..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
09.12.2010 (13:27)  
No já regioznovy moc nemusim, ale jestli se začnou dělat esmeraldy, tak budu ještě rád za regioznovu. Každopádně díky takovýmhle nákupům u nás nebude nikdy nic pořádného.
09.12.2010 (12:58)  
Mr. T: Jen doplním, že nové vozidlo má životnost aspoň tak 30 let. Rekonstrukce jako regiošuky tak 15. Děsí mě ale představa, že by tady ty odporné bastly měly v tak obrovském množství strašit ještě 15 let. Možná ale do té doby regionální železniční doprava u nás do značné míry zanikne, protože takhle cestovat bude ochotno stále méně lidí. Jsou to velmi smutné vyhlídky. Tyhle neskutečně krátkozraké a vzhledem k užitné hodnotě a životnosti velmi drahé objednávky regiošuků ve velkém jsou reálným pohřbíváním železniční dopravy v ČR.
registrovaný uživatel Mr. T 
09.12.2010 (12:38)  
On je problém taky v tom, že jsou to všechno politická rozhodnutí. Máme PARS, tak na něj buďme hrdý a zakonzervujeme náš skanzen... Nejhorší je, že člověk, který nejezdí do zahraničí neví, že existují jednotky Fllirt a Talent. Pokud by došlo k jejich nasazení u nás, tak si troufám říct, že se lidé opět začnou vracet do vlaku. Zkrácení jízdních dob, komfort apod. Navíc nové vozidlo má životnost min. 20 let, takže se určitě vyplatí. Stačí se podívat i k našim sousedům na Slovensko. Jaké mají rychlíky oni a co jezdí u nás...
registrovaný uživatel Sim 
09.12.2010 (12:26)  
Honza > ... a srovnavat Regionovu s modernim vozidlem je v poradku? :-))))
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2010 (11:36)  
Jo a srovnávat tramvaj s vlakem na 140km rychlost asi není taky nejlepší.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2010 (11:33)  
Tomáš Kraus: a jsme zase u toho,
Stejně tak mlátím hlavou o zeď z toho, že se někdo v roce 2010 rozplývá nad tím, jak je super při přechodu mezi vozy mačkat čudlík, což se musí udělat ne jednou, ale třikrát (k záchodku, přes můstek, od záchodku) a ve hnacím voze jsou jedny z těch dveří na kliku.


Mezivozový přechod, resp. jeho dveře a výhodu přecházení u CE jsem porovnával v většinou prastarých způsobů co máme, kde se musí silou odšupovat aspoň jedno křídlo dveří což je pokud člověk s sebou něco nese docela problém. Zmáčknout čudlík je podstatně jednodušší.

A to, že můž existovat nízkpodlažní vícedílná jednotka v jedné úrovni jsem prostě nevěděl! Tak neříkejte že bych byl reději pro to co znám z CE.

A že není za provozu potřeba rozpojovat jednotky je více méně pravda, snad jen jednou u 460 se rozbila jedna 063, tak jí v Děčíně vypojili během hodinové pauzy, složili panťák do 3 vozové podoby a při dalším obratu tam tu 063 opravenou připojili.
09.12.2010 (9:38)  
Anowis: Já myslel že se bavíme obecně o kvalitě polských výrobků, na kterou jsi narážel v souvislosti s odkazem na obrázky jednotek PESA, co sem dával J.Kocurek. U Regionovy nehodnotím kvalitu původního vozidla, ale kvalitu rekonstrukce. Pro srovnání PESA dělá také rekonstrukce, např. osobních vozů. A nové elektrické jednotky PESA můžeme co do kvality a spolehlivosti srovnat s tím Slonem, kolik jim jich teď chcíplo kvůli tomu že sněžilo?
09.12.2010 (9:09)  
Je pravda, že hluk uvnitř RegioNovy se vůbec nesnížil oproti 810. K moderní skříni a modernímu interiéru by se hodilo trošku lepší odpružení a odhlučnění. Je pravda, že na vedlejších tratích regionální železnice není cukání a škvrkání nic nezvyklého, ale je potřeba si uvědomit, že nám 814 jezdí často i na hlavních tratích. Zkrátka + za design, + za interiér, - za hlučnost, - za odpružení
registrovaný uživatel Anowis 
09.12.2010 (8:54)  
Tomáš Kraus: Pardon, ale porovnávat elektrické jednotky PESA s motorovou Regionovou mi přijde jako rozhovor dvou žáku z první třídy obecné školy o tom čí tatík má lepší auto a rozhodně není hodný těchto stránek.
09.12.2010 (8:17)  
Honza: Myslím že už to vysvětlil Sim, ale ještě jednou: To s těmi schody jsem psal právě proto, že žábá i slon je mají (u dvoupodlažního vozidla je to celkem logické), ale už dávno existují jednotky co je nemají. Ten výrok Pokud by byla jednotka v jedný úrovni tak samozřejmě by to bylo super, jenom si nedokážu představit takovou 3 vozovou nízkopodlažní jednotku co by měla jednu podlahu. je tragédie českého šotouše, který zná jen to co jezdí u nás. Třeba Flirt, který je u nás schválený, má podlahu v jedné úrovni a veškerou výzbroj ve střeše, podobně jako Talent, tam se sice mezi vozy jde trochu do kopce a z kopce, ale schod tam taky není. Nízkopodlažní nástupy to má všechno stejné jako Desiro, to co je v Ústí západu není žádný peron, akorát při seskakování z Bt to nevynikne, a ze slona je tam stejný schod jako z Desira.
Stejně tak mlátím hlavou o zeď z toho, že se někdo v roce 2010 rozplývá nad tím, jak je super při přechodu mezi vozy mačkat čudlík, což se musí udělat ne jednou, ale třikrát (k záchodku, přes můstek, od záchodku) a ve hnacím voze jsou jedny z těch dveří na kliku. A pokud možno je dobré za sebou i zavřít, aby ten kravál v oddíle pro cestující netrval tak dlouho. Zkrátka u moderní jednopodlažní jednotky nemá UIC přechod co dělat, tam je jakýkoliv přechod zbytečný a na obtíž (snižuje to i kapacitu).
Anowis: Co je kvalitnější, elektrické jednotky PESA nebo Regionova? O rekonstrukcích tramvají v Parsu bych také pomlčel, postupně si to radši každý DP začal dělat sám. Jednotek asi vyrobí PESA méně než Pars vychrlí Regionov, ale narozdíl od něj už v motorové trakci svá vozidla exportuje - Itálie, Litva, Ukrajina, nakročeno má i Slovinsko a samozřejmě do ČR se také nabízí. Proti tomu, co do Trutnova a Kořenova posílají ČD, jsou polská vozidla o úroveň výš.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko