..: PKP IC: pendolina budou, ale bez naklápění :..

PKP Intercity SA Varšava — Polský dopravce PKP Intercity si po mnoha měsících průtahů vybral dodavatele 20 jednotek pro dálkovou dopravu. Vítězem vleklého výběrového řízení se stala společnost Alstom, která v tendru nabídla vlaky odvozené od pendolin nejnovější generace ETR 610. A zatímco PKP Intercity řeší, kde vezme všechny potřebné peníze, z úst zástupců Alstomu zatím vyšla pro některé poněkud šokující zpráva: přestože se dosud na polském internetu a v tisku skloňovalo slovní spojení „wychylne pudło“ (naklápěcí skříň) ve všech možných pádech, teprve nyní vyšla na veřejnost informace, že Alstom sice ve výběrovém řízení nabídl jednotky ne nepodobné druhé generaci Cisalpina, ovšem bez naklápění.

Tuto informaci poté magazínu Rynek Kolejowy potvrdila i tisková mluvčí PKP Intercity Małgorzata Sitkowska: „Alstom nabídl soupravy pendolino nejnovější čtvrté generace. Vlaky stejného typu už jezdí mimo jiné ve Španělsku a Číně, kde jsou trakce podobné polským.“ PKP Intercity tak budou zřejmě do budoucna provozovat vlaky, které dostaly své jméno díky své schopnosti projíždět oblouky rychleji díky aktivnímu naklápění skříní, ačkoliv jimi vybaveny vůbec nebudou stejně jako například právě zmiňované soupravy CRH5 čínských železnic. Španělské dráhy Renfe po odlehčené verzi ETR.610, označené řadou 114, sáhly v roce 2008 v rámci výběru vozidla pro vysokorychlostní regionální spoje Avant. Po téměř dvou letech testování však zatím 13 zakoupených jednotek nebylo nasazeno do provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 7.12.2010 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.12.2010 (15:39)  
tenzor: U nás máme naopak poměrně křivolaké tratě, čili naklápění by se bylo určitě užilo, pokud bychom tyto vozy nasadili na příslušné tratě, případně pokud bychom tratě, na nichž jezdí dnes, tak zběsile po kouskách za miliardy korun posléze nenarovnávali (za cenu lití mas betonu do krajiny a vzdalování zastávek sídlům), aby běžná souprava nakonec dokázala totéž.
Registrierter Benutzer tenzor 
08.12.2010 (13:56)  
ReActor napsal:
08.12.2010 (9:43) když není co prodat do ČR, prodá se do PL :-) nám se prodal křáp, polákům mrzák :-D

Polaci zjevne narozdil od nas nejsou tak bohati, aby si kupovali neco, co poradne nevyuziji (soupravu s naklapenim).
Realita je takova, ze Polaci budou mit moderni jednotky, zatimco my se chlubime zastaralymi krapy s naklapenim, ktere vubec nebylo potreba.
Polaci meli v dalkove doprave pred nami vzdycky naskok a i kdyz ho v poslednich letech dost promarnili, tak si nemuzeme nalhavat, ze by na tom s temito jednotkami byli stejne nebo snad hure nez my s nasimi Pendoliny.

Jinak s podobnosti trati ve Spanelsku, Cine a Polsku, me prijde, ze tim mysleli, ze ve vsech techto zemich je potreba doprava na vetsi vzdalenosti po prevazne rovinatych tratich.

A pokud jde o polskou zeleznicni infrastrukturu, myslim ze zrovna my jim nemame co vycitat, zatimco tam se rusily nekdy i rentabilni trate, tady se zachovavaji kvuli trem cestujicim lokalky mnohonasobne drazsi nez provoz autobusu. A na udrzbu se tu kasle mnohdy uplne stejne.
Registrierter Benutzer kobros 
08.12.2010 (10:58)  
CHIO: ten paneuropsky koridor zo Zwardona do Katowic, ale neni problem Polaku, ale pitomeho euro urednika, ktery jej na tu trat umistil.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
08.12.2010 (9:43)  
když není co prodat do ČR, prodá se do PL :-) nám se prodal křáp, polákům mrzák :-D
Registrierter Benutzer Busman 
08.12.2010 (6:32)  
SMall42: Že se do toho neviditelné ruce trhu nechce, princip laissez-faire, nejsou požadavky dopravců, před rokem jsem četl rozhovor v časáku typu "PKP InterCity pro Vás" s jistým vysoce postaveným činitelem PKP InterCity, který se rozpovídal o tom, že beztak čeká velký nárůst vnitroletecké dopravy, takže stačí 160 km/h na trojúhelníhku Wwa - Poznan - Wroclaw - Lodz - WWa. Jinak máte pravdu.
Registrierter Benutzer SMall42  mail  
07.12.2010 (22:31)  
Busman: Nevidím, co má k tomu liberalismus. Je to spíše neschopnost udržování infrastruktury a obrovské nedofinancování. Rád poslechnu vysvětlení.

chio: Katowice - Zwardoń - SK je pro nás jedna z nejméně důležitých trati, ještě méně než Katowice - Zebrzydowice - CZ, takže zatím, když se ještě ani pořádně nerozjelo E30, nečekej nic na z vnitrostátního hlediska tak vedlejší trati. Když se kouknu do ČR na IV. koridor, tak ještě taky není nějak dobře udělaný, a to Češi začali mnohem dřív. O Slovensku radši ani říkat nebudu (ani o tom, jaké byly příběhy s vrácením evropských peněz). Když k tomu ještě přidáme skutečnost, že náklady na železniční infrastrukturu ze státního rozpočtu v Polsku a v ČR jsou stejné (sic!) a to ne procentově léč absolutně, zatímco polská železniční síť (ta dnes existrující) je 2,5x větší, tak snad nikoho divit nebude to, jak železnice u nás vypadá. A ještě to, že dopravci dluží PKP PLK 500 mln zlotých (cca 3 mld Kč).

Pikehead: vždyť na západu Polska to vypadá všechno mnohem lépe než na východu, co jste měl na mysli?

milloss: trošku jste přehnal s těmi rychlostmi. Ve skutečnosti jsou ještě nižší, bohužel.
07.12.2010 (20:14)  
Zdravím ostatní - když jsem si přečetl tento článek, tak jsem si ihned vzpomněl na moji dobu, kdy jsem bydlel a pracoval v Itálii - několikrát jsem navštívil Benátky, a to díky tomu, že z Milána, kde jsem pracoval, jezdila souprava, která byla také odvozená od Pendolina, ale měla rozdíl v tom, že se vůbec nenakláněla v zatáčkách a byla dokonce i rychlejší - byl to i stejný výrobce - Alstom. V Itálii je tato souprova označována jako "Eurostar City". Nejedná se tedy o tyto soupravy pro PKP InterCity?
07.12.2010 (19:05)  
ČR má o 60% vyšší HDP na hlavu a o třetinu vyšší HDP na hlavu podle spotřebního koše než Polsko. Poláků je ale 4x víc.
tarten: To je poměrně solidní výhoda Polska, mají velký domácí trh. V porovnání s ČR, teda.
07.12.2010 (19:03)  
Hlavně ať se povede homologace a máme to tady co nejdřív.

Mr.T: Dovolím si jízlivou poznámku:
Jak zdá se, trend poslední doby je ten, že okolní státy nakoupí a my doufáme, že i u nás ta novinka bude jezdit (Railjet)...

Jinak k těm tratím v Polsku: ano, jsou úseky, kde je rychlost opravdu mizerná. Na druhou stranu CMK je fakt trať na úrovni a rovněž trať z Warszawy do Gdaňsku mne příjemně potěšila...

Ostatne podivejte se, jak v Polsku (zejmena v jeho zapadni casti) vypada vsechno ostatni... :(
Pikehead: Hustota železniční sítě v západním a východním Polsku je letmým pohledem do mapy odlišná. Ono to bude jaksi tím, že Polsko bylo v jistém čase historie rozděleno mezi tři státy a Prusové se o svoji část celkem starali. Nicméně pořád ve mne zůstává dojem ten, že spíš je na tom hůře východ Polska.
Registrierter Benutzer tarten 
07.12.2010 (18:54)  
Mr. T: O 380 jsem také nějak dlouho neslyšel.
380 absolvovala zkušební provoz na nákladních vlacích, zkusila si i nákladní poštovní vlak na 160 km/h. Bude zřejmě za cca týden nasazena na první pravidelné vlaky s cestujícími. Stále jen vnitrostátní zkušební provoz.

Busman: kam bezbřehý liberalismus také může dojít
Ani tak bezbřehý liberalismus, jako spíš zmatečný. Ale o organizačních schopnostech českého min. dopravy si iluze také nedělám.

Není to tak chudá země.
ČR má o 60% vyšší HDP na hlavu a o třetinu vyšší HDP na hlavu podle spotřebního koše než Polsko. Poláků je ale 4x víc.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko