..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
10.12.2010 (10:32)  
tarten: Chrochtadel (860) je velká škoda, protože kdyby byla dodána v plánovaném množství, vypadalo by to dnes úplně jinak. Skleňáků (810) by bylo mnohem méně a regiošuky by nejspíš ani nebyly, protože přípojné vozy ke skleňákům původně ani neměly být dodávány. To skleňákové šílenství včetně přípojných vozů začalo až poté, co bylo jasné, že chrochtadla nebudou. Takže v případě dodání chrochtadel bychom tady dnes z oblasti rekonstrukcí 810 měli nejspíš jen pár desítek skleňáků s novými sedadly, maximálně nějakou tu esmeraldu.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
09.12.2010 (22:51)  
tarten: jak leze?
Registrierter Benutzer tarten 
09.12.2010 (22:45)  
Honza:
No právě. Tak proč z něj RegioNova leze?
Registrierter Benutzer Honza  mail  
09.12.2010 (22:40)  
tarten: nebo 860 že? Skončily v propadlišti dějin
Registrierter Benutzer tarten 
09.12.2010 (22:30)  
Sim: "a srovnavat Regionovu s modernim vozidlem je v poradku?"

Na takovéhle nápady mě už raději nepřivádějte:
M 290.0 ("Slovenská strela"), max. výkon: 2 x 123 kW, počet náprav: 4, rok výroby: 1936.
Jízdní doba Praha - Bratislava: 4 hod. 18 min.

814 (RegioNova"), trvalý výkon 242 kW...
09.12.2010 (21:54)  
tombyk: strávil jsem i rok ve Francii a tak vím,co znamená komfort na regionální trati

Já mám dojem, že ve Francii snad ani nejsou tratě srovnatelné s těmi českými, které jste uváděl. Mezi tak malými sídly prostě ve Francii koleje nevedou a jezdí tam autobusy. A proto si Francouzi mohou dovolit finančně nákladnější obměnu vozového parku než ČD (peníze ušetřené tím, že se málo vytížené tratě nahradí autobusy, by se daly využít na obnovu vozového parku pro zbylé tratě).
Registrierter Benutzer tombyk 
09.12.2010 (20:39)  
Dobrý den,
nejsem železniční expert jako většina z Vás,ale chtěl bych k tématu dodat můj pocit.Jezdil jsem čtyři roky na střední každý den 3/4hod. jednotkou 810 na trati z Blatné do Strakonic,teď už jezdím pět let o malinko kratší dobu z Blatné do Nepomuku.Už od počátku sním o pohodlnějším vlaku,ve kterém bych si mohl hlavně opřít hlavu a byli by kvalitnější WC,ale za devět let mých zkušeností jsem toto zažil jen při náhradní autobusové dopravě:).Jednotky Regionova se sice vyrábí již několik let,ale na těchto tratích zatím ani jedinkrát neprojely,strávil jsem i rok ve Francii a tak vím,co znamená komfort na regionální trati,ale mé sny stále zůstávají stejné a jestli se toho dočkám nyní s Regionovou,tak budu spokojen.Budu rád za tuto rekonstruovanou jednotku, jelikož na takovouto trať by se nový moderní vlak dostal o desítku let později.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
09.12.2010 (18:26)  
honzatvs: uvidíme co nám nám přinese regiošuple od Stadlera.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
09.12.2010 (18:11)  
Sim: A kdo srovnává regionvu s moderním vozidlem??
09.12.2010 (14:22)  
To Tomáš Kraus
Já zírám, co se tady probírá za šílená polovičatá řešení

No, to máte určitě pravdu, ale diskutující se pohybují v naší železniční realitě, kterou jsou stále další a další regionovy...teď už dokonce i za unijní peníze... a proti tomu mi modernizované 460 s vloženým patrovým/nízkopodlažním vozem, nebo i 853 v elektrice přijdou pořád jako lepší nápady... A ano, to je opravdu smutné, to tedy jo.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko