..: Výpravčí přejdou pod SŽDC – Bárta dotahuje transformaci drah :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Středeční rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty má zamezit hrozbě žaloby Evropské komise proti České republice. České dráhy jako státní organizace zanikla v roce 2002. Sledovaná transformace měla zajistit oddělení komerčních aktivit provozování osobní a nákladní dopravy od správy drah, pro které byla vytvořena nová organizace — Správa železniční dopravní cesty. Tento úmysl sledoval obsah směrnice Evropského parlamentu a rady 2001/14/ES schválený 16. února 2001 až na dvě výjimky — správa nádraží a řízení dopravy zůstala pod křídly ČD. Tento nedodělek transformace je v současnosti brzdou v liberalizaci dopravy a stal se terčem kritiky ze strany Evropské komise. Ministr Vít Bárta proto 7 let po závazném termínu, 15. březnu 2003, pro splnění všech podmínek směrnice nařídil přesun zaměstnanců ČD zabezpečujících řízení provozu drážní dopravy pod SŽDC. Odbory krok i přes jeho nevyhnutelnost nečekaly a využívají hrozby stávkou v rámci argumentace o zdržení tohoto kroku. Kompetence ČD a SŽDC nejsou podle nich vyjasněné.

Středeční rozhodnutí ministra dopravy ovlivní pracovní zařazení asi 9.500 ze zhruba 27.000 zaměstnanců Českých drah na pozicích výpravčích, signalistů, hláskařů, hradlářů nebo závorářů. Podle Bárty se tento krok transformace musí realizovat co nejdříve, už s ohledem na fakt, že byly otevřeny první veřejné tendry na dálkové spoje v ČR a některé kraje již připravují soutěže na regionální dopravu. Naopak otázka správy nádraží a na nich poskytovaných služeb zůstává nevyřešená. Podle ministerstva stojí roční účet za služby řízení dopravy asi 5,2 mld.; nakolik je toto číslo adekvátní Bárta pochybuje. Ředitele SŽDC Pavla Habartu a ČD Petra Žaludu pověřil přípravou projektu na převedení zaměstnanců do státní organizace, stejně jako vyrovnání některých majetkových poměrů s pozemky na dráze. Připouští se i revize počtu zaměstnanců.

Odbory tento krok nečekaly a volají po generální stávce na dráze s odhadovaným datem 17. listopadu. Jak ministr dopravy Vít Bárta, tak premiér Petr Nečas připustili, že projekt je teprve v začátcích a budou s odboráři jednat na tripartitě. Ustanovená pracovní skupina bude řešit detaily převodu, např. nutné legislativní změny.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed, České dráhy (Wikipedie)


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.10.2010 (21:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.10.2010 (23:29)  
Dokud nebudou převedeny i nádražní budovy pod SŽDC, tak je to stále jen polovičaté řešeni a neumožňuje to skutečnou liberalizaci železniční dopravy. Každopáně tohle je určitě krok správným směrem a odbory mohou tak maximálně vznést připomínky, ale stávka, to je prostě výsměch. Ale ono je to jasné, tady jde o režijky a jiné českodrážní výhody, které teď padnou.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.10.2010 (23:26)  
Nejsem zametnacem drah, ale ostre se ohrazuji proti uvedenym vypadum vuci zamestnancum provozu drahy, kteri budou muset pracovat a nest zodpovednost za rizeni dopravy uplne stejne u SZDC jako u CD. Nicmene u SZDC mohou byt klidnejsi, protoze SZDC jako statni instituce muze mozna trosicku mene hledet na racionalizaci poctu zamestnancu (pri nedotstaku penez staci zdrazit cenu za DC).

Uvedu veci na pravou miru:
- zamestnanci meli tak jako tak prejit k SZDC od ledna 2012
- Barta termin o rok zkratil nikoliv kvuli EU, jak se mylne uvadi, ale kvuli svemu kamaradovi Jancurovi, kteremu na CD vsechno hrozne vadi
- odbory se brani, protze pan "Chytry" zase rozhodl od stolu
- kompetence pracovniku po prevodu nejsou doreseny, protoze zamestnanci budou delat v prostorach a casto na technologiich jine firmy, take jsou funkce casto kumulovany (vypravci+pokladnik v malych stanicich atd.), takze problemy tu jsou a doresene to neni.
22.10.2010 (23:15)  
Tak tohle se snad udělat musí ne? Konečně se začíná něco dělat a odboráři mají něco proti tomu...Jinak vážněby mohli protestovat proti tomu rušení tratí proti nenabídnutí těch tratí soukromníkům
22.10.2010 (23:12)  
Jedině dobře. A představitelé odborů jen odhalují to, jak moc velká prasata v žitě to jsou.
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2010 (23:11)  
Odboráři nijak neprotestují proti chystanému rušení tratí, které může ohrozit i pracovní místa některých zaměstnanců.

Odboráři rychle vyjádřili "silný nesouhlas" a pohrozili "razatním postupem", když Bárta nařídil naprosto logický převod zaměstnanců zajišťujících řízení provozu vlaků všech dopravců, pod správce infrastruktury.

Je hezky vidět, co mají soudruzi odboráři za priority, co jim vadí a co ne.

Pracovník řízení provozu by samozřejmě neměl mít nárok na užívání jízdních výhod jednoho z dopravců, jehož provoz řídí.
Cokoliv jiného bude nelogické a bude to znamenat, že část mzdových nákladů zaměstnanců SŽDC ponesou ČD.
22.10.2010 (21:59)  
Hry posledních dvou šéfů ČD na monopolismus bez ohledu na perspektivně nevyhnutelné otevírání konkurenci bohužel prolobbovaly tuhle pitomost do dnešní podoby.

Odboráři vyvádějí, protože na ně bude vidět víc a patrně budou muset víc makat, jakmile se otevřou tratě soukromým subjektům. Ale vlastně, lidsky je "chápu". Asi by mi jako letitýmu odborářskýmu nemakačenkovskýmu kmetovi, kterýho chtějí najednu přesunout někam, kde už si odbory pomalu vybudovaly svoji novou hierarchii, taky bylo na mžitky před očima :-D

Každopádně za rozhodnutí, že půjdou pod ČD, z před těmi 2-3 lety by si někdo zasloužil za ucho.
registrovaný uživatel aron 
22.10.2010 (21:45)  
Zatím nechápu postoj odborů, vyváděj jako kdyby měli být všichni propuštěni a zatím se jim snad jenom změní hlavička pracovní smlouvy jestli to dobře chápu. I jízdní výhody by jim snad měli zůstat.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko