..: Vykolejení Glacier Expressu :..

Glacier Express, foto: Swiss Travel System Fiesch - aktualizováno — Legendární Glacier Express, vlak číslo 908, dnes krátce po poledni vykolejil v mírném oblouku před městem Fiesch (kanton Wallis) třemi posledními vozy. Dva z nich se převrátily. Na místě nehody zasahovalo šest vrtulníků. Hlášena je jedna oběť. Ze 42 zraněných je 6 ve vážném stavu. Zranění pochází většinou z řad japonských turistů. Příčina nehody zatím není známa. Doprava je mezi Lax a Fiesch zastavena, vlaky jsou nahrazeny autobusy. Dle tiskového mluvčího dopravce bude trať otevřena během soboty. Tento úsek trati Brig - Andermatt o rozchodu 1000 mm, částečně ozubnicové, provozuje společnost Matterhorn-Gotthard Bahn.

Fotografie z místa nehody najdete na serverech Blick.ch a railpage.net

Zdroj: Neue Zürcher Zeitung

Pondělí 26.7. 23:30 - Již během neděle byla trať opět zprovozněna. Rychlost opravy byla překvapením i pro odborníky. První výsledky vyšetřování neprokázaly technický defekt na kolejnicích, kolejovém loži, podvozcích nebo nápravách vozidel. Jako nejpravděpodobnější příčina nehody se naopak jeví lidské selhání, kdy strojvedoucí za obloukem asi příliš brzy akceleroval z omezené rychlosti 35 km/h. Záznamové zařízení je nyní podrobováno testům, zda fungovalo v době nehody správně. Vyšetřování tedy pokračuje. Představitelé provozovatele, společnosti Matterhorn-Gotthard Bahn (MGB), vzniklé před časem fůzí známějších společností Brig - Visp - Zermatt (BVZ) a Furka - Oberalp (FO), a turistických asociací uvádějí, že jde o první nehodu s oběťmi na životech za desítky let provozu Glacier Expressu. Jak dramatický vliv na tuto turistickou atrakci a turismus ve Švýcarsku vůbec bude mít je zatím nejisté.

Zdroj: Neue Zürcher Zeitung, sdělení dopravce MGB


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 23.7.2010 (18:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Švýcarsko


26.07.2010 (8:27)  
Exkluzívne fotografie z miesta nehody nájdete na stránkach railpage.net... ;)

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2135
24.07.2010 (17:54)  
Hezké bylo taky tohle :

http://www.20min.ch/news/zentralschweiz/story/15629967


stál jsem na plošině za stanovištěm, auto vjelo přímo před vlak, aniž by před přejezdem zastavilo, rychlost vlaku asi 30 km/h.
Štěstím bylo, že auto bylo odhozeno do volného prostoru vlevo vedle přejezdu, souprava je s ohledem na menší průměr kol "středopodlažní" a nemá nárazníky, takže se zdemoloval jen předek nárazem spřáhla. Vlak byl dlouhý cca 75 metrů, hmotnost cca 100 tun, takže brzdná dráha cca 80 metrů, soupravy jsou značně přebrzděny ...
Není pravda, že provoz byl obnoven ve 12.45, protože ten vlak byl nahrazen busem, nejel ani vlak ve 13.45 (souprava točila ve Wolfenschiessen), prvním vlakem byl až vlak ve 14.45, na který jela samostatná souprava z Luzernu (cca ve 13.20 - tedy za více než 2 hodiny od vzniku mimořádné události). Poškozená souprava zůstala v Engelbergu a zjevně ji stahovali jako studenou, protože na motorovém voze byly něco na podvozku utrženého ...
Pozoruhodné bylo, že do 5 minut tam byla policie, nějaký místní MUDr, ale standardní záchranka dojela asi za 20 minut. I se sehnáním náhradní dopravy byl problém, podařilo se sehnat dva minibusy a jeden taxí, stejně se místo v 11.45 jelo asi se 30 minutami zpoždění a stejně se všechna frekvence nepobrala (víc taxi nebylo) a hlavně se nedala přepravit kola.
Na vlak ve 12.45 se podařilo zajistit BUS, který má zrovna hodinovou obědovou pauzu a jel s ním řidič od jednoho minimubus.
Pouze díky odpornému počasí byla frekvence "poledních" vlaků mizivá.

Jiří Hovorka : zubatice by ničemu nepomohla ... Spíše, kdyby se to stalo někde "nad roklí". Takových míst je tam požehnaně...
24.07.2010 (14:16)  
Osobně tipuji technickou závadu na trati. Jinak si takový rozsah nehody nekážu představit. Otázkou je také, co by se dělo v případě, že by k tomu došlo na ozubnici (zda by ozubnice nepomohla tomu, že by vlak zůstal "na kolejích")
registrovaný uživatel redbird  mail  
23.07.2010 (22:51)  
To je mi líto, sám jsem přes Fiesch projížděl 2x vlakem společnosti Matterhorn-Gotthard Bahn, přesně před měsícem. Fakt že jsou oběti právě z řad Japonců mě nepřekvapuje. Většinou využívají Glacier Express. Přes tento malér, bych se tam opět rád vrátil. Strávil jsem na Švýcarských tratích s rozchodem 1000 mm. Ale i kolem nich nezapomenutelné čtyři dni.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko