Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010
Ja sem zminku o tehle moznosti psal jako reakci na snizovani podlahy a u 460/560/060/063 ... ve srovnani s tim by totiz vymena vagonu za jiny (ktery beztak nemel vyuziti) prakticky zadarmo.
Výroba nových žabotlamů s komponenty ze Slona? To zase budeme na konci každého vozu lézt po schodech a protahovat se mezivozovými přechody? Teď, když existují plně bezbariérově průchozí Talenty a (schválené) Flirty s výzbrojí ve střeše? A to úžasně aerodynamické začlenění vozu 070 do jednotky 460/560 by pomohlo komu? Připomínám že konstruktéři řady 470, poté co zjistili že hnací vozy nezvládnou jako dvoupodlažní, nacpali do interéru tolik sedaček, že tam sice jsou nízkopodlažní vstupy, ale žádný volný prostor ve voze, takže přepravovat kolo tam bylo za trest - nezbylo než ho položit na podlahu u dveří a všude kde se nastupovalo zleva s ním uhýbat. Podobně s kočárkem.
Přestavba 853 na elektrický vůz? Na co bychom takové krátké a vysoké vozidlo s úzkými nástupními a oddílovými dveřmi a schody používali, snad ne v sólo provozu v regionální dopravě? Snad bych si ho dovedl představit s vozy 054+954 na rychlíku Kolín - Ústí, ale to je asi tak vše. Škodovka to navrhla protože původní motor byl hodně slabým článkem 852/3 (to se "vyřešilo" remotorizací) a protože nějaká zakázka v "telecích" 90. letech by se hodila.
Těším se, až se šotouši přestanou upínat ke krátkozrakým hrátkám s našimi třicetiletými "tradičními" vozidly. Mimochodem, nasazení Desir na trať Děčín - Bad Schandau umožní zkrátit jízdní doby o 15 %. Regionova umí akorát způsobovat ujíždění přípojů svou leností.
A že nastupování ze sypanýho nástupiště není věc vozu, tak to snad pochopí lec kdo, ovšem kdyby ty dveře byly na tlačítko, nebo nízkopodlažní vůz asi by to tolik nevadilo že.
Toto není fyzická vlastnost vozu :-)
U tornáda ti to otevírá a zavírá pneumatika ne?
Otevírání je na kliku, zavírání na pneumatiku (čtyřhranem nebo centrálně?)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.