České Budějovice — Jihočeský kraj uvažuje o vypsání výběrového řízení na provoz osobních vlaků na lokálkách v Pošumaví. Zájem projevila především společnost RegioJet. Změna dopravce by se mohla týkat tratí 194, 197 a 198. Pokud by chtěly tyto tratě dál provozovat České dráhy, musí na provozu šetřit. Právě RegioJet totiž slibuje nižší provozní náklady a moderní nízkopodlažní motorové jednotky, což by v porovnání s vozidly nasazovanými v současné době znamenalo razantní nárůst kvality služeb a pohodlí. Dráhy se však brání tím, že již minulý rok se jim v kraji podařilo ušetřit 30 milionů korun a další úspory budou hledat těžko. Krajský ředitel ČD Jiří Kafka vidí problém především ve stoupajících nákladech na elektřinu a naftu. Přestože kraj uzavřel s ČD desetiletou smlouvu, nic mu nebrání ve vypsání výběrového řízení. Ve smlouvě je totiž zmínka o tom, že kraj může část závazku zrušit.
Šumavské tratě využívají především turisté, kteří s sebou často převáží v letní sezóně kolo, resp. v zimě lyže. Nemalou část cestujících tvoří také vodáci. V provozu převládají soupravy složené z motorových vozů řady 810 a přívěsných vozů Btax a BDtax. Nevhodnost nasazovaných vozidel jistě není nutno dále rozvádět. Ať už z důvodu velmi špatných trakčních vlastností, absence nízkopodlažního nástupu, či nemožnosti dostatečného větrání. Jedinou soupravou v „klasice“ je zde rychlík Šumava z Prahy přes České Budějovice a Krumlov do Nového údolí a zpět. Tento spoj má být však bohužel příští rok zrušen a Šumava tak ztratí přímé spojení s hlavním městem. Na osobní vlaky by se ale zčásti měly vrátit klasické soupravy tažené motorovou lokomotivou.
Zdroj: ČT24
1 2 | Zpráv na stránku: |
Také trať vyžaduje určité důležité úpravy. Hlavně zrušení několika "polní" přejezdů, které jsou minimálně používané a doplnit několik PZZ.
Tím by tento rychlík získal na rychlosti a v případě nasazování bezkoženkových vagonů také na kultuře cestování. Dále by tento spoj, pokud by byl takto vylepšen, by nutně potřeboval propagaci, aby cestující už předem věděli o jeho podstatném zlepšení a zkrácení jízdní doby.
FRK
Šumavskou trať ještě drželo nad vodou nasazování Bmto, nebyl to opravdu žádnej zázrak, ale ty 2 . 3 hodiny se v tom dalo sedět, jako pravidelkou tam stejně prakticky nikdo nejezdil, a Bmto bylo pro turisty malé zpestření výletu. A táhla to velká mašina, takže se do kopce nejezdilo 20.
Dále, porovnejte jízdní doby vlaku do Volar a autobusu do Volar /rozdíl je a si 6 vs cca3-3,5/...
ekoter: osobák, který bude cestou na Šumavu stavět jako rychlík podle mě nemá smysl. ČK-ČB bude jezdit vlakem rejžírkář, či výletník, ale pravidelka jede mnohem častěji jedoucíma busama "všech kategorií", najdeme tu jak "Os, Sp, R, tak i IC", ccca 30 - 40 denně, většina busů je na velmi slušné úrovni. A na trati jsou obce, kde je to vlakem blíž jak busem, často je to na vlak i blíže než na autobus jedoucí nad vesnicí /případ zejména úseku ČB - ČK/
Ale teď vážně: Segment cestujících, kteří by chtěli podstoupit výlet, jaký jste Vy naznačil, je podle mne mizivý. Když už by chtěli takový výlet podstoupit, tak se podle mne rozhodnou v 99 % případů pro osobní auto. A jenom režijka je může přesvědčit, aby se rozhodli pro vlak.
(ctitelé pokroku, mějte slitování s tímto šotovýlevem)
Tahle Šumava - nevím, jaký o ni byl v sezoně zájem, ale koncepci rychlíku na Šumavu bych zcela nezavrhoval.
M. Zikmund (nadsázka): tahle časová poloha by vůbec nebyla marná, kdyby na vlaku byly řazeny Bc a WLAB (-:
No ten, kdo se chce dostat do NÚ tak, aby mohl udělat nějaký celodenní smysluplný turistický výšlap. Přijet do této lokality v poledne je drobet padlé na hlavu. Holt "obchodníkům" objednávajícím trasy tohle nedochází ...
Když jsem chtěl na Plešné jezero a přes Plechý a hraniční přechod Zadní Zvonková a večer se vrátit přes přívoz v Horní Plané a stíhat poslední spojení do PH, tak jsem jel z Prahy o půlnoci, chvíli orazil na lavičce v ČB a pak jel prvním ranním osobákem kolem půl šesté, cca 7.30 v Nové Peci a mohl vyrazit ...
Dneska si marně lámu hlavu tím, jak smysluplně dojet co nejdříve vlakem do NÚ, dostat se na Trojmezí a vrátit se večer vlakem do PH... když vjedete z PH ve 4.04 přes Plzeň, tak jste v NÚ v 10.03 = nic moc... Ať se pak nikdo nediví tomu, že turistika zachází na úbytě ... To nemá s režijkou nic společného ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.