Beroun — Nehostinné prostranství v hale berounské nádražní budovy se již brzy změní v příjemnější místo k čekání před příjezdem spoje a odbavení cestujících. Změny totiž chystají nejen České dráhy, ale i současný majitel budovy – otevřena bude nová nádražní restaurace či pekárna Mr. Baker. Prodej čajového pečiva byl totiž dosud v hale zajištěn pouze prostřednictvím omezeného stánkového prodeje. Restaurace cestujícím nabídne hotová jídla, ale i další občerstvení. Prozatím by měla být otevřena vždy do 16 hodin. Současně je vybírána nová bezpečnostní agentura, jež má zajistit v areálu nádraží bezpečí. Ostraha bude proto sídlit přímo v hale, v místech, které dosud sloužily jako informační kancelář. „Pořádek zajistí v denních hodinách jeden pracovník agentury, v noci dva. K dispozici budou mít navíc hlídacího psa,“ dodal Jakub Goliáš, náměstek ředitele Krajského centra osobní dopravy (KCOD) Praha. Díky tomu se už v prostoru nádraží nebudou pohybovat opilci; nedodržení zákazu požívání alkoholických nápojů nebo jakékoliv prohřešky proti zákonu se budou tvrdě trestat. Obměny se dočká i osvětlení všech prostor, které zejména v nočních hodinách příliš nedostačovalo.
Doufejme, že se kompletní rekonstrukce celého areálu včetně chátrající nádražní budovy dočkáme co nejdříve díky projektu Živá nádraží. Z usnesení Rady města Berouna ze dne 4. dubna 2011 je totiž jasné, že "Rada města Berouna souhlasí s uzavřením smlouvy na zpracování projektové dokumentace k žádosti o stavební povolení v podrobnosti projektové dokumentace pro provádění stavby na akci Živé nádraží Beroun – dopravní terminál firmě Novák & partner." Realizace stavby je tak opět o krok blíže. V rámci stavebních prací by mělo dojít k plánované výstavbě dopravního terminálu a tedy přesunu stávajícího nevyhovujícího autobusového nádraží z okraje města přímo před nádražní budovu.
Zdroj: ŽelPage, Radniční list, Město Beroun
Pracovník bezpečností agentury na nádraží připomíná leda tak bubáka z Ladových obrázků a pohádek.
Kdybych to měl nějak okomentovat, tak musím konstatovat, že mi vyhovuje, že když nestíhám, vím, že tam vždycky zaparkuju, protože je to prázdný.
Naopak mi nevyhovuje, že místo cca. 50ti aut, co u nádraží stály tam teď parkuje cca. 30 na P+R a pět na placeným od hodiny, takže dalších min. 15 aut parkuje někde jinde; předpokládám, že u toho nádraží by nemohly nikomu překážet..
Tak jsem to nemyslel, spíš naopak, že to autobusové nádraží je v centru a ne na okraji, jak je v článku. Každopádně v Berouně by šlo udělat autobusové nádraží i vedle toho vlakového, autobusy by si asi trochu zajížděly, ale lidi z okolí toho stávajícího by si určitě oddechli. BTW cesta z nádraží do města, obzvlášť třeba večer není nic příjemného...
Realita je ale takova, ze na peronech chybi pragotrony, hlasi se na hubu, chodi se po sterku, hline pisku ... a nad tim vsim se objevila pred mesicem cedule ve smyslu "kdyz nam neco prihodite, mozna to i dodelame". Nebo jak si jinak vysvetlovat, ze stavba, co uz mela byt hotova je ted avizovana jako kandidat na (dalsi) dotace?
No a kdyz se vratime k Berounu ... uz aspon zacalo P+R fungovat v rezimu, na ktery je staveno? Tedy tak, ze zakoupenim parkovneho mam slevu na jizdne? Zatim to bylo podobne, jako kdyz musi clovek chvatat do nonstopu, nez mu zavrou.
V Berouně nemáte moc kam přesouvat. Možná přisunout přednádraží před dálniční most a pod něj naskládat autobusy...
Každopádně bych věnoval pozornost odstranění zbytečných bariér v hale a ztracených spádů v podchodech.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.