..: ČD: čtyři elektrické jednotky pro jižní Čechy :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 11.9.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.09.2010 (17:18)  
Stadler Flirt (Bo´2´Bo´) to nebude, protože tyto jednotky stejně jako Bombardier Talent 2 neodpovídají kapacitně. Jsou malé a kapacita je maximálně někde kolem 140 míst a to na úror všech víceučelových prostor. Bude to jednotka se čtyřnápravovými vozy. Takže když už něco z ciziny, tak Siemens Desiro ML a já si myslím, že s největší pravděpodobností to bude nově vyvíjená jednopodlažní jednotak Škoda.
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
11.09.2010 (16:34)  
Dalším ramenem by mohla být trasa (České Velenice / Summerau) - České Budějovice - Veselí - Tábor. Co jsem tak vysledoval, jezdí mezi těmito body nejvíc lidí. Ideální pro nasazení střídavých slonů.
registrovaný uživatel aron 
11.09.2010 (15:09)  
Jak můžou dráhy vědět, že hodnota kontraktu je 452 mil.,když ho ještě ani nevypsali?
11.09.2010 (14:58)  
Sim: nebylo by to moc velké a zbytečně drahé? Nevyšla by lépe standardní 1podlažní jednotka??
11.09.2010 (14:44)  
Sim) Já sázím na Stadler FLIRT. :) Ostatně nedávno byly schváleny na střídavé trakci.
registrovaný uživatel Sim 
11.09.2010 (14:42)  
Ze by konecne dvouusystemovy slon ... treba ve forme dvouvozove jednotky?
11.09.2010 (13:47)  
Kolik let nesmí opustit hranice kraje? Tak 3 kv se určitě hodí, bude třeba se s tím předvádět... Ale do Summerau to jezdit nesmí, to by neměly kam jezdit 810, které tam jezdí na mezistátním osobním vlaku...

Na druhou stranu, aspoň to nepojede až do Vídně, má to být snad příměstská jednotka (a ta na dálkovém vlaku nemá co dělat), pokud se ustálí ČV jako přestupní uzel a budou tam končit rakouské vlaky, nemá v tomto případě rakouské napětí fakt smysl, ale je škoda, že se to nevyužije na Summerau.
11.09.2010 (13:27)  
A nezapomeňme, že 15 kV by jim bylo zcela na nic, protože nemůžou opustit hranice kraje. ;-)
11.09.2010 (13:18)  
T.Z.) Tak ona to říká ta tisková zpráva. Řekl bych, že když ČD požídí DVOUsystémové vozidlo, tak "by default" tím myslí stejnosměrné a střídavé napětí typické pro ČR. Německá střídavina je vždy brána jako třetí. :)
11.09.2010 (13:07)  
Kdesi na netu jsem četl, že to nemá umět 15 kV, což si vzhledem k lokalitě nasazení dovolím označit za tzv. "velice vtipné"... :-Q
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko