České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.
Zdroj: České dráhy
Upřímně řečeno, elektrická vozidla na 120 je už opravdu přežitek, už dnes se ty vozy/jednotky můžou občas na nějakým spěšňáku svézt klidně 140, takže do budoucna je těch 160 asi vhodných... jako to budeme na rychlíkách do nekonečna držet soupravy s loko s rychlostí okolo 140 max? Uvědomme si že nová vozidla mají v našich podmínkách před sebou nejmíň nějakých 40 let života a pro rozumnou operativnost by Vmax 120 byla zcela jistě smrtící. Těch 140 by asi ušlo, ale zase je tu to že předpisy pro 140 a pro 160 jsou stejné, a pak ten požadavek na dotace...
Prostě buďme rádi že máme do budoucna rezervu, stejně by se na tom moc neušetřilo...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.