..: RegioJet vybírá nové vozy ze 2 nabídek :..

Siemens Desiro ML, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Brno — Společnost RegioJet, která vyhlásila v červnu výběrové řízení na 50 vozů pro dálkovou dopravu, dostala nakonec dvě nabídky. Počet potencionálních dodavatelů se tak nakonec zúžil na dva z dvanácti zájemců, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci. Společnost RegioJet chce během příštího roku začít provozovat dálkovou linku z Prahy do Ostravy, Českého Těšína a Žiliny. Mezi další zvažované trasy pak patří například trať z Plzně do Domažlic a spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, které by ale obsloužili motorovými vozy a jednotkami. Případný vítěz výběrového řízení, pokud si společnost RegioJet vybere jednu ze dvou podaných nabídek, by měl být znám do dvou týdnů. Všech 50 poptávaných vozů by se pak mělo na kolejích postupně objevit do konce roku 2012; ty mají být firmě dodány ve třech etapách. Prvních 20 kusů má dorazit do dubna 2011, dalších 20 na jaře následujícího roku a zbylých deset do listopadu roku 2012.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Nová vozidla pro dálkové spoje plánuje také konkurent RegioJetu - České dráhy. Ty během příštího roku plánují vyhlásit výběrové řízení na až 30 netrakčních jednotek podobných rakouskými drahami provozovaným soupravám railjet. Nákup těchto souprav chtějí České dráhy financovat pomocí vlastních dluhopisů tak, aby se za ně nemusel nijak zaručovat jejich vlastník, tedy stát. Vydání těchto dluhopisů ale představenstvo společnosti podmiňuje získáním mezinárodního ratingu minimálně na úrovni BBB. Cestující se tak mohou v příštích letech těšit na výrazné zvýšení kultury cestování po českých kolejích a ostrý souboj několika dopravců na dálkových linkách.

Zdroj: E15, OSŽ depo Praha


JiříK. | 8.9.2010 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.09.2010 (13:03)  
Tak už se to začíná rýsovat:
http://byznys.lidovky.cz/vagony-pro-regiojet-vyrobi-nejspis-rumuni-firmu-posili-ondruj-z-cd-1pk-/ln-doprava.asp?c=A100920_105951_ln-doprava_nev

Nedovedu si představit, jak by pan Ondrůj mohl firmu posílit. Během jeho působení u ČD jsem měl pocit, že svému chlebodárci spíš škodí.
13.09.2010 (22:55)  
Josef Nos : Nejen Horní Bavory, viděl jsem to na řadě jiných míst, ale nějak si to aktuálně nedovedu vybavit. Jak to je s vlastnictvím vozidel nevím.
Třeba ten BUS Norimberk - Praha sice provozují DB včetně loga a mundúru řidiče, ale vozidla jsou "soukromníka" a možná i zaměstnanci jsou soukromníka ....
13.09.2010 (22:00)  
2 GC + TP: vy se musíte mít rádi kluci, co?:-) Já bych s dovolením zůstal u modlení, ať se něco takového konečně podaří a nejplesnivější béčka půjdou konečně do šrotu!
13.09.2010 (16:15)  
George_Couser:

1. Já nevím, já bych řekl, že si ty soupravy odeberou všechny, a i kdyby neodebraly, tak nevidím jedinej důvod, proč by nám neměli vyrovnat počet našich a jejich railjetů.

2. Ne, ale vím, že se do Vídně obyvkle dá sehnat celkem solidní místo ( vyjímka je Vindobona ).

3. RailJety bych nasadil místo IC Ostravan, Janáček a Hutník. Pendolina bych nechal...
13.09.2010 (13:20)  
TP:
- OBB budou mít nějaké volné RJ do Prahy po neodebrání 16 původně nasmlouvaných souprav?

- Máš nějaké průkazné údaje o obsazeností spojů do Vídně?

- Počet nasazených souprav na jednotlivá ramena odhaduješ, nebo sis je opravdu spočítal? By jsi totiž potom nepsal o 6 soupravách na OV a jiné hlouposti...
12.09.2010 (21:48)  
George_Couser: 10 soprav do Vídně snad ne! To už a´t ÖBB taky pošlou nějaké railjety. Navíc - spoje do Vídně nejezdí plné. 8 souprav na Ostravu je taky moc. Stačí 6 ( ale nepočítám spoje do Žiliny ).
12.09.2010 (17:22)  
Mrtin99 - zkusím odpovědět v bodech:

1) Tahat to nemusí jen 380,ale vpodstatě cokoliv, co jde ovládat z řídicího vozu. Stejně tak to můžou tahat vyrovnávkové Taurusy OeBB

2) "regionální rychlíky" teda nemohou dostat původní IC/EC vozy po reko a musí na nich jezdit na věky věků jen Béčka a jejich deriváty?

3) Proč by se musely Pendolina nechávat jen na Praha - OV? Kapacita 2. třídy v 680 odpovídá cca 3 vozům B. Takže klidně mohou 680 jezdit třeba na Budějovice, kde se jejich vlastnosti využijí daleko lépe než na Ostravu, kde je jejich kapacita ve špičkách nedostačující. Ostatně doporučují přečíst článek z ŽM, který naleznete třeba zde: http://www.c-budejovice.cz/Monitoring%20tisku/20091204.html#000032 Těch 30 souprav je mimochodem tak akorát. Na hodinový Takt Praha - Ov je jich třeba alespoň 8 (při prodloužení do Žiliny ještě víc), Praha - Vídeň při hodinovém taktu 10 souprav. To máme už 18 souprav a ještě nic nejezdí třeba do Polska, Německa, nezdvojuje se... Takže 30 souprav je tak nějak zcela normální počet.
12.09.2010 (12:32)  
v současné době na ČB postačují 5 vozové soupravy

no zatim vsechny vlaky na CB co jsem videl by zaslouzili o jeden nebo i dva vozy vice...
snad nepamatuji vlak, kde by nekdo nestal na chodbicce...
nesmi se take zapomenout na to, ze nove vozy by meli nizsi kapacitu nez soucasne, protoze na budejovice hodne casto osm lidi v kupe opravdu sedi...

mozna mam trosku zkreslene pohledy, protoze jedine vlaky, ktere na CB vidam jsou patecni rychliky..;)
12.09.2010 (9:46)  
Martin99: v současné době na ČB postačují 5 vozové soupravy, ale musí se myslet také na budoucnost, až se začnou vlaky opět plnit. Zkrátí-li se jízdní doby (v současné době na 110 minut, ale snad v tom nejsou tunely na Hluboké) a zvýší se kvalita přepravy z krámů z Bautzenu na Railjety, tak se vlaky naplní hodně rychle. V případě klasických souprav by se "nastavovalo alá ČD", tedy stylem 2 Bmz a 3 B a nebyla by zaručena kvalita přepravy v celém vlaku. V případě railjetu naštěstí bude kvalita zaručena a nebudou se nahrazovat slušné vagony béčkama
11.09.2010 (22:13)  
No to má být vtip, to výběrové řízení ČD na 30 netrakčních jednotek - ČD Railjetů?
1) za co do těch 30 souprav zapřáhnou, to budou doobjednávat 380 nebo využijí současné mašiny třeba 151, 36x?
2) jaký účel to bude mít, to je nasadí na současné IC a EC? A všechny ty relativě nové rychlíkové vozy + ty plánované rekonstruované vozy z těchto dálkových spojů pak šoupnou na regionální rychlíky?
3) 30 souprav je fakt trochu moc. A to i hlediska kapacit... Na Praha-Ostrava chtějí mít Pendolina. A kolik je dalších tratí, kde se využije 6 a delší vozová souprava? I kdyby měli zajíždět do zahraničí, 30 souprav o takové kapacitě prostě nevyužijí. Už taky s ohledem na to, že bude přibývat konkurence a bude boj o pasažery. A dělat 5 a méně vozový Railjet mi připadá jako hloupost.
Rozhodovat o tom nebudu, ale spíš si myslím, že na některé dálkové spoje - třeba Brno-Ostrava, nebo Praha-České Budějovice by byl než ČD Railjet lepší nějaká 5vozová souprava. Klidně něco na způsob těch kdysi plánovaných dálkových Elefantů (ale nemusí to být od Škodovky). Dokonce ještě lepší by byla nějaká novodobá 5 vozová pendolina, která by díky naklápění mohla zkrátit jízdní dobu právě na takových tratích, které nejsou zrovna moc přímé (třeba úsek Brno-Přerov)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko