..: Zisk ČD za skončené pololetí činí 21 milionů :..

363.086 s reklamou Poštovní spořitelny, foto: Andrew33 Praha — České dráhy v minulém týdnu uvedly, že hospodářský výsledek společnosti za první pololetí roku 2010 je nezáporný a čistý zisk činí před zdaněním kolem 21 milionů korun, což je o 78 milionů více než loni. Kladného zisku dosáhly dráhy i přes to, že kraje letos na základě desetiletých smluv za zajištění osobní dopravy zaplatily o 212 milionů méně. Dobré výsledky zdůvodňuje společnost nárůstem tržeb, zejména ve vnitrostátní přepravě osob, a vnitřními úsporami. Téměř 110 milionů se podařilo ušetřit také na úhradě elektrické energie, kterou minulý rok ČD nakupovaly velmi nevýhodně od Správy železniční dopravní cesty. Letos už energii odebírají přímo od společnosti ČEZ a zároveň ji zprostředkovávají pro ostatní železniční dopravce.

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda uvedl, že celkové tržby za první pololetí roku 2010 činí 14,1 miliardy korun. Chválil hlavně růst tržeb ve vnitrostátní přepravě, kde dráhy utržily o 90 milionů víc, a to bez zdražování jízdného. Prodejem jízdních dokladů tak České dráhy utržily asi 3,1 miliardy korun. Náklady společnosti se oproti loňsku téměř nezměnily a zůstávají zhruba na úrovni 13,2 miliardy korun.

ONJ, zaměstnanec ČD, foto: Honza Beránek / JTB Ke 30. červnu 2010 zaměstnávaly České dráhy 27 058 zaměstnanců. Jejich počet se však snaží průběžně snižovat a šetřit tím náklady. Nejvíce se to daří v oblasti administrativy a režijních činností. Velkých personálních úspor se daří dosáhnout také v oblasti zavádění nových technologií. Naopak za údržbu železničních vozidel vydaly ČD za první pololetí o 350 milionů více než loni, zaplatily tedy celkem 919 milionů Kč.

V loňském roce podepsala společnost SŽDC s ČEZ smlouvu o nákupu elektrické energie pro ČD a ČD Cargo. Podmínky byly ovšem velmi nevýhodné, protože zatímco ceny za MWh se na trhu pohybovaly okolo 1500 korun, SŽDC za ní platily 1981 korun. Vedení ČD Cargo odmítlo na tuto cenu přistoupit, ale České dráhy ji platily celý minulý rok. Letos již však energii odebírají přímo od dodavatele, nikoliv od SŽDC, a meziročně se tak podařilo ušetřit téměř 110 milionů korun. Za to, že loni platily ČD zbytečně vysokou cenu, čelí teď obžalobě na špatné hospodaření. Předseda jednoho ze železničářských odborových sdružení, Jindřich Berounský, na ně podal trestní oznámení, protože podle něj vedení ČD zbytečně připravilo společnost o 300 milionů korun.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 30.8.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
07.09.2010 (1:50)  
To je fuk, jak se to zauctuje. Rekl bych, ze je 146 moznosti, jak to udelat.
Tahle pokuta je proste stejne virtualni zalezitost jako zprava, jestli CD skonci 20 milionu v zisku nebo 200 milionu ve ztrate. V podstate nesou jedinou iformaci a to tu, jak dobre planovaci odhadli budouci prijmy a vydaje. Kdyz to skonci ztratou, tak to doplati stat, kdyz ziskem, tak to stat bud odcepra zpet nebo pro pristi rok snizi dotaci.
Kdyby CD dostaly pokutu za spinu treba 5 miliard, tak se stane co? V podstate totez, co v pripade 21 milionu.
Kdyby aspon vydaje (dotace) a pokuty (prijmy) provadela ruzna ministerstva...:-)
registrovaný uživatel tarten 
06.09.2010 (9:58)  
MZ:
Podle vás se snad pokuta dá účtovat do nákladů? Podle mě to nepřichází v úvahu. Proto se to nevyrovná ani zdražením jízdného - to naopak jen zmenší (nebo zvětší) dorovnání prokazatelné ztráty.

Ale to je vedlejší. Hlavní je volání po tom, aby nebyly žádné mechanismy, jak citelně poukázet na nekvalitu ČD a aby ČD zůstala co nejméně konkurenceschopná... Nebo si snad myslíte, že špína ve vlacích (a tedy méně cestujících) je pro vaše daně levnější? Právě naopak! Nebo si myslíte, že "ohlupovaný prostý lid" by si té špíny, která zbyla i po tom značném zlepšení, jaksi nevšiml?
registrovaný uživatel Lanhut 
04.09.2010 (22:51)  
Ad tarten:
Hra se slovíčky a oblbování lidu.
registrovaný uživatel M 
03.09.2010 (19:19)  
Proc by se to melo preuctovavat managementu? Proc by se to nemohlo preuctovat radovym zamestnancum?
Aha, ja vim, top management nic nedela, zatimco radovi zamestnanci drou od rana do vecera a v noci si davaji prescasy z dobre vule a proto se na proletariat sahat nesmi...

Mimochodem - 10 tisic lidi s platem 20K se na vydajich preci jen podili vic, nez 10 lidi s platem 200K. Ja vim, ze to nekoho muze nebetycne srat, ale tak to holt je. I kdyz ten management bude pracovat zadarmo, tak to na ucetnictvi nebude mit dopad skoro zadny...

PS: Kdyz pekarny dostanou pokutu, ze do peciva davaji nejaky sracky, tak hadejte trikrat, z jakejch penez se za zaplati. Je to sice skandalni odhaleni, ale pokuty, odskodneni, zaruky - tohle vsechno se ve vsech firmach plati z prijmu za vyrobky/sluzby. Firmy totiz zadne jine penize, ze kterych by to mohly platit nemaji...
03.09.2010 (14:47)  
tarten : a kdo podle vás tu pokutu ve skutečnosti zaplatí ? Cestující ... totéž, co v případě "odškodného" cestujícím. Ke každé jízdence pro jednotlivou jízdu se přihodí kačka, SONE+ apod. se zdraží o destikačku a ČD to mají i se ziskem zpátky. Nebo se "TO" zakalkuluje do nákladů a rozpustí v zaokrouhlování inflačního nárůstu ...
Je smutné, že tohle si ukladatelé pokut neráčí uvědomit ... a novinářům to taky nedochází...
To je pouze mediální bublina ... pro ohlupování prostého lidu ...
Něco jiného by bylo, kdy se tahle pokuta přeúčtovala TOP managementu nebo by Dozorčí rada při rozhodování o vyplacení pohyblivé částky mzdy TOP managementu rozhodla, že tato částka bude použita na "pokuty" ...
02.09.2010 (18:49)  
tarten : kníže Potěmkin musí blednout závistí ... dosahovat fiktivního firemního zisku na úkor zvyšování vnitřního zadlužení nebo chátrání svěřeného majetku (za která nenesu osobní finanční odpovědnost) je parádní. Jaká je vazba mezi ziskem a dluhopisy. Stát taky nehospodaří se ziakem a vydává dluhopisy...
Co má cestující s jízdenkou I. třídy z toho, že dopravce je mediálně v zisku, když pro nedostatek finančních prostředků na opravy vozů není jednička v soupravě zařazena - neboť dopravce šetří na údržbě ... a musí cestovat v koženkovém luxusu ...
01.09.2010 (18:51)  
Abych malinko uvedl na pravou míru tu elektřinu: ČD jí koupí a PAUŠÁLNĚ účtují i ostatním společnostem. Jak správně podotknul MZ, SŽDC si za transformaci a přenos účtuje určitou částku (výši neznám).
registrovaný uživatel tarten 
01.09.2010 (14:30)  
MZ: Nicméně onen "úspěšný" zisk je dosažen na úkor údržby kolejových vozidel

Jestli vám jde o 20 WC nebo necelé jedno reko na RegioNovu, tak prosím. Ale podle mě je mnohem cennější hospodaření se ziskem, pokud chci vydávat dluhopisy.
registrovaný uživatel M 
31.08.2010 (22:12)  
Nevyhra existuje - proste dvojtip X2:-)) Poetove pak mohou rikat Pyrrhovo vitezstvi, resp. vitezstvi Pyrrhy. A podobne poeticky je tedy asi i zaporny zisk:-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko