..: Nové jednotky pro Pardubicko a Královéhradecko :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.

Nejpozději v roce 2013

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.

Kde lze počítat s novými vozidly?

  • Nasazení 4 nových motorových vozů
    • Česká Třebová - Lanškroun
    • Pardubice - Hlinsko v Čechách
  • Nasazení 5 nových elektrických jednotek
    • Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř

Zdroj: Regionální příloha MF DNES


JiříK. | 19.8.2010 (12:00)

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.08.2010 (0:31)  
Skvělé.

Ale především je dost nutné překopat celou trať Pardubice - Hradec ideálně na dvojkolejnou, nebo minimálně provést celkovou rekonstrukci na vyšší Vmax. Přepravní proudy tady jsou, jen spousta lidí používá autobus, protože vlak nenabízí tolik výhod kvůli tomu, že je relativně pomalý.
19.08.2010 (22:15)  
Frantisek: Spojování Regioshuttlů s něčím jiným bych se nebál, protože by tím propadla ČD záruka. Ve smlouvě bude (alespoň to tak je u současných Regioshuttlů) něco ve smyslu, že: Regioshuttle musí jezdit na oba motory, na jeden je možné pouze nouzově dojet do nejbližší stanice; nesmí tahat žádná přívěsná vozidla (tzn. při spojení více RS musí být všechny činné);... Nejsem si jistý, jestli je tím zakázáno i spojování s jinými typy vozidel, ale řekl bych, že ano.
19.08.2010 (21:57)  
MZ: Tak kompatibilitu chtějí zaručit i u Regioshuttlů, a to dosazením šroubovky a nárazníků namísto automatického spřáhla, které by umožnilo rychlé spojování a rozpojování souprav tak, aby mohly jezdit například ucelené vlaky Liberec - Černousy/Bílý Potok/Jindřichovice bez zbytečného prodlužování jízdní doby. K tomu nedojde, zato budeme vídat krásné kombinace Regioshuttle+Regionova, pravděpodobně i Regioshuttle+810, a teoreticky by mohlo dojít i na ty Vaše +854 či +Brejlovec (v případě poruchy), i když tady nejde o vozbu s duálním pohonem. Ta myšlenka je sice pěkná, ale spíš bych byl pro to, aby se moc nekombinovalo se starým na úkor výsledné kvality. Spíše bych šel cestou staré na určité výkony, nové zas na jiné.
19.08.2010 (21:20)  
Ano, měl by být především pořízen elektrický vůz s trakčním výkonem cca 1 MW (4 TM o výkony 250 kW) specifikace 6xx, který by byl kompatibilní s motorovými vozy řad 842,843,854 případně rekonstruovanými lok 750/754, takže by se mohly vytvářet "hybridní" soupravy použitelné na elektrifikovaných i neelektrikovaných tratích. Kupříkladu Hradec Králové - Jihlava - Brno
19.08.2010 (20:24)  
Rozhodně souhlasím s M 474 003, že v první řadě jsou potřeba elektrické vozy (popřípadě dvouvozové elektrické jednotky). Bohužel je u nás v současné době tendence cpát pod troleje regíny a šukafony... A uvědomte si, že elektrické vozy by našly uplatnění na mnoha tratích. Jen namátkou: Děčín - Ústí-Střekov; Ústí - Bílina; Teplice - Litvínov; Děčín - Bad Schandau (vícesystémové); Most - Žatec; Budějice - Rybník - Lipno; Budějice - Velenice; Třebová - Letovice; Třebová - Zábřeh; Ústí nad Orlicí - Lichkov; Dětmarovice - Petrovice u Karviné;... Jenomže to má jeden problém: Elektrický vůz vyjde podstatně dráž než Regiošuk, takže příštích cca 15 let (než se regíny rozsypou) máme smůlu.
19.08.2010 (19:34)  
mates111) A to jsi vyčetl v aktualitě nebo v komentářích? Žádné VŘ zatím vypsané nebylo a tyhle teorie ani nejsou nijak ozdrojované, takže bych počkal, co bude nakonec pravda.
19.08.2010 (19:31)  
K vypsanému výběrovému řízení na elektrické soupravy mám několik připomínek:
1. Uvést, že očekávaná cena činí 137 mil. Kč za jednotku mi přijde jako by už bylo dohodnuté, kdo bude dodavatel....
2. Uvést do podmínek výběrového řízení, že souprava musí umět jezdit 160 km/h mě utvrzuje v bodě 1. Ať si to chceme přiznat nebo ne, tak rozdíl v ceně soupravy, která umí 100 a která umí 160 je a to ne zanedbatelný. A z Pardubic do Hradce se nikdy 160 jezdit nebude a už vůbec ne na Os.
3. Uvažovat před výběrovým řízením tak, že souprava hlavně musí být konformní s Elefantem a že musí mít podobné náhradní díly, mě utvrzuje v bodech 1 a 2. Přece nechceme, aby všechny vlaky v ČR vypadaly stejně ať to stojí co to stojí.
4. Dokud některé z výběrových řízení nebude dotaženo do konce v tom smyslu, že budou moci mít lidé možnost se svést novou soupravou, tak nevěřím, že ČD něco koupí...
19.08.2010 (16:13)  
V článku bohužel není kolika vozové mají být ty elektrické jednotky. Docela by mě zajímal cenový poměr jednopodlažní/ dvoupodlažní. Mám pocit, že dvoupodlaží musí v přepočtu na místo vycházet o dost lépe, totéž náklady na údržbu a nákonec i a provoz. A mezi Pardubicem a Hradcem by se podle mě i kapacině mohly využít... Modernizace trati, aspoň částečné zdvojkolejnění a nová vozidla by měly spojení snad zatraktivnit.
19.08.2010 (15:31)  
Mat) ...a nebo jen zbytečně implikujete, že vozidlo musí být přesně na takovou maximální rychlost, jakou dovoluje trať a ani o km/h víc. Vyšla by ČD levněji vozidla na dejme tomu 100 km/h? Spíš asi ne, když potenciální výrobci normálně produkují vozidla na 160ku.
Registered user mat.mt  mail  
19.08.2010 (15:28)  
Něco se mi na tom nezdá .. 160km/h ..
Buď maj v plánu v příštích padesáti (nebo jak dlouho to chcou provozovat) letech koridorizovat trať Pce - HK, a nebo je v HK jen ukážou a pošlou na koridor
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko