Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.
Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.
Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.
Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.
Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.
Zdroj: lidovky.cz
Druha vec je, jestli to koleje zvladnou protahnout a aby z toho nebyla nadherna opera, kterou ale nikdo nedokaze zazpivat
Hejbani s poplatkama za DC Barta zminil jiz nekolikrat.
Problém slibu, že se do Prahy dojede za 1:50 je, že po dokončení Votice - Benešov, zrušení vaty a nasazení výkonnějších a rychlejších vozidel vyjde zkrácení jízdní doby přibližně 30 minut. Dalších 16 minut se dá zkrátit jen nezastavováním ve stanicích, což by asi neprošlo, zavedením X párů nadvlaků a nebo počítáním jízdní doby do Hostivaře. Uvidíme, jak se ministrův slib naplní.
Jaké pořád nadvlaky?
Podle mě mají v úseku Praha - ČB opodstatnění zhruba tyhle linky (v hodinovém taktu, neuvedu-li jinak):
1) IC Praha - ČB. Zastavit v Táboře
2) Sp Praha - rychle do Benešova, pak zastavovat jen tam, kde to má smysl, Tábor, Soběslav, Veselí - rychle do ČB.
3) Os/Sp (30 min takt) - z Hostivaře rychle do Strančic - pak zastávkově do Benešova
4) Os (30 min takt) Praha - Strančice
5) Os (30 min takt - proklad se 4) Praha - Říčany
6) Os Tábor - Veselí v prokladu s 2 - ve špičkách rychle do ČB
7) Os Veselí - ČB (asi se tam ně)
8) R od Jihlavy
Těším se na připomínky. Pilnější z Vás můžou porovnat vlkm vlaků vypravených s každého směru jednou za 2h.
Tak to jsem na ten plán a hlavně jeho realizaci moc zvědav:-)
Úsek z Benešova do Tábora se vyřeší zdvojkolejněním a mnoha přeložkami včetně šesti tunelů, na úseku do Votic už se pracuje. Mezi Olbramovicemi a Chotovinami rychlost pod 150 km/h neklesne. Samozřejmě do konce volebního období to hotové nebude.
A taky by bylo zajímavé, čím se budou tahat vlaky, když dojde ke zvýšení traťové rychlosti. To všechna Esa zrychlí??
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.