..: PKP IC: pendolina budou, ale bez naklápění :..

PKP Intercity SA Varšava — Polský dopravce PKP Intercity si po mnoha měsících průtahů vybral dodavatele 20 jednotek pro dálkovou dopravu. Vítězem vleklého výběrového řízení se stala společnost Alstom, která v tendru nabídla vlaky odvozené od pendolin nejnovější generace ETR 610. A zatímco PKP Intercity řeší, kde vezme všechny potřebné peníze, z úst zástupců Alstomu zatím vyšla pro některé poněkud šokující zpráva: přestože se dosud na polském internetu a v tisku skloňovalo slovní spojení „wychylne pudło“ (naklápěcí skříň) ve všech možných pádech, teprve nyní vyšla na veřejnost informace, že Alstom sice ve výběrovém řízení nabídl jednotky ne nepodobné druhé generaci Cisalpina, ovšem bez naklápění.

Tuto informaci poté magazínu Rynek Kolejowy potvrdila i tisková mluvčí PKP Intercity Małgorzata Sitkowska: „Alstom nabídl soupravy pendolino nejnovější čtvrté generace. Vlaky stejného typu už jezdí mimo jiné ve Španělsku a Číně, kde jsou trakce podobné polským.“ PKP Intercity tak budou zřejmě do budoucna provozovat vlaky, které dostaly své jméno díky své schopnosti projíždět oblouky rychleji díky aktivnímu naklápění skříní, ačkoliv jimi vybaveny vůbec nebudou stejně jako například právě zmiňované soupravy CRH5 čínských železnic. Španělské dráhy Renfe po odlehčené verzi ETR.610, označené řadou 114, sáhly v roce 2008 v rámci výběru vozidla pro vysokorychlostní regionální spoje Avant. Po téměř dvou letech testování však zatím 13 zakoupených jednotek nebylo nasazeno do provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 7.12.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
07.12.2010 (18:16)  
Sim: Určitě podobnost čistě náhodná. No snad bude mít PKP větší štěstí, než ČD. O 380 jsem také nějak dlouho neslyšel. Ještě je otázkou, co řeknou na nové jednotky OBB, když se jim naše Pendolino nelíbí. Hlavně ať se povede homologace a máme to tady co nejdřív.
registrovaný uživatel Busman 
07.12.2010 (18:05)  
Pro širé polské roviny to naklápění bylo zbytečné. Jinak na Polsku lze bohužel ukázat, kam bezbřehý liberalismus také může dojít. Není to tak chudá země. Na CMK už klidně mohli jezdit 250 km/h a na dalších páteřních tratích 200, jen kdyby chtěli. Mají k tomu ideální podmínky: rovinu a obrovská sídla, dosti značně od sebe vzdálená...
registrovaný uživatel Sim 
07.12.2010 (17:15)  
Mr. T > me to prijde podobne, jako u nas s potemkiny (jezdi jinde, nez na co byly staveny) nebo skodovackym Zazrakem (uz par let se mel prohanet po kolejich v cele prestiznich spoju osobni dopravy)
07.12.2010 (15:08)  
Mr.T: Ano, podle plánů PKP IC bychom se i my měli dočkat, a to na trase do Vídně i do Prahy ( snad se u nás schválí... ).

Mírně OFFTOPIC: Neví náhodou někdo z vás, kdy by měly být dodány zbývající vozy ze série H.Cegielskiho? Předem díky moc.
registrovaný uživatel Mr. T 
07.12.2010 (15:00)  
Španělské dráhy Renfe po odlehčené verzi ETR.610, označené řadou 114, sáhly v roce 2008 v rámci výběru vozidla pro vysokorychlostní regionální spoje Avant. Po téměř dvou letech testování však zatím 13 zakoupených jednotek nebylo nasazeno do provozu...

Tak tato pasáž mě velice zaujala. Oni si koupí jednotky, které nakonec nepoužívají...

Třeba se dočkáme nasazení těchto jednotek i k nám...

No a co se týká polských tratí, tak nemam osobní zkušenost, zda jsou podobné čínským??? Chápu, že autor myslel asi směrové a sklonové podmínky.
registrovaný uživatel Jenki 
07.12.2010 (14:57)  
Svoje najlepsie casy PLK(vtedy PKP) nenavratne premrhali - to se ještě jmenovali DRG, že...
07.12.2010 (14:56)  
miloss: mate pravdu, ze to je smutne, hodne smutne, ale je to zkratka nas vyrazne nejchudsi soused a tomu odpovidaji i vydaje na udrzbu trati a zeleznicni koncepce vubec. Ostatne podivejte se, jak v Polsku (zejmena v jeho zapadni casti) vypada vsechno ostatni... :(
07.12.2010 (13:52)  
Juraj Kováč: ty si myslis ze CMK Polsko spasi? CMK bol pokus o pokrok pre x-rokmi, co nepopieram ze je. Ale inak skus sa pohrabat v historii Polskych trati, zistis neuveritelne veci, ake a kde boli hlavne trate, preco niekde dochadza k ruseniu dopravy, obchadzanim dialkovych vlakov vcelku dolezitych velkych miest...? Cele desatrocia sa nestarat o trate? Ved to je trestne! Iba priklad uvediem: hlavna trat Bydgoszcz - Tczew - (Gdynia) na vacsine rovinatej 2kolajnej trati jazdit 60-80km/h? No to by u nas asi nepochodilo. Druhy priklad Jelenia Gora - Walzbrych - Wroclaw 2kolajna el. trat, dlhe useky maximalka 40 km/h? U nas nepredstavitelne. Aspon, ze sa spamatali a zacali zopar najhlavnejsich trati modernizovat, ktore uz im aj tak nepomozu zastavit ten viditelny upadok, svoje najlepsie casy PLK(vtedy PKP) nenavratne premrhali. U nas ideme co chvila podobnou cestou, vsetky investicie sa sustreduju do jednej stavby, BA-ZA-(KE) na ostatnej infrastrukture sa melie z toho co tu ostalo po nasich predchodcoch. A navzdy to tak nebude, nebude co a z coho. Nechci ani radsej vediet ktorych 50 Slovesnkych trati je na odstrel pri najhorsom ekonomickom variante. Trochu do toho vidim.
07.12.2010 (13:30)  
A jste si jistí že trakcja kolejowa znamená tratě? Já si to překládám jako železniční trakce, což nevím co je to za pojem, ale spíš bych to chápal jako něco s vozidly než s infrastrukturou. Každopádně ani u vozidel moc příbuzností mezi Polskem, Španělskem a Čínou neshledávám, snad jen rozchod... (když ve Španělsku mluvíme o VRT)
registrovaný uživatel chio 
07.12.2010 (13:28)  
Juraj Kováč: lokálky? VI. paneurópsky koridor z Katovíc do Zwardońa vyzerá úplne rovnako.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko