..: Glacier Express: Důvod vykolejení určen :..

GEX 907 Glacier Express, Hospental - Realp, foto: Martin Válek Brig — Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se seznámila se závěry vyšetřování nehody a byla znepokojena, že k nehodě vedla lidská chyba. Společnost nese svou zodpovědnost za následky havárie. Při zveřejnění závěrů vyšetřování management znovu vyjádřil svou hlubokou účast těm, kteří byli zraněni, a nejhlubší soustrast příbuzným oběti. Vyšetřující orgány zjistily, že strojvedoucí jel v okamžiku havárie nadměrnou rychlostí, která vedla k vykolejení. „Hluboce litujeme, že k této vážné nehodě vedla lidská chyba, a že ve výsledku tak mnoho lidí utrpělo bolest a utrpení. Naše myšlenky jsou především s těmi, kteří byli zraněni, a s příbuznými ženy, která přišla o život,“ řekl Jean–Pierre Schmid, předseda představenstva MGB. Generální ředitel Hans–Rudolf Mooser komentoval výsledek vyšetřování takto: „Neseme odpovědnost vůči všem, kterých se tato nehoda dotkla, a budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, abychom odčinili způsobenou škodu kdekoli je to možné. Zároveň se nám ulevilo, že vyšetřování je již ukončeno, čímž skončily nejistoty a spekulace.

Strojvedoucí je v péči psychologů

MGB zaměstnává 92 strojvedoucích, kteří poskytují spolehlivé služby každý den. Strojvedoucí vykolejeného vlaku Glacier Expressu byl zaměstnán u MGB na své pozici více než osm let. Na dotčeném úseku trati je maximální rychlost 35 km/h, na následujícím přímém úseku může vlak zrychlit na maximální rychlost 55 km/h. Na celé trati nesmí strojvedoucí za žádných okolností překročit povolenou maximální rychlost. MGB má jasné předpisy upravující výcvik a další vzdělávání strojvedoucích a ty jsou v souladu s vysokými švýcarskými standardy. Kromě výcviku a každoročního školení v teorii a praxi jsou podrobováni zkoušce a lékařskému vyšetření každých pět let. Určení odpovědnosti strojvedoucího leží na vyšetřujících orgánech. MGB bude také sama podrobně analyzovat incident jakmile obdrží zprávu o vyšetřování. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a dostává specializovanou péči. Navzdory jeho závažné chybě MGB stojí při něm a pomáhá mu vyrovnat se s touto tragickou událostí. Vedení MGB je s ním od nehody v kontaktu a zajistilo mu psychologickou a právní pomoc.

Zranění a pozůstalí dostávají podporu

Zástupci managementu MGB se po nehodě setkali se všemi zraněnými, které mohli navštívit, a rovněž se osobně sešli s příbuznými ženy, která zemřela. Pro management MGB bylo velmi důležité vyjádřit postiženým své politování a účast osobně a omluvit se jim. Zůstanou s nimi v pravidelném kontaktu, aby měli informace o jejich stavu, a budou dělat vše pro to, aby jim nabídli nejlepší možnou podporu v této těžké situaci. MGBahn by rád poděkoval všem, kteří pomohli při odstraňování následků nehody. Jakmile byl tento úsek trati uvolněn a provedeny komplexní bezpečnostní kontroly, pokračoval provoz vlaků od neděle 25. července 2010. Od té doby jezdí všechny vlaky podle jízdního řádu. Bezpečnost dopravy je zajištěna na celé trase Glacier Expressu.

Zdroj: tisková zpráva MGB (PDF) z 30.7.2010 (překlad)


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 8.8.2010 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user JB 
13.08.2010 (18:38)  
MZ (ostatním omluva za OT): Terminologicky přísně vzato, té desce ve výhybce se říká přídržnice a je od přídržné kolejnice odlišována. Přídržná kolejnice podle mých vzpomínek (nepracuji v oboru) mohla z našich tratí vymizet odhadem někdy v 70. letech, současně s parními lokomotivami. Mohly zde hrát roli obavy z uvolňování obručí a samozřejmě nástup betonových pražců. Uvítám, když mi to někdo upřesní.
"Svezete se po ní" mezi Mikulovicemi a Glucholazy. Na českém území o ní fakt nevím.
12.08.2010 (22:14)  
JB : zda se někde používají nevím, ale zkusím se v tom Švýcarsku podívat, zda je tam někde mají. No tedy používají - máte je ve výhybkách ...
Já jsem přesvědčen, že přidržná kolejnice by vykolejení vozu zabránila. Na zadní část vozu by sice působila odstředivá síla snažící se "vyhodit" vůz z kolejové dráhy - odstředivá síla pomůže vystoupat jízdní ploše dvojkolí na kolejnici (a hup mimo kolej), jenže vnitřní kolo (z hlediska oblouku) by narazilo na přidržnou kolejnici, takže stoupání jízdní plochy vnějšího kola (z hlediska oblouku) na kolejnici by se zastavilo ... Mimo jiné, v obloku se rozchod koleje zvyšuje.
Registered user JB 
12.08.2010 (21:13)  
MZ: Ony se ještě někde používají přídržné kolejnice (kromě tisíc let neudržovaných tratí v Polsku)? A převrácení (neboť o ně asi jde) by zabránit zdaleka nemusela, ani dokonalý profil kol.
Registered user Johnny  mail  
12.08.2010 (17:48)  
-- Miroslav Zikmund: Tak to je chytre. Diky za osvetleni
11.08.2010 (20:54)  
SYN & Johnny : ARR používaný na peršincích (možno i na jiných řadách - už jsem z tohoto oboru dost dlouho pryč) je dokonalejší než ten "tempomat". ARR má například tlačítko POMALÁ JIZDA, které fíra stiskne konci "pomalé jízdy" nebo úseku jízdy s nižší rychlostí, nastaví si vyšší rychlost, mašinka si sama odpočítá kdy konec vlaku minul návěst označující konec úseku s nižší rychlostí a sama začne zrychlovat na zadanou rychlost.
Kdyby tohle měla lokomotiva MGB, tak by fíra u rychlostníku kde začínal úsek s rychlostí 55 km stiskl tlačítko "POMALÁ", navolil rychlost 55 a až by poslední podvozek minul příslušný rychlostník, mašinka by začala zrychlovat.
"Spořivé" švýcarské železniční společnosti však tyhle "extrabuřty" na svoje lokomotivy nějak nedávají.
Registered user SYN 
10.08.2010 (9:18)  
Johnny: jojo mělo by to být právě tak, akorát se to často prolíná/plete s AVV (automatické vedení vlaku) který na ARR navazuje, a to už zdaleka není obyčejný "tempomat"...
Registered user Johnny  mail  
09.08.2010 (21:33)  
-- Miroslav Zikmund: mimochodem, zil jsem v domeni, ze ARR znamena neco jako automaticka regulace rychlosti, pod cimz si tedy prave predstavuji neco jako 'tempomat'. Pletu se?
09.08.2010 (15:53)  
Johnny : pokud tam něco mají, tak je to spíše "tempomat", který udržuje nastavenou rychlost.
Podle toto co se publikovalo na K-Reportu asi před týdnem, vlak prostě zrychlil o 80 metrů dříve, takže poslední vůz byl odstředivou silou vyhozen z kolejí a vzal s sebou ty před sebou.
Ty vyhlídkové pamoramiky jsou na tom s těžištěm asi dost bídně, jsou poměrně vysoké, ve střeše jsou nádrže s vodou, staticky velmi přínosné, navíc záleží i na obsaznosti vozidla a rozložení hmotnosti.
Tyhle moderní vozy mají mít navíc i vzduchové vypružení pozdvozků. Otáazka je taky, jak byla projetá kola toho vozu. Míry mohly být na hranici dovoleného opotřebení, sice v souladu s předpisem, ale ty hodnoty se měří na desetinu milimetru ...
Vliv má jistě i hodnota přeýšení v oblouku.
Nehodě by spolehlivě zabránila přídržná kolejnice, o niž by se zarazila vniřní kola zadního podvozku. (Není vyloučeno, že společnost MGB si je této drobnosti vědoma - z úsporných důvodů tam kolejinice není - a tak stojí za svým zaměstnancem ... a udělá vše pro to, aby se věc nedostala k soudu, protože tam by se tyhle věci mohly rozpitvávat ...)
Registered user Johnny  mail  
08.08.2010 (20:25)  
-- Jiří Pekárek: Jak vite, ze nebylo pouzito? Fira zacal zrychlovat na 55 drive nez mel, at uz klavesnici nebo silou vule, nevidim rozdil..
Registered user Johnny  mail  
08.08.2010 (20:22)  
-- Jiří Hovorka: Japa to? Tato informace byla zverejnena. Nekde jsem videl obrazek, kde presne jel jakou rychlosti. Nekdo urcite da link
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko