..: Berounské nádraží bude bezpečnější :..

363 086 ve stanici Beroun, foto: Vítek_V Beroun — Nehostinné prostranství v hale berounské nádražní budovy se již brzy změní v příjemnější místo k čekání před příjezdem spoje a odbavení cestujících. Změny totiž chystají nejen České dráhy, ale i současný majitel budovy – otevřena bude nová nádražní restaurace či pekárna Mr. Baker. Prodej čajového pečiva byl totiž dosud v hale zajištěn pouze prostřednictvím omezeného stánkového prodeje. Restaurace cestujícím nabídne hotová jídla, ale i další občerstvení. Prozatím by měla být otevřena vždy do 16 hodin. Současně je vybírána nová bezpečnostní agentura, jež má zajistit v areálu nádraží bezpečí. Ostraha bude proto sídlit přímo v hale, v místech, které dosud sloužily jako informační kancelář. „Pořádek zajistí v denních hodinách jeden pracovník agentury, v noci dva. K dispozici budou mít navíc hlídacího psa,“ dodal Jakub Goliáš, náměstek ředitele Krajského centra osobní dopravy (KCOD) Praha. Díky tomu se už v prostoru nádraží nebudou pohybovat opilci; nedodržení zákazu požívání alkoholických nápojů nebo jakékoliv prohřešky proti zákonu se budou tvrdě trestat. Obměny se dočká i osvětlení všech prostor, které zejména v nočních hodinách příliš nedostačovalo.

Doufejme, že se kompletní rekonstrukce celého areálu včetně chátrající nádražní budovy dočkáme co nejdříve díky projektu Živá nádraží. Z usnesení Rady města Berouna ze dne 4. dubna 2011 je totiž jasné, že "Rada města Berouna souhlasí s uzavřením smlouvy na zpracování projektové dokumentace k žádosti o stavební povolení v podrobnosti projektové dokumentace pro provádění stavby na akci Živé nádraží Beroun – dopravní terminál firmě Novák & partner." Realizace stavby je tak opět o krok blíže. V rámci stavebních prací by mělo dojít k plánované výstavbě dopravního terminálu a tedy přesunu stávajícího nevyhovujícího autobusového nádraží z okraje města přímo před nádražní budovu.

Čekárna ŽST Beroun - budoucí restaurace, foto: Dominik JarošPohled na halu žst. Beroun, foto: Dominik Jaroš

Zdroj: ŽelPage, Radniční list, Město Beroun


Dominik Jaroš | 2.5.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


registrovaný uživatel Mr. T 
03.05.2011 (17:09)  
Ono nádraží v Berouně je vyloženě odporná záležitost. Stačí to vágus bistro na kraji, kouř jde do haly... Nemyslím stánek, ale "Bistro". Lavičky hrůza, celkově nevábné nádraží...
03.05.2011 (13:01)  
Kdo bude tvrdě trestat ? Bezpečností agentura bez pravomocí trestat, resp. vůbec zjišťovat totožnost osoby ?

Pracovník bezpečností agentury na nádraží připomíná leda tak bubáka z Ladových obrázků a pohádek.
03.05.2011 (8:54)  
Nějak jsem v článku nenašel, kdy ty změny k lepšímu nastanou.
registrovaný uživatel eMKo 
02.05.2011 (15:00)  
2Sim: Ano, je to tak. Jen jsem popisoval současnej stav.

Kdybych to měl nějak okomentovat, tak musím konstatovat, že mi vyhovuje, že když nestíhám, vím, že tam vždycky zaparkuju, protože je to prázdný.

Naopak mi nevyhovuje, že místo cca. 50ti aut, co u nádraží stály tam teď parkuje cca. 30 na P+R a pět na placeným od hodiny, takže dalších min. 15 aut parkuje někde jinde; předpokládám, že u toho nádraží by nemohly nikomu překážet..
registrovaný uživatel Sim 
02.05.2011 (14:35)  
eMKo > vsak prave to je ten zadrhel - projekt P+R je postaven na principu, ze auto necham na kraji mesta (v tomhle pripade jeste pred mestem, pokud je myslena Praha) a dal jedu verejnou dopravou. Satisfakci za tuhle "komplikaci" (kdy nedojedu autem az primo na misto urceni) je sleva na tu verejnou dopravu. To co je v Beroune je pritom presne podle hesla, koza zmizela (dotace na P+R) a vlk je porad hladovej (parkujici slevu nedostane).
registrovaný uživatel Pazzy 
02.05.2011 (13:51)  
Michal Drábek:
Tak jsem to nemyslel, spíš naopak, že to autobusové nádraží je v centru a ne na okraji, jak je v článku. Každopádně v Berouně by šlo udělat autobusové nádraží i vedle toho vlakového, autobusy by si asi trochu zajížděly, ale lidi z okolí toho stávajícího by si určitě oddechli. BTW cesta z nádraží do města, obzvlášť třeba večer není nic příjemného...
registrovaný uživatel eMKo 
02.05.2011 (12:27)  
'P+R' u Berounského nádraží je parkoviště za plotem za 20 kaček za 24 hodin, je tam závora a kasička. Je to normální placené parkoviště, žádná sleva na vlak ani autobusy. Když přijedu z Prahy rychlíkem, jde si tam od něj pro auto cca. pět lidí, nejvíc jsem tam viděl asi 30 aut současně.
registrovaný uživatel Sim 
02.05.2011 (11:42)  
Je to vuci clanku ponekud OT, ale cosi spolecneho to ma: Tusi nekdo, jake jsou plany s nadrazim v Rokycanech? Jde mi o to, ze celkove zprovozneni se stale oddaluje, pokud se nepletu, melo uz byt nadrazi komplet hotove.

Realita je ale takova, ze na peronech chybi pragotrony, hlasi se na hubu, chodi se po sterku, hline pisku ... a nad tim vsim se objevila pred mesicem cedule ve smyslu "kdyz nam neco prihodite, mozna to i dodelame". Nebo jak si jinak vysvetlovat, ze stavba, co uz mela byt hotova je ted avizovana jako kandidat na (dalsi) dotace?

No a kdyz se vratime k Berounu ... uz aspon zacalo P+R fungovat v rezimu, na ktery je staveno? Tedy tak, ze zakoupenim parkovneho mam slevu na jizdne? Zatim to bylo podobne, jako kdyz musi clovek chvatat do nonstopu, nez mu zavrou.
02.05.2011 (11:14)  
Pazzy:
V Berouně nemáte moc kam přesouvat. Možná přisunout přednádraží před dálniční most a pod něj naskládat autobusy...

Každopádně bych věnoval pozornost odstranění zbytečných bariér v hale a ztracených spádů v podchodech.
registrovaný uživatel Pazzy 
02.05.2011 (10:20)  
Nemělo by to být opačně, není železniční nádraží daleko od centra narozdíl od autobusového, které rozhodně není na okraji?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko