..: Jihočeský kraj chce vypsat výběrové řízení na pošumavské tratě :..

Osobní vlak ČD na Šumavě, foto: Pavel Martoch České Budějovice — Jihočeský kraj uvažuje o vypsání výběrového řízení na provoz osobních vlaků na lokálkách v Pošumaví. Zájem projevila především společnost RegioJet. Změna dopravce by se mohla týkat tratí 194, 197 a 198. Pokud by chtěly tyto tratě dál provozovat České dráhy, musí na provozu šetřit. Právě RegioJet totiž slibuje nižší provozní náklady a moderní nízkopodlažní motorové jednotky, což by v porovnání s vozidly nasazovanými v současné době znamenalo razantní nárůst kvality služeb a pohodlí. Dráhy se však brání tím, že již minulý rok se jim v kraji podařilo ušetřit 30 milionů korun a další úspory budou hledat těžko. Krajský ředitel ČD Jiří Kafka vidí problém především ve stoupajících nákladech na elektřinu a naftu. Přestože kraj uzavřel s ČD desetiletou smlouvu, nic mu nebrání ve vypsání výběrového řízení. Ve smlouvě je totiž zmínka o tom, že kraj může část závazku zrušit.

Šumavské tratě využívají především turisté, kteří s sebou často převáží v letní sezóně kolo, resp. v zimě lyže. Nemalou část cestujících tvoří také vodáci. V provozu převládají soupravy složené z motorových vozů řady 810 a přívěsných vozů Btax a BDtax. Nevhodnost nasazovaných vozidel jistě není nutno dále rozvádět. Ať už z důvodu velmi špatných trakčních vlastností, absence nízkopodlažního nástupu, či nemožnosti dostatečného větrání. Jedinou soupravou v „klasice“ je zde rychlík Šumava z Prahy přes České Budějovice a Krumlov do Nového údolí a zpět. Tento spoj má být však bohužel příští rok zrušen a Šumava tak ztratí přímé spojení s hlavním městem. Na osobní vlaky by se ale zčásti měly vrátit klasické soupravy tažené motorovou lokomotivou.

Zdroj: ČT24


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 9.9.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel byrot 
13.09.2010 (20:13)  
Za stávájících podmínek R Praha-Nové Údolí nemá smysl. Většina lidí jede jen krátký úsek. Najdou se i tací, co jedou z Prahy autem a nad Lipnem nasednou do vlaku, protože dál se autem nesmí. Jinak od nového grafikonu by měly z Budějovic do Údolí jezdit dvě patra s barčou a od Volar regiomrchy. Nic lepšího není.
10.09.2010 (19:55)  
Sim: A kdo říká, že by to měl být pouze jeden pár? Udělal bych to tak, že by byl ještě přípoj od/k vlakům IC 100/101 a R 206/207 (klidně i spěšné vlaky) a samotný rychlík do prahy třeba 2x denně (jeden bych nazval Šumava a druhý Böhmerwald...)
registrovaný uživatel Sim 
10.09.2010 (13:00)  
Farkač Karel > ne ze by se mi ta predstava nelibila, ale ma tohle vsechno smysl investovat kvuli jednomu paru vlaku?
10.09.2010 (10:35)  
Pokud je rychlík Šumava určen pro spojení Prahy se Šumavou, měl by být veden mimo takt bez zastavení až do ČB, tam uskutečnit výměnu stroje a teprve potom zastavovat v místech s velkou šumavskou frekvencí. Například: Zlatá Koruna, Český Krumlov, Kájov kvůli přechodu na D3 s redukovanými ohlašovacími místy, Horní Planá, Nová Pec, Černý Kříž a v konečné v Novém Údolí. Spoj by měl být veden s nejvyšší prioritou, to znamená při zpožděném Os změnit místo křižování ve prospěch R-Šumava. To samé by mělo platit i při zpáteční jízdě do Prahy.
Také trať vyžaduje určité důležité úpravy. Hlavně zrušení několika "polní" přejezdů, které jsou minimálně používané a doplnit několik PZZ.
Tím by tento rychlík získal na rychlosti a v případě nasazování bezkoženkových vagonů také na kultuře cestování. Dále by tento spoj, pokud by byl takto vylepšen, by nutně potřeboval propagaci, aby cestující už předem věděli o jeho podstatném zlepšení a zkrácení jízdní doby.
FRK
10.09.2010 (8:40)  
Tak celá trat je zabitá 810, Šumava měla smysl pro Budějčáky v tom, že to byl JEDINÝ SLUŠNÝ VLAK NA ŠUMAVU, jet v létě v 810 je pro většinu lidí MASOCHIZMUS, bohužel se tu ale vyskytují lidé, kterým se to líbí...

Šumavskou trať ještě drželo nad vodou nasazování Bmto, nebyl to opravdu žádnej zázrak, ale ty 2 . 3 hodiny se v tom dalo sedět, jako pravidelkou tam stejně prakticky nikdo nejezdil, a Bmto bylo pro turisty malé zpestření výletu. A táhla to velká mašina, takže se do kopce nejezdilo 20.

Dále, porovnejte jízdní doby vlaku do Volar a autobusu do Volar /rozdíl je a si 6 vs cca3-3,5/...

ekoter: osobák, který bude cestou na Šumavu stavět jako rychlík podle mě nemá smysl. ČK-ČB bude jezdit vlakem rejžírkář, či výletník, ale pravidelka jede mnohem častěji jedoucíma busama "všech kategorií", najdeme tu jak "Os, Sp, R, tak i IC", ccca 30 - 40 denně, většina busů je na velmi slušné úrovni. A na trati jsou obce, kde je to vlakem blíž jak busem, často je to na vlak i blíže než na autobus jedoucí nad vesnicí /případ zejména úseku ČB - ČK/
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
10.09.2010 (5:45)  
For MZ: Teď jste mne dostal. Vlak jedoucí kolem půlnoci z Phy po 220, tzv. "zatahovák", sloužil k jinému účelu. V tomto spoji jsem strávil mnoho hodin a věřte, že na turistu byste zde nenarazil. Jediný střízlivý byl většinou průvodčí. No a představa, jak po celonoční jízdě na kožence vystupuji ráno na Šumavě a vyrážím na celodenní pochod to je skutečně někde na hranici mezi "sci-fi" a pacientem bohnické léčebny.
10.09.2010 (0:20)  
Ad 743 010-1: Já bych byl ochoten Šumavu nechat žít, pokud by se na 194 chovala jako obyčejný osobák (nebo naopak klasický osobák by mohl stavět jako teď Šumava, ono by to stačilo) a byla by normálně do taktu.
10.09.2010 (0:17)  
Ad MZ: Připomíná mi to způsob, jakým jezdili moji prarodiče s mojí maminkou na chatu v Českém Ráji. Okolo jedné z Vysočan, v Turnově byli kolem třetí, hodinku tam pospali na nádraží, kolem čtvrté prvním vlakem na Hrubou Skálu a pak 6 km pěšky - nic moc horšího si maminka z dětství nepamatuje:-)
Ale teď vážně: Segment cestujících, kteří by chtěli podstoupit výlet, jaký jste Vy naznačil, je podle mne mizivý. Když už by chtěli takový výlet podstoupit, tak se podle mne rozhodnou v 99 % případů pro osobní auto. A jenom režijka je může přesvědčit, aby se rozhodli pro vlak.
10.09.2010 (0:10)  
Měl jsem moc rád rychlík 990/991 Otava. Cesta ze Šumavy opepřená nádhernou krajinou kolem Březnice, na to se nezapomíná. Škoda. A ta zamráča, když jí fíra přitopil!
(ctitelé pokroku, mějte slitování s tímto šotovýlevem)

Tahle Šumava - nevím, jaký o ni byl v sezoně zájem, ale koncepci rychlíku na Šumavu bych zcela nezavrhoval.

M. Zikmund (nadsázka): tahle časová poloha by vůbec nebyla marná, kdyby na vlaku byly řazeny Bc a WLAB (-:
09.09.2010 (22:35)  
ekoter : kdo ?
No ten, kdo se chce dostat do NÚ tak, aby mohl udělat nějaký celodenní smysluplný turistický výšlap. Přijet do této lokality v poledne je drobet padlé na hlavu. Holt "obchodníkům" objednávajícím trasy tohle nedochází ...
Když jsem chtěl na Plešné jezero a přes Plechý a hraniční přechod Zadní Zvonková a večer se vrátit přes přívoz v Horní Plané a stíhat poslední spojení do PH, tak jsem jel z Prahy o půlnoci, chvíli orazil na lavičce v ČB a pak jel prvním ranním osobákem kolem půl šesté, cca 7.30 v Nové Peci a mohl vyrazit ...
Dneska si marně lámu hlavu tím, jak smysluplně dojet co nejdříve vlakem do NÚ, dostat se na Trojmezí a vrátit se večer vlakem do PH... když vjedete z PH ve 4.04 přes Plzeň, tak jste v NÚ v 10.03 = nic moc... Ať se pak nikdo nediví tomu, že turistika zachází na úbytě ... To nemá s režijkou nic společného ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko