..: Dráhy chtějí snížit hlučnost Regionov :..

Regionova na Bechyňce, foto: Roman Mayer Šumperk — Strojvedoucí i cestující již delší dobu poukazují na vysokou hlučnost v interiéru modernizovaných jednotek řady 814 Regionova, která dosahuje až osmdesáti decibelů. České dráhy se proto po 180 dodaných soupravách rozhodly tento problém řešit a slibují zlepšení v rámci pravidelných oprav. V průběhu technických revizí mají být podlahy nad pohonným agregátem vyměněny a doplněny o celkovou protihlukovou izolaci. Náklady na jedno vozidlo by se měly pohybovat v řádech tisíců korun. Jako komplexnější řešení přichází v úvahu i dosazení nových převodovek, jež by měly odstranit časté problémy s řazením především na kopcovitých tratích. Plánované úpravy by měly hlučnost prvních 88 jednotek dostat přibližně na úroveň právě realizované poslední série regionov, objednané v létě 2010. Po skončení dodávek řady 814 chtějí dráhy ještě dodatečně opravit i zbylé motorové vozy řady 810 dosazením stahovacích oken, nových toalet a pohodlnějších sedaček.

Zdroj: iDnes


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 22.3.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.03.2011 (12:44)  
lbc: zastávku na znamení hlásí v tabulích 843-ky profesionální hlasatel Českého rozhlasu (teda, ne že mu před každou ZnZ zavolají mobilem, on to do něj ohlásí a fíra ten mobil přiloží k makrofonu...).
Že je to trochu přeřvané je jiný problém.
Ale dočkáte se, nový infosys, zkoušený na Olomoucko-Ostravsku, už chodí poměrně uspokojivě, a tam se hlásí centrálně z jednotky řídící celý infosys.
Po schválení bude nasazen do 843-ek i na Plzeňsku a Liberecku.
registrovaný uživatel lbc 
29.03.2011 (19:00)  
Dobrý den.
Já bych chtěl také osobně na něco upozornit. Jedná se o dveře nejen v oddíle 014, ale někdy i v oddíle 814, které se sami otevírají. Ale především v oddíle 014. Jestli je to nedoléhání dveří či zámkem ve dveřích už netuším.
Také mě osobně připadá - jako cestujícímu, že nerovnosti na trati se přenášejí na cestujícího v řadě 814 více, než o proti řadě 810.
I když je zde zřejmě původní podvozek i vypružení. Připadám si jak ve sportovním autě, který zrovna jede po dlážděné silnici, kde je občas propadlina.
Co mě ale osobně překvapilo a to z pohledu konfortu, je klidná jízda po úsecích trati Nová ves Jablonecké Paseky, Jablonec n N hlavní nádraží - Jablonec zastávka, Smržovka - Smržovka luční. Zde byla provedena výměna traťové koleje, oprava žel spodku a svařování kelejnic a místy použity Y pražce. Jízda po těchto úsecích je hned ,,o něčem jiném´´.
Jinak v 814 sedačky hodnotím dobře, okna stahovací jsou lepší než jen větračk,vniřní a venkovní vzhled i barva dobrý.
Hlášení zastávka na znamení v 814 je o proti řadě 843 znatelně lepší. Především mám na mysli hlasový projev zvukového signálu, který je po profesionální stránce u 843 šílený. Pokud jedete večer vlaken, kde většina zastávek je právě na znamení je to v 843 i 943 utrpení a ne požitek z jízdy.
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.03.2011 (23:28)  
Je pravda, že jsem toho v RN moc nenajezdil, ale že by byly hlučnější než 810 třeba jsem až tak nepocítil. Nepříjemně mě ale překvapila 843, kde dlouhodobě vydržet ten rámus fakt nejde. Přitom kdyby jela jen jako vlečená, byla by supertichá, žádné rázy z kolejí, pěkně to jede.
registrovaný uživatel laik8 
23.03.2011 (22:24)  
Ospravedlnujem sa za ten OT, len na iDnes to bolo v jednom clanku, preto sa mi to spojilo a pytal som sa tu.
23.03.2011 (19:16)  
Filip J.: Dosazují. Prostě se tam šoupne nová mísa i umyvadlo. Není tím myšleno vaku WC.
23.03.2011 (14:47)  
nových toalet

Nové toalety se do revitalizovaných 810 nedosazují.
23.03.2011 (10:57)  
Ty obludy mohly dostat ... retardér,
Na co by jim byly dva retardéry? :-)
23.03.2011 (10:37)  
Zelený tunel je hezký, pokud jezdily 810 tak byla určitá šance, že se ty větve o tu hranatou karosérii časem osekají, po RegioN@vě ty větve sklouznou a ohrožují cestující.
23.03.2011 (10:27)  
Honza:
Reagoval jsem na toto:
"ty zarostlé tratě jsou především tam, kde nefunguje pravidelný provoz" a tratě 034 a 035 uvádím z důvodu, že to tam na mnoha místech vypadá jako zelený tunel..
23.03.2011 (10:09)  
M 474 003:
Svatá pravda. Opravdu znatelný rozdíl pociťuji u nás na 325ce pokud například sedím v 810.002/810.040 nebo v "nové" 810-6??, kterou zde od nového roku přidělili z Prahy. Tou jsme byl opravdu velice mile překvapen, když jsem s ní jel poprvé. Žádné tvrdé nárazy ani pískání, motor byl slyšet jen minimálně, nic nerezonovalo a navíc hluk při brždění nebyl takové intenzity, že jsem nemusel přerušit konverzaci. To samé je to s Btax/BDtax. Je to kus od kusu. Pokud by se za drobný peníz rekonstruovaly 810ky, kde jsou regionovy příliš kapacitní, tak jsem pro.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko