcnejsi podoby, rad prispeje svymi nazory a zkusenostmi.

2. nehodlam komentovat tvoje nahlizeni do publikaci cestovni kancelare Thomas Cook, nebot to neni organizace, ktera by dokazala (a netusim, proc by mela), nabidnout ucelene informace o stavu VHD v United Kingdom of Great Britain and Northen Ireland. To, ze v mnoha ceskych hospodach visi na zdi jizdni rad neceho, jeste neznamena, ze ten hospodskej k te doprave ma co rict.

3. kazdemu dle jeho gusta - a to vcetne moznosti dopravy. ja to mam hozeny jinak: v ramci mesta se pohybuju zasadne stylem vlak+bus, pokud jedu na delsi trasu, jedu zasadne autem - chci mit moznost reagovat na ruzne zmeny v planech dle sveho uvazeni, a nikoliv dle nastaveneho jizdniho radu.

4. zaplatpanbuh, nikdo nebude delat koncepci ZVS podle tebe a tvych predstav. protoze pokud by tak ucinil, byl by to prusvih. ZVS tu totiz neni od toho, aby resila detailni pozadavky konkretnich cestujicich v konkretnich pripadech, ale proto, aby plosne, nenasilne a v urcitem komfortu nabidla moznost dopravy napric nastavenym uzemim. zaroven je vsem prumerne inteligentnim jedincum jasne, ze na trati 135 (ano, to je ta moje oblibena) proste nebude jezdit sukafon v taktu co dve hodiny, i kdyz SzKTovi by se to libilo. nebude to tak proto, ze je to nesmysl. a dokonce tvrdim, ze kdyby se obce na lajne 135ky lezici, dohodli a nasadily tam na svy naklady (nebo pod ZVS) minibus, bylo by to mnohem efektivnejsi a taky ekonomictejsi. a ten sukafon tam muze jezdit v turisticky atraktivnim obdobi.

vtip je v tom, ze prumerne inteligentni jedinec tusi, ze takovych trati, jako ona 135ka, je v CR vic, a tudiz dojde casem k tomu, ze se nektere trate zavrou, nekde se jen zredukuje jizdni doba, nekde se vytrhaji koleje. tentyz jedinec si nastesti uvedomuje, ze doba, kdy stat mel tendence zajistovat vsechno vsem a vsude, uz je nastesti pryc. tentyz jedinec si take uvedomuje, ze navsteva divadla a zajisteni dopravy z/do nej, neni explicitne starost statu, ale tvoje povinnost. stat ti v tom muze maximalne pomoci.

tot vse.
13.01.2011 (15:48)  
Flexaretista:
Shodneme se na tom, že pro osobní vlaky na 196 mnoho potenciálu není.

ad 1) Řešení oblasti za Velešínem pomocí mírně zrychlených autobusů naráží na tři problémy: 1) v letní sezóně je trať hojně využívána k dopravě na Lipno a není problém, aby téměř každý z 8 vlaků ve směru z Budějovic vezl 150 a více osob, tedy se to jedním autobusem pobrat rozhodně nepovede; 2) Modernizace 4. koridoru mezi Prahou a ČB je navržena poměrně velkoryse, jenže k tomu, aby některé stavby (Nemanice - Ševětín a Soběslav - Doubí) měly smysl je třeba ve výhledu zdvouvrstvit dálkovou dopravu, neb jen tak bude možné si i s hotovým koridorem sáhnout na systémovou jízdní dobou mezi Prahou a ČB rovnou 90 minutám. Leč na toto zdvouvrstvení se v současnosti mezi Prahou a ČB nedostává cestujících. Jednou z cest, jak je získat, je pokusit se sáhnout si i na lidi, kteří míří z Prahy na jih od Českých Budějovic; 3) koridor do Lince (na našem území NBS na 200 km/hod), byť není na pořadu příštích dvou desetiletí, jistě nevznikne skokově celý, ale bude přibývat po kouskách. Osobně si umím představit, že napřed dojde na úsek Vidov - odbočka na koněspřežku cca v oblasti KÚuČBz a následně (těžko řící s jak velkým odstupem) na úsek po žst. Velešín (v návrhu ZÚR obchází navržený koridor KÚuČB západně). Těžko usilovat o rychlou trať do Lince, když na zrychlenou dopravu po železnici zcela rezignujeme, neb tím bychom se tlačili do stavu, kdy ani etapizace výstavby koridoru nebude prakticky nic řešit.

ad 2) Zastávka v oblasti Roudného se pokud vím připravuje a musím říct, že dokud jste nenadnesl myšlenku o "městské" lince z Kameňáku do ČB, tak jsem pro ni v žádném mnou uvažovaném provozním konceptu nenacházel uplatnění.

ad prázdnota rychlých mezistátních vlaků mezi ČB a Lincem:
Myslím, že jde o to najít takový provozní koncept (a kapacitu souprav), aby to jezdilo plné z Pregartenu do Lince (viz můj dotaz ze včera) a z ČB do místa prvního zastavení na jih od ČB. To, že to pojede třičtvrtěprázdné z Rybníku do Freistadtu bych neřešil. Hluchý úsek uprotřed trasy ostatně mají i rychlíky z ČB do Plzně či do Jihlavy.

Ještě se vrátím k navržené městské lince:
Jak často by musela jezdit, aby ji cestující začali intenzivně využívat? Není vaše představa o tom, že by byla obsazená v rozporu s tím, že na ni budou v Kameňáku i v Včelné o dost větší docházkové vzdálenosti?
Co jsem si zkoušel letmo črtnout možné taktové polohy, tak by v případě požadavku na přímé spojení na Severní zastávku a případně do Nemanic I (pokud by tam byly peróny) bez pobytu v osobním nádraží a za předpokladu rezignace na přípoje na ostatní vlaky mělo být možné dosáhnout hodinového taktu s nasazením jen jedné vratné soupravy, na jejímž místě si pro začátek představme např. regionovu.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
13.01.2011 (14:38)  
rpet: No, mě by zajímalo právě to "po vhodnych upravach a zmenach mnoha parmetru", nějak si to totiž neumím představit. Jinak je to též dost obecné a nic neříkající, sorry.
Co se týče fungování a nefungování veřejné dopravy, tak to beru binárně: buď se někde bez vlastnictví a používání auta obejdu, nebo neobejdu. V prvním případě je systém efektivní a použitelný, v tom druhém je to vyhazování peněz (je-li to podporováno z veřejných zdrojů). Teprve v druhé instanci mě (odborně) zajímá, jak se k tomu fungujícímu/nefungujícímu systému došlo a jak zařídit, aby byl ten fungující co nejefektivnější. Takže jsme se shodli, že v Anglii systém funkční je, neboť se tam bez auta obejdu- když na to mám peníze. Níkdy jsem tam opravdu nebyl, právě proto, že tolik peněz, abych projezdil Anglii veřejnou dopravou nevydělávám, holt nemáme-li ZDO, musí to (královsky) zaplatit cestující. Zato co se týče Skotska a Irska, tak už pouhý pohled do "Cook European rail timetable" mi napovídá, že v řadě i poměrně velkých skotských měst bych se nejspíš bez auta neobešel, Irsko ještě hůř. Maximálně bych musel dělat někde na úřadě a ani se nehnout ze svého křesla, pokud možno pár ulic (v pěší dostupnosti) od domova. Zato v ČR (byť to tu máme do ideálu dost daleko) se dá jezdit i na pracovní cesty veřejnou dopravou (což čas od času musím a relace typu Pha- OVA to fakt nejsou), což v zemích bez ZVS jde obecně hůř, nebo vůbec. Takže bych se jen a prostě nerad dočkal toho, že bez auta nebudu moci vytahnout z Prahy paty a proto mě zajímá jakékoliv řešení nebo modifikace, jak toho dosahnout, Já nic lepšího bohužel neznám, ty tvrdíš, že ano, takže důkazní břemeno není na mě.
13.01.2011 (14:29)  
JIKORD-malá připomínka:
JIKORD byl založen 16. ledna 2010. To již začala tvorba JŘ 2010/2011 do té doby obvyklým způsobem. Vlastní plnou činnost začal JIKORD vykonávat od poloviny roku 2010. Z toho plyne, že jeho vliv na současný JŘ nemohl být účinný. Objednávky a "koordinace" byly vytvořeny ještě odborem dopravy Jč.kraje. Vlastní tvorbu JŘ-ČD v Jč.kraji realizovalo KCOD Č.Budějovice.
Jihočeská veřejnost a všichni další cestující mohou snad očekávat určité výsledky se solidnější nabídkou až v dalším JŘ.
Největším zvěrstvem současného JŘ, jak uvedla slečna Veverková, je zrušení posledních odjezdů vlaků v sobotu po 22. hodině z Č. Budějovic.
FRK
Registrierter Benutzer rpet  mail  
13.01.2011 (13:26)  
@ SzKT:

ja te touto cestou poprosim o jedno: cti velice peclive nejen svoje komentare, ale i komentare druhych. protoze se OPET ptas na veci, jez zodpovezeny byly, a to dokonce dostatecne jasne:

Ja tvrdim, ze system ZVS, ktery je provozovan v GB, by po vhodnych upravach a zmenach mnoha parmetru mohl velmi efektivne fungovat i v CR.

pokud NEJSI SCHOPEN TOTO JEDNODUCHE SOUVETI POCHOPIT, a minis i nadale podsouvat jinym diskuterum myslenky, ktere nerekli (...kromě bezduchého kopírování Anglie...), neni chyba na nasi, ale na tvoji strane.

...méně dobře funguje ve Skotsku...

nic nerikajici a zavadejici argument. za prve, ve skotsku funguje verejna doprava uplne stejne, jako kdekoliv jinde v UK - je totiz jeji soucasti. NEKOMENTUJ NECO, CO NEZNAS.

...a už vůbec nefunguje v Irsku...

poprosim te o tvoje znalosti daneho prostredi. ponekud lehce nesmyslne reci tvych znamych pro mne nejsou argumentem.

Bude-li takový model dostačovat k tomu, aby existovala celotýdenní doprava v interalu max. 2 hodiny (a to včetně večerů a víkendů) do každé obce nad 1000 obyvatel v ČR (stačí jediná linka, ale s přímými systémovými návaznostmi do ostatních směrů) za nějakou udržitelnou cenu (řekněme do 2 Kč/km), tak sem s tím- on totiž dosud nikdo nic takového pro poměry střední Evropy nevymyslel, a proto nám nezbývá, než setrvat u "ideologicky překonaného" ZVS, případně se s plošnou obsluhou území veřejnou dopravou rozžehnat. Taková je holt realita.

tvoje predstava, ze vsude bude doprava v CELOTYDENNIM taktu max 2 hodiny, je usmevna.

na nic jineho z tvych vyplodu nemam chut reagovat.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
13.01.2011 (13:00)  
rpet: No, od roku 1969 se pravda ve společnosti změnilo mnohé, nicméně co se týče dopravy, tak pořád to hlavní zůstalo. Tedy to, že a) spousta lidí má auto, které rádi a často používají a tedy b) ucelený systém veřejné dopravy se nezaplatí sám a tedy ho nezajistí trh. Dále se nezměnilo, že automobilismus obtěžuje obyvatele měst, stejně jako procento lidí, kteří to auto z nějakého důvodu nemají nebo nemohou mít. A pokud se nezměnilo tohle, není podstatné, že vše okolo se změnilo- základní dopravní potřeby jsou stále stejné. Stále musíme zajistit dopravu za prací, do škol a za zábavou z malých měst do větších a z velkých měst do metropolí. Uznávám, že pojem "středisková obec" není optimální, ale jak jinak souhrně označit obce na pomezí města a velké vesnice, jsko je např. ta Kaplice. Konkrétně v tomto případě by mělo existovat spojení veřejnou dopravou v rozumném intervalu celotýdenně do krajského města ČB (obec vyššího řádu) a dále do Českého krumlova (sousední obec více méně stejného řádu), opravdu venkovskou dopravu neřeším- to bohužel v českém rozptýleném osídlení opravdu optimálně vyřešit nejde. Nicméně je nabíledni, že ani ten základní "rošt" není schopen trh zajistit, takže se to musí vyřešit jinak- modelem ZVS. Ostatně je to tak i spravedlivé: pakliže mají v jižních Čechách nebo na Vysočině problémy s dopravou, je to jen proto, že si tamní obyvatelé do krajských zastupitelstev zvolili to, co si zvolili. A pořád je to lepší, než ponechat vše na trhu, tedy celé velké regiony bez dopravy.
Co se týče britského modelu, tak jsme se shodli, že dobře funguje v Anglii, nicméně je neoddiskutovatelný fakt, že už méně dobře funguje ve Skotsku (tam jednak částečně používají ZVS a druhak úroveň veřejné dopravy nestojí za mnoho) a už vůbec nefunguje v Irsku (ač převzali britský model "přes kopírák", řada mých známých, co tam pracovali, mi tvrdila, že bez auta tam nejde existovat dokonce ani v Dublinu, což se pohled do JŘ zdá potvrzovat) a nefunguje ani ve Francii, kde ho mají v modifikované podobě taky. A jelikož naše demografické poměry opravdu nejsou anglické, je zjevné, že by nefungoval ani u nás- ať se to komu líbí, či nikoliv.
Já se přiznám, že ač má model ZVS nedostatky, nevidím žádnou alternativu, jak jej nahradit a přitom zachovat aspoň to elementární minimum regionální dopravy, jaké máme teď. Nicméně pokud máš nějaký nápad, jak to v konkrétních českých podmínkách nahradit (kromě bezduchého kopírování Anglie), tak sem s ním. Bude-li takový model dostačovat k tomu, aby existovala celotýdenní doprava v interalu max. 2 hodiny (a to včetně večerů a víkendů) do každé obce nad 1000 obyvatel v ČR (stačí jediná linka, ale s přímými systémovými návaznostmi do ostatních směrů) za nějakou udržitelnou cenu (řekněme do 2 Kč/km), tak sem s tím- on totiž dosud nikdo nic takového pro poměry střední Evropy nevymyslel, a proto nám nezbývá, než setrvat u "ideologicky překonaného" ZVS, případně se s plošnou obsluhou území veřejnou dopravou rozžehnat. Taková je holt realita.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
13.01.2011 (11:26)  
SzKT:
dnes jsem se rozhodl: prodam firmu, a pujdu pracovat do materske skolky. protoze jen tam se me budou deti ptat porad na jedno a totez, a jeste k tomu blbe. a navic mi budou podsouvat neco, co jsem nerekl.

tak jdeme na to:

A v čem je, prosím pěkně, doba jiná oproti řekněme 80. létům? Myslím samozřejmě v evropském rámci, protože ZVS je "bruselský" konstrukt z roku 1969.

prosim pekne, nemohu za to, ze rozdily nejen nevidis, ale zjevne nechapes. uznej, ze v takovem pripade diskuse s tebou nema smysl, protoze ja budu tvrdit, ze se doba zmenila, meni a bude menit, zatim co ty se za dalsich pet let budes tocit na argumentu, ze se doba vlastne nemeni.

Obliba a využití aut je více méně pořád stejné (pořád se nepovedlo dostat do vlaků tolik lidí, aby se systém obešel bez veřejné podpory), potřeby obyvatel jsou taky pořád stejné (možná spíš stále náročnější,

tenhle odstavec si po sobe precti jeste jednou. zhodnot sam se sebou logiku tvych argumentu.

čemuž se veřejná doprava musí přizpůsobit, což opět bez ZVS nejde)

tvrdim snad nekde opak?

a v neposlední řadě lidi jsou taky pořád stejní (co do zdravotního stavu a schopností, takže je pořád stejné procento lidí, kteří tím autem jezdit nemůžou).

mam takovy pocit, ze se snazis o opozicni nazor "za kazdou cenu". vysledkem je, ze se do toho pekne zamotavas...

A jelikož nikdo nic lepšího, než ZVS nevymyslel, nezbývá, než se smířit s tím, že to momentálně jinak nejde.

na tom uz jsme se konkretne my dva shodli - zhruba pred tremi mesici. moje vyhoda tkvi v tom, ze ja si to pamatuju.

A nebo si přiznat, že vlastně ani žádnou veřejnou dopravu nechceš- zrovna na téhle relaci by totiž bez ZVS žádný vlak nejel (možná to jedno IC do Lince) a autobusová obslužnost do Kaplice by se omezila na několik spojů do ČB v prac. dnech, zatímco na cestování do Krumlova by místní mohli zapomenout.

rozhodne nemam chut se priznavat k necemu, co jsem "nespachal". najdi si jine tele.

No a v takovém systému by si za pár let pořídili auto úplně všichni, přestal by se vyplácet i ten zbytek a veškerá veřejná doprava by potom pozůstávala z těch účelových školních spojů, jak jsme řešili v jiné diskuzi. A přiznám se, že tahle vize se mi pranic nelíbí, pročež se mi musí líbit ZVS- i se všemi jeho nedostatky.

ujistuju te, ze ve STAVAJICIM SYSTEMU k tomu nakupu auta u mnoha lidi dojde, at chces, nebo ne. koneckoncu, i tento clanek tuto moznost primo navozuje.

Samozřejmě kdyby někdo vymyslel něco lepšího, můžeme se o tom pobavit- ale nevím o jiném modelu veřejné dopravy, který by dokázal zajistit aspoň střediskovým obcím slušný rozsah dopravní obslužnosti- tak aby se obyvatelé mohli obejít bez auta, aniž by výrazně utrpěla kvalita jejich života.

konecne neco k tematu... takze. za prve, strediskova obec (to je ale hrozny nazev...) ma jednu nevyhodu. a tou je nizky pocet stabilniho obyvatelstva. jinak receno, je tu par desitek lidi, kteri maji v one strediskove obci trvale bydliste. pak je tu jiny, mozna vetsi pocet osob, ktere do teto obce zajizdi na vikendy, mozna na dovolenou atp.. proc by v takove obci melo jezdit kuprikladu deset paru vlaku denne, mi neni jasne, zkus mi to vyslvetlit nejen v souvislostech se ZVS, ale zkus tvoji hlavicku taky trosku namahat a postav k tomu ekonomickou stranku veci - bez ni to totiz nejde. za druhe, tento tvuj - mozna dobre mysleny, ale blbe vyseparovany - problem mnoho obci (nejen strediskovych) vyresilo uz pred nejakymi peti - sedmi lety, kdy misto draheho sukafonu, kde sedi tri cestujici, zakoupili sobe z obecniho rozpoctu minibus (pripadne si za timto ucelem sjednali dopravce ze sveho okoli), ktery ma nejen mnohem priznivejsi eonomicky provoz, ale i mnohem vetsi operabilitu, a vysledny efekt ZVS se tim nijak nesnizuje, spise naopak.

tak, a ted aby bylo nejen mezi nami dvema jasno:

Jeste pred nekolika mesici bych byl ochotny tvrdit, ze ZVS je zbytecnost a obejdeme se bez ni. Pak jsem napsal tri clanky o systemu os. zel. dopravy v GB a v tech jsem se dopustil jedne obrovske chyby: spatne jsem si zjistil fakta. V nasledne diskusi mne jeden pozorny ctenar na tuto chybu upozornil a ja s hruzou zjistil, ze i v GB existuje obdoba naseho ZVS (diky, pozorny ctenari).

Pokracujici diskuse u tech clanku mely svoji hodnotu. Mimo jine se nekolika z vas podarilo mne presvedcit, ze bez ZVS se kvalitni osobni doprava (nejen zeleznicni!) neda systemove postavit - i za to Vam patri dik, a podotykam, ze o tom by mely byt diskuse. O kvalitnich argumentech, logice, znalostech z daneho oboru i prostredi.

Nic mene, i nadale tvrdim, ze sytem ZVS v CR je nastaven spatne. Nereflektuje na demograficke zmeny. Je roztristeny ve sve podstate (kazdy kraj ma svuj IDS). Je tezkopadny. Je ekonomicky naprosto neufinancovatelny. A tak bych mohl pokracovat dal.

Ja chapu a rozumim tomu, ze jako priznivci zeleznice si prejete videt vlak vsude tam, kde vedou koleje. Ovsem je nejvyssi cas si priznat, ze takovy pozadavek (ci spise prani) je v souctu vsech negativ, kterymi se stavajici ZVS vyznacuje, naprosto vylouceny. ZVS by mela vhodne kombinovat autobusovou a osobni zeleznicni dopravu dohromady. ZVS by mel umet nabidnout atraktivni casovani probehu jendotlivych dopravnich spojeni. ZVS by mel nabidnout kvalitu na urovni, ktera odpovida dobe, ve ktere zijeme a budeme zit - byt se nas SzKT snazi presvedcit, ze to neni nutne,protoze je to preci stejne jako v roce 1969... A mohl bych pokracovat dal.

Ja tvrdim, ze system ZVS, ktery je provozovan v GB, by po vhodnych upravach a zmenach mnoha parmetru mohl velmi efektivne fungovat i v CR.

Pro mene chapave a pro kolegu SzKT zejmena: timto prohlasuji, ze nezavrhuji ZVS. Pouze si preji jeji zmenu tak, aby nabizela lidem to, co nabizet muze a co by nabizet mela.

Klidne hledejte argumenty, proc "to" jit nemuze. Ja budu hledat reseni, jak by "to" jit mohlo.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
13.01.2011 (8:54)  
rpet: A v čem je, prosím pěkně, doba jiná oproti řekněme 80. létům? Myslím samozřejmě v evropském rámci, protože ZVS je "bruselský" konstrukt z roku 1969. Obliba a využití aut je více méně pořád stejné (pořád se nepovedlo dostat do vlaků tolik lidí, aby se systém obešel bez veřejné podpory), potřeby obyvatel jsou taky pořád stejné (možná spíš stále náročnější, čemuž se veřejná doprava musí přizpůsobit, což opět bez ZVS nejde) a v neposlední řadě lidi jsou taky pořád stejní (co do zdravotního stavu a schopností, takže je pořád stejné procento lidí, kteří tím autem jezdit nemůžou). A jelikož nikdo nic lepšího, než ZVS nevymyslel, nezbývá, než se smířit s tím, že to momentálně jinak nejde. A nebo si přiznat, že vlastně ani žádnou veřejnou dopravu nechceš- zrovna na téhle relaci by totiž bez ZVS žádný vlak nejel (možná to jedno IC do Lince) a autobusová obslužnost do Kaplice by se omezila na několik spojů do ČB v prac. dnech, zatímco na cestování do Krumlova by místní mohli zapomenout. No a v takovém systému by si za pár let pořídili auto úplně všichni, přestal by se vyplácet i ten zbytek a veškerá veřejná doprava by potom pozůstávala z těch účelových školních spojů, jak jsme řešili v jiné diskuzi. A přiznám se, že tahle vize se mi pranic nelíbí, pročež se mi musí líbit ZVS- i se všemi jeho nedostatky. Samozřejmě kdyby někdo vymyslel něco lepšího, můžeme se o tom pobavit- ale nevím o jiném modelu veřejné dopravy, který by dokázal zajistit aspoň střediskovým obcím slušný rozsah dopravní obslužnosti- tak aby se obyvatelé mohli obejít bez auta, aniž by výrazně utrpěla kvalita jejich života.
Registrierter Benutzer EMD 
12.01.2011 (17:27)  
MJ: i zde? Já žil v domění, že zrovna jih je tradiční autobusová relace, (ale nesledoval jsem obsazenost) a vlak byl doplňková.

A rychlé vlaky, pokud možno přímé vozy z Prahy mají jak smysl v meziregionálce /JČ LINZ/ z pohledu Jihočechů, tak i v dálkové mezistátce > Praha > Linz > kamkoliv na dálkař na jih, západ, na nočník... při cestě do Salzburku podle mě 1 GARANTOVANÝ přestup není problém.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko