Šumperk — Strojvedoucí i cestující již delší dobu poukazují na vysokou hlučnost v interiéru modernizovaných jednotek řady 814 Regionova, která dosahuje až osmdesáti decibelů. České dráhy se proto po 180 dodaných soupravách rozhodly tento problém řešit a slibují zlepšení v rámci pravidelných oprav. V průběhu technických revizí mají být podlahy nad pohonným agregátem vyměněny a doplněny o celkovou protihlukovou izolaci. Náklady na jedno vozidlo by se měly pohybovat v řádech tisíců korun. Jako komplexnější řešení přichází v úvahu i dosazení nových převodovek, jež by měly odstranit časté problémy s řazením především na kopcovitých tratích. Plánované úpravy by měly hlučnost prvních 88 jednotek dostat přibližně na úroveň právě realizované poslední série regionov, objednané v létě 2010. Po skončení dodávek řady 814 chtějí dráhy ještě dodatečně opravit i zbylé motorové vozy řady 810 dosazením stahovacích oken, nových toalet a pohodlnějších sedaček.
Zdroj: iDnes
Že je to trochu přeřvané je jiný problém.
Ale dočkáte se, nový infosys, zkoušený na Olomoucko-Ostravsku, už chodí poměrně uspokojivě, a tam se hlásí centrálně z jednotky řídící celý infosys.
Po schválení bude nasazen do 843-ek i na Plzeňsku a Liberecku.
Já bych chtěl také osobně na něco upozornit. Jedná se o dveře nejen v oddíle 014, ale někdy i v oddíle 814, které se sami otevírají. Ale především v oddíle 014. Jestli je to nedoléhání dveří či zámkem ve dveřích už netuším.
Také mě osobně připadá - jako cestujícímu, že nerovnosti na trati se přenášejí na cestujícího v řadě 814 více, než o proti řadě 810.
I když je zde zřejmě původní podvozek i vypružení. Připadám si jak ve sportovním autě, který zrovna jede po dlážděné silnici, kde je občas propadlina.
Co mě ale osobně překvapilo a to z pohledu konfortu, je klidná jízda po úsecích trati Nová ves Jablonecké Paseky, Jablonec n N hlavní nádraží - Jablonec zastávka, Smržovka - Smržovka luční. Zde byla provedena výměna traťové koleje, oprava žel spodku a svařování kelejnic a místy použity Y pražce. Jízda po těchto úsecích je hned ,,o něčem jiném´´.
Jinak v 814 sedačky hodnotím dobře, okna stahovací jsou lepší než jen větračk,vniřní a venkovní vzhled i barva dobrý.
Hlášení zastávka na znamení v 814 je o proti řadě 843 znatelně lepší. Především mám na mysli hlasový projev zvukového signálu, který je po profesionální stránce u 843 šílený. Pokud jedete večer vlaken, kde většina zastávek je právě na znamení je to v 843 i 943 utrpení a ne požitek z jízdy.
Nové toalety se do revitalizovaných 810 nedosazují.
Na co by jim byly dva retardéry? :-)
Reagoval jsem na toto:
"ty zarostlé tratě jsou především tam, kde nefunguje pravidelný provoz" a tratě 034 a 035 uvádím z důvodu, že to tam na mnoha místech vypadá jako zelený tunel..
Svatá pravda. Opravdu znatelný rozdíl pociťuji u nás na 325ce pokud například sedím v 810.002/810.040 nebo v "nové" 810-6??, kterou zde od nového roku přidělili z Prahy. Tou jsme byl opravdu velice mile překvapen, když jsem s ní jel poprvé. Žádné tvrdé nárazy ani pískání, motor byl slyšet jen minimálně, nic nerezonovalo a navíc hluk při brždění nebyl takové intenzity, že jsem nemusel přerušit konverzaci. To samé je to s Btax/BDtax. Je to kus od kusu. Pokud by se za drobný peníz rekonstruovaly 810ky, kde jsou regionovy příliš kapacitní, tak jsem pro.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.