Louny — Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu.
Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.
V červnu roku 2010 jsme mohli Legios General vidět na ostravském veletrhu Czech Raildays a později také na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. V nedávné době jezdila pod hlavičkou společnosti Railtransport (RTT) a tahala převážně vyrovnávací kontejnerové vlaky z Prahy do bavorských přístavů. Byla nasazena hlavně z důvodu porovnání s ostatními lokomotivami, které RTT na tyto výkony využívá — Siemens ER20 Hercules a dvojici MaK V100. V rámci zkušebního provozu vozila i běžný kontejnerový NEx do Emmerichu, ale došlo k havárii motoru a tak byl stroj vrácen výrobci a další srovnávací jízdy zrušeny.
Podle vyjádření společnost Railtransport pro ně nemá v současné době nájem nebo koupě lokomotivy Legios General opodstatnění, neboť spotřeba paliva je vyšší, než u provozovaných strojů ER20 a V100 a pořizovací cena je také větší. Nasazení lokomotivy by bylo možné pouze tam, kde by již porovnávané lokomotivy své výkony nezvládly a takový výkon u zmiňované společnosti zatím není.
Základní charakteristika lokomotivy Legios General | |
Délka přes nárazníky | 23 200 mm |
Hmotnost | 126-135 t |
Maximální rychlost | 120 km/h (možno zvýšit až na 160 km/h) |
Objem nádrže | 10 000 l |
Přenos výkonu | Hydrodynamický |
Výkon dieselového motoru | 2 750 kW |
Výkon hydrodynamické brzdy | 2 500 kW |
Minimální poloměr oblouku | 80 m |
Jako hlavní výhody lokomotivy Legios General uvádí výrobce velký jízdní dosah, možnost mezinárodního provozu, vysokou spolehlivost a nízké náklady na údržbu. Lokomotiva je uzpůsobena k zajištění maximální bezpečnosti strojvedoucího a splňuje současné hlukové i emisní limity. Vysoký výkon dodává středně rychloběžný dieselový motor s 12 válci a převodovka TurboSplit se selektivním ovládáním podvozků.
Z informací od výrobce víme, že se zatím jedná s několika zájemci o koupi, před podepsáním smluv však firma nechce zveřejňovat konkrétní informace. Můžeme se tedy jen dohadovat, pod hlavičkou kterých dopravců budou nové lokomotivy jezdit. Nová lokomotiva bude stát od tří do čtyř milionů eur, v závislosti na počtu objednaných kusů a výbavy lokomotivy. Firma Legios je díky nové výrobní hale a modernímu vybavení připravena i na zvýšenou poptávku po nových lokomotivách.
V současné době je již lokomotiva Legios General/Voith Maxima schválena k provozu na síti SŽDC a tak se jí možná v rámci „podpory domácího průmyslu“ dočkáme i u státního dopravce ČD Cargo. Mohl by s ní totiž jezdit i do všech sousedních států, což zatím žádná jiná motorová lokomotiva české výroby neumožňuje.
Společnost Legios je výrobce železničních vozů, náhradních dílů a nyní i lokomotiv. Vagony z její produkce můžeme potkat v České i Slovenské republice, ve Francii, Německu, Itálii či Švýcarsku. Společnost navázala na dlouhou tradici výroby kolejových vozidel v Lounech, která započala již roku 1872. V současné době firma zaměstnává asi 900 osob a patří tak mezi největší zaměstnavatele regionu.

A laicky když si vezmu, že spotřeba není závislá na objemu motoru, tak proč nemít mašinu velikosti Sergeje avšak s dvojnásobným výkonem, který prostě použiju když musím.
Doma mám gumokol, který má pětinový výkon Desira (nebo 2/3 krabičky810) a spotřebu nafty 6 litrů/100km při jízdě město/venkov-50/50. Samozřejmě na dálnici při 140km/h to je o 2 litry více.
Stejně tak u mašiny - buď pořídím dva repasované Brejlovce nebo jednu tuto a pofrčím. Když budu mít jednoho Brejlovce, tak mně dispečer pustí na trať až v noci, protože se s tím nerozjedu a tedy nevejdu do grafikonu.
A ještě k té elektrizaci: Vydrátováno máme, ale nemáme na mnoha místech kapacitu díky rozvoji příměstské dopravy a nulových investicích do kapacity tratí. Praha je problém, Brno po ODSunu rovněž. Než čekat na drátizaci objezdů (nebo na noc), tak si pořídím tuhle mašinu a jedu.
Jinak k "do všech sousedních států" - umožňuje Herkules vozbu do Německa, Rakouska a na Slovensko, diesel Traxx do Německa, Polska a na Slovensko. Je to o tom samém, co RTT, jestli by ČD Cargo tak silnou loko potřebovalo, diesel Traxx taky utáhne hodně. A když už , tak dnes lze i s ES64F4 ("189") a Traxxem elektrickým jet do Německa, Polska a Rakouska. Ale s ohledem na dosavadní chování a vyjádření ČD Carga myslím že to jsou beztak zcela akademické a hypotetické úvahy.
FRK
http://www.profit.cz/clanek/radek-rybacek-legios-vitezi-diky-inovacim.aspx
Každopádně fandím každému českému podniku, který něco tvoří a dává tak práci lidem a případně subdodavatelům...
EDIT: Když už jsme u těch Vosslohů, tohle už je designově lepší :) až na ta světla, ta jsou mírně staromódní. Jinak tvar čumáku je parádní. : http://4rail.eu/swe/sve_railcare_c68nr901_vossloh_euro4000_abisko_2009_L.jpg
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
