..: Lidlenky opět v prodeji :..

ČD NET LIDL, foto: Matouš DanielkaPraha — České dráhy spolu s obchodním řetězcem LIDL připravily pro své zákazníky další akční nabídku na státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii — na středu 17. listopadu 2010. Takzvané „Lidlenky“, tedy poukázky ČD Net LIDL, které je nutno vyměnit za jízdenky ČD Net na pokladních přepážkách Českých drah nebo (v neobsazených stanicích) u průvodčího ve vlaku, bude možno zakoupit od 4. listopadu do 16. listopadu v prodejnách LIDL za cenu 199 korun. Na jízdenku ČD Net lze neomezeně cestovat celý den ve všech vlacích ČD. V případě využití vlaků SuperCity Pendolino je samozřejmě nutno zakoupit místenku.

Zdroj: LIDL, České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.11.2010 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
05.11.2010 (11:36)  
Sim - souhlas, ale ČD mají vlastně jen čtyři řady velkoprostorů, které se dají použít na rychlíky. Bdtn, Bp, Bdmtee a Bpee a u každého je nějaká "špatnost": Bdtn - naftové topení, bez topného kabelu, Bp - to by šlo, ale má V-max 120km/h, Bpee - to by tam ČD nikdy nenasadily a je jich málo. Už jen Bdmtee - to by byla asi nejpravděpodobnější možnost 96 míst k sezení..
Ty ostatní šroty nepočítam.
registrovaný užívateľ Sim 
05.11.2010 (11:25)  
M > v tomhle Stanu chapu - uz jsem taky zazil situaci, kdy po dotazu, zda je zde volno, byla odpoved zaporna... a byla zaporna pro vsechny, kdo se ptali po me, az do cilove stanice vlaku.

Proto - u techtle konkretnich nocnich spoju - mi to prijde jako naprosto adekvatni dotaz. A problem je to i ze strany CD - Excelsior ma tusim 11 vozu, z toho tri "lezici". Ostatni jsou becka, vetsinou "plne obsazene" dvojici lezicich. A spousta lidi pak tvrdi, ze to je na houby, ze kdyz draha vidi, ze ma plno, ze neprida vagony. Pro provozovatele to ale znamena, ze ma obsazeno z cca 25%, takze proc by pridaval, zejo.

Pritom by stacilo pomerne jednoduche opatreni - misto cca osmi sedacich kupat by (aspon teoreticky, samosebou ze to je jen myslenka) stacilo nasadit cca 2-3 velkoprostory s ulickou uprostred se samostatnymi sedackami, kde se lezet neda. Pak 1-2 vozy kupe, ktere by ale byly vybaveny ve stylu Bmee - tedy trojice oddelenych sedadel. Kupata by byla povinne mistenkova za standardni cenu, preci jen je tam vic soukromi, ale v dane situaci by nikdo nemohl zabrat cele kupe v jednom nebo ve dvou a nikoho dalsiho tam nepustit pomoci slova "obsazeno".

Ano, zrejme by to nekolik cestujicich odradilo od pouziti tohoto spoje, ale to vazne chcem kvuli par "neprizpusobivym" (mysleno zde ve smyslu nechapajicim, ze Becka jsou k sezeni 8mi lidi kupe) vozit dvakrat tak dlouhej vlak, nez musime?

A co me na tom fascinuje nejvic... proc s tim nikdo nic nedela. Vzdyt CD preci musi platit za prepravenou tunu, takze pokud misto osmi vozu pojedou ctyri s plus minus stejnou trzbou za listky (to co by se ztratilo v tech par cestujicich, co by s tim v tehle podobe nejeli, by se zase vratilo na povinnych mistenkach - spis si myslim, ze soucasny stav spoustu lidi odrazuje a mnou popsane "definovane jedno misto" by lidi prilakalo).

Ale co se divim, kdyz je mozne, ze je par dni pred odjezdem vlaku zcela vymistenkovana prvni trida a nikdo to neresi, par hodin pred odjezdem je vymistenkovany cely vlak (nemyslim potemkina) a opet nikdo nic neresi, tak co by se nekdo angazoval v zalezitosti, kde je mozne usetrit a pritom zvysit uroven cestovani.
registrovaný užívateľ M 
05.11.2010 (10:13)  
Sorry, ale neslusne? A na normalnim chodniku je slusne, aby nekdo stal napric celym chodnikem a zabiral ho tak jen pro sebe?
Chodi se vpravo, jezdi se vpravo, pravidla plati na silnici i chodnicich.

Pokud jde o vytvareni tichych vozu, tak ano - ale ne kvuli tomu, aby tam nedo mohl spat natazenej pres 4 mista, kdyz si zaplatil jedno (notabene ve vlaku, kde jsou i vozy k lezeni specialne urcene). Fakt se na te definici asi neshodneme...
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
05.11.2010 (9:58)  
Staňa Kulatý:
Souhlasím s Vámi tak na půl. Znám tyto situace z obou stran.

Batoh: Ano, "Je tady volno?" je podle mě adekvátní žádost o místo. Já za slušnost považuji se takhle zeptat vždy (krom případu, kdy se nás hrne do vlaku horda a zdržoval bych tím hrnoucí se, kteří jsou za mnou). Nedávnou jsem se takhle ptal někoho, kdo spal, což bych normálně nedělal, ale už nebylo místo a nebudu kvůli jeho batohu stát, že. A z druhé strany, když někam jedu a mám vedle sebe místo, někdy si tam dám tašku, ovšem když se vlak plní, obvykle si ji rovnou sundám, aniž by mě někdo musel žádat. Myslím, že tady běžná pravidla slušného chování postačují.

Spaní v Béčku: Snažím se si nejdřív najít místo, které je opravdu volné (celý vlak pro to procházet nebudu, ale vagon ano). Budit spící lidi je až to poslední, ale není-li již jinde místo, tak samozřejmě ano, stát kvůli nim nebudu. Ale ten Váš dotaz mi takhle zní strašně nepříjemně a kousavě, opět bych se uchýlil ke standardnímu "Je tady volno?". Všichni vědí, že ten vůz je na sezení, ale dokud není moc plno, tak myslím, že spaní vleže nikomu nevadí. Často takhle spím, a když spím sám, stává se mi, že se ke mně přispí někdo jiný, to je zcela ok. Když ale přistoupí rodinka a začne si povídat, tak mi to kapku vadí - teda pokud jsou místa i jinde. Myslím, že ČD by mohly zavést ty "tiché oddíly" a "tiché vozy", nic by je to nestálo. Takhle se to smíchá, že v kupé jsou lidi co chtějí spát dohromady s lidmi co ne, a přitom by stačilo je jen vhodně přemístit a byli by všichni spokojenější. (Jiná věc je, že se dá celkem dobře spát i v sedě; lůžkový ani lehátkový vůz jsem ještě nezkoušel, proto je tu nezmiňuji.)

Nesnášíte lidi s místenkami, nebo ty kteří tvrdí, že mají místenky, které nemají? Není mi to z příspěvku jasné. A také mám pocit, že stejně nejde legálně zamístenkovat víc míst, než obsadím - není-li místo obsazeno do 5 minut, místenka tuším propadá, takže když si dva lidi koupí 6 místenek, tak stejně nemají nárok si zalehnout celé kupé. Pokud člověk chce celé kupé, má prý kontaktovat ČD, ale přímou zkušenost s tím nemám, takže nevím, jestli a jak to funguje.

A ty chodníky a schody: teď kvůli té přestavbě (tj. snad dočasně) je tam moc malá kapacita. I když nevím, proč eskalátory na straně mají vyšší kapacitu než chodník uprostřed, který i po dokončení přestavby asi bude využívanější. Ale stavební plány jsem neviděl, třeba je to vymyšlené dobře. Teď ovšem je to za cenu jistých omezení a nepříjemností. Osobně bych si nedovolil pokřikovat na lidi, aby mi uhnuli, žádnou takovou povinnost nemají (ani na eskalátorech v metru) a přijde mi to jako silně neslušné. Kdo spěchá a spěchá častěji, jistě ví o severních eskalátorech, které jednak mají vyšší kapacitu a jednak o nich spousta lidí neví nebo je z jiného důvodu nepoužívá, a tedy se na spěchání velmi dobře hodí. Nevidím proto důvod pro pokřikování na lidi na jezdícím chodníku.
05.11.2010 (7:45)  
Já bych se taky pokusil do toho vložit. S Alešem Petrovským plně souhlasím. Už jsem se za to neustálé cestování na velké vzdálenosti tak osmělil, že se neptám, jestli by jsi mohl ten člověk dát batoh na polici, ale čistě jen, jestli je tady volno. V nočním vlaku, kde kupé vozu "B" obývají dva ležící chlapíci to dělám tak, že normálně otevřu, závěs nezávěs a zeptám se: "Dobrej. Je tohle vůz na sezení, že ano?" :) Vím, že já jsem ten špatný, ale to je mi putna. Ještě přidám můj zážitek z vozu Aee na Zlínském expresu, tenkrát to vlastně ještě nebyl Zlínský expres, ale jistě víte, o jakém vlaku mluvím. Tak jsem v Otrokovicích nastoupil, byl jsem sám v kupé. V Olomouci už nebylo žádné kupé prázdné a za mnou si přisedli dva maníci, že mají místenky k oknu. Zdvořile jsem si tedy přesednul od okna k uličce, načež jeden z nich povídá: "Ale mi máme koupené celé kupé." Říkám "vážně?". Tak se vám potom začal dosti nervózně přehrabovat v lístcích a poněvač jsem byl neoblomný, tak nakonec vyšlo najevo, že měli místenky jen čtyři! Plán prázdného kupé jim tedy nevyšel. A upřímně, já jsem byl i trochu rád, protože takové lidi přímo nesnáším.

M: Jak píše Luxian, v Praze je to samé na hlavním nádraží. Já mám na to taky "recept". Normálně řeknu: "Haló, vy tam ve předu, to je pojízdný chodník, ne jezdící schody". Nedělám to samozřejmě vždy, jen když spěchám. A párkrát se ke mě i někdo přidal:-)
registrovaný užívateľ TTtrain  mail  
05.11.2010 (6:02)  
Takže od nového GVD SONE+ za 550,- ? To se asi musí zalepit ta díra, která vznikla rozdáváním SONE+ v Kaufu po 100,-Kč s plyšákem. Jo nalákat lidi na cestování zdražením, to je fakt originální. Gratuluji.
registrovaný užívateľ M 
04.11.2010 (1:48)  
:-))
Porad je to ale v Praze teda lepsi - tam se stoji imbecilne, zatimco v Brne v pravde idiotsky:-)
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
04.11.2010 (1:38)  
V Praze je to mozna jiny, tak uz lidi aspon v metru chapou, kde se stoji.

Na eskalátorech většinou jo, ale zrovna na tom novém pojízdném chodníku na Hlaváku lidi vůbec nerespektují stání na jedné straně a prostě opravdu imbecilně stojí po celé šířce. Zvlášť v pátek odpoledne se pak před ním vytváří dlouhé fronty.
Z toho důvodu téměř výhradně využívám severní eskalátory.
registrovaný užívateľ M 
04.11.2010 (1:29)  
Presne to, co popsal AP psal i ten Sura na idnesu ve "vyletu za 50 korun". Akorat teda o levl vejs, protoze ten psal o nocnim vlaku...

Nejlepsi je, ze kdyz nekoho vyzvete at si ten bagl da do pr... pryc, tak jste vlastne ten spatnej, co prudi.
Podobne, jako kdyz na jezdicim "chodniku" ("rovny schody" nahoru) v nakupnich centrech nejaka dvojice idiotu stoji vedle sebe a hrozne se divi, ze chci projit a nechci se "vest" rychlosti 2 metry za 10 vterin. V Praze je to mozna jiny, tak uz lidi aspon v metru chapou, kde se stoji.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko